Контрольна робота з теми «Будова слова. Орфографія»
5 клас
Варіант І
1. Значущі частини слова – це:
А) підмет, присудок, означення, обставина;
Б) іменник, прикметник, числівник, займенник;
В) корінь, префікс, суфікс, закінчення.
2.Виділіть рядок, у якому вказані різні форми одного слова:
А) вовк, вовчик, вовчище;
Б) малий, маленький, малесенький, малим;
В) пісня, піснею, у пісні .
3.Укажіть рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
А) терен, ожеледь, перелісок, зайчик;
Б) швидко, кріт, мрійник, знання;
В) путь, мудрість, степ, праворуч.
4. Змінні слова -це слова,які
А) Мають закінчення Б) Не мають закінчення
В) Не мають суфіксів Г) Не мають префіксів
5. Укажіть слово з префіксом при-:
А пр(е,и) хороша людина;
Б пр(е,и) нести вчасно;
В пр(е,и) сумна дівчинка
6. Незмінним є слово
А) Літній Б) Морозиво
В) Хліб Г) Ходити
7. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс пре-:
А) пр….білий, пр….буток, пр….давити;
Б) пр…смачний, пр….гарний, пр….мудрий;
В) пр…злий, пр…смачний, пр…вітний.
8. Запишіть п’ять слів із префіксом.
9. Запишіть п’ять слів із суфіксом.
10.Запишіть п’ять слів із нульовим закінченням.
11. Запишіть п’ять незмінних слів.
12. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери з–с у префіксі з-(с-)».
..писати вправу, …фотографувати дитину, ……чистити наліт, …цідити жир, ..розуміти правило, ..казати слово, ..ловити злодія, ..пекти торт, ..ліпити сніговика.
Контрольна робота з теми «Будова слова. Орфографія»
5 клас
Варіант ІІ
1. Корінь слова – це
А) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
Б) частина слова без закінчення;
В) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
Г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням або новим відтінком у значенні.
2. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
А) стіл, сніг, радість, любов Б) день, воля, зріст, вождь;
В) гараж, журі, дощовий, гамір; Г) голуб, радість, збори, восьмий;
3. Укажіть слово з префіксом пре-:
А пр(е,и) старкувата людина;
Б пр(е,и) старий дідусь;
В пр(е,и) чинити двері.
4. Префікс с- мають усі слова в рядку:
А ..питати, ..шити, ..фотографувати;
Б ..чесати, ..гуртувати, ..бігати;
В ..пекти, ..трусити, ..кривдити;
Г ..танцювати, ..чистити, ..тримати.
5. Виділіть рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
А) таксі, мудро, зрання, повагом;
Б) сік, попурі, миттєво, корінчик;
В) їжак, січ, льотчик, гравець.
6. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом с-:
А) _повістити, _ходи, _печений, _плетений;
Б) _попелити, _чіпляти, _погад, _топтаний;
В) _причинити, _піткнутися, _сувати, _казати;
Г) _пробувати, _тислий, _сідатися, _чорніти.
7. Знайти речення, у якому під – є префіксом у слові:
А) (Під) березу їжачок наносив сінця ріжок.
Б) Безпощадній зброї сміху я боюся (під) даватись.
В) Любив я скрип коліс (під) важкими возами в жнива.
8. Запишіть п’ять слів із префіксом.
9. Запишіть п’ять слів із суфіксом.
10.Запишіть п’ять слів із нульовим закінченням.
11. Запишіть п’ять незмінних слів.
12. Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери з–с у префіксі з-(с-)».
..кинути ярмо; ..давати в архів; ..хрестити мечі; язика ..ламаєш; ..палити мости; ..рівняти із землею; ..садити з хмар на землю; як гора з плечей ..сунулася; ..клеїти кислу міну.