Контрольна робота з української мови. 5 клас
Словосполучення. Речення, його граматична основа
І варіант
(1-8 завдання – по 0,5 б.)
1. Які є види речень за метою висловлювання?
а) Окличні;
б) розповідні;
в) неокличні.
2. Який серед перелічених членів речення є головним?
а) Означення;
б) додаток;
в) присудок.
3. Словосполучення - це:
а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;
б) це кілька слів;
в) це два слова.
4. Не є словосполученням:
а) святковий день;
б) настав ранок;
в) дружити віддано.
5. Визначте, в якому ряді всі сполучення слів належать до словосполучень?
а) Сторони горизонту; ботанічний сад; відгадати загадку.
б) Веселе свято; на півдні; лунає музика.
в) Ріка й море; цінні рослини; ніжно пахнути.
6. Яке речення є спонукальним?
а) Нарешті прийшло літо!
б) Не бійтесь заглядати у словник.
в) Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?
7. Граматична основа речення – це:
а) підмет і додаток;
б) підмет і присудок;
в) присудок і обставина.
8. У якому словосполученні правильно виділене залежне слово?
а) Затихло кругом;
б) Теплий вітер;
в) стоїть над водою.
9. Завдання на співвідношення: 1 б.
Речення (розділові знаки в кінці речення пропущено) |
Вид речення за метою висловлювання |
1. В українських піснях барвінок є символом молодості |
А. Спонукальне |
2. Хто боком спить, а лежачи їсть |
Б. Розповідне |
3. Вивчайте, любіть рідну мову |
В. Питальне |
10. Поширити речення другорядними членами речення: означенням та обставиною. Підкреслити їх.
Лунають голоси.
11. Скласти розповідне речення, поширене другорядними членами.
12. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків.
Калина – гордість українського садка.
Контрольна робота з української мови. 5 клас
Словосполучення. Речення, його граматична основа
ІІІ варіант
(1-8 завдання – по 0,5 б.)
1. У реченні Мовчанка гнів гасить підметом є слово:
а) мовчанка;
б) гнів;
в) гасить.
2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?
а) біля школи;
б) сонячний день;
в) квіти і трави.
3. Граматична основа речення – це:
а) підмет і додаток;
б) присудок і обставина;
в) підмет і присудок.
4. Односкладним називається речення, граматична основа якого складається:
а) з підмета і присудка;
б) однорідних присудків;
в) тільки підмета або тільки присудка
5. У реченні Сонце промені на землю посилає. підметом є слово:
а) сонце;
б) промені;
в) землю.
6. Присудком у реченні Останні квіти під вікном засипав перший сніг. є слово:
а) останні;
б) засипав;
в) сніг.
7. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:
а) з підмета і присудка;
б) тільки з підмета;
в) тільки з присудка.
8. За метою висловлювання речення поділяються на:
а) двоскладні, односкладні, розповідні;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) окличні, неокличні, питальні.
9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір 2 словосполучень.
(Сніжний) зимі; першій (ластівка); на високій (береза); знати (історія); підручники (математика).
10. Завдання на співвідношення:
Речення (розділові знаки в кінці речення пропущено) |
Вид речення за метою висловлювання |
1. В українських піснях барвінок є символом молодості |
А. Спонукальне |
2. Хто боком спить, а лежачи їсть |
Б. Розповідне |
3. Вивчайте, любіть рідну мову |
В. Питальне |
11. Скласти питальне речення, поширене другорядними членами.
12. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків. Хочу дарувати людям радість і тепло.
Контрольна робота з української мови. 5 клас
Словосполучення. Речення, його граматична основа.
ІІ варіант
(1-8 завдання – по 0,5 б.)
1. Які є види речень за емоційним забарвленням?
а) Спонукальні;
б) розповідні;
в) окличні.
2. Слова в словосполученні пов'язані:
а) інтонацією;
б) за змістом і граматично;
в) за допомогою закінчень.
3. На які питання відповідає підмет?
а) Кого? Що?
б) Хто? Що?
в) Що? Де?
4. Не є словосполученням:
а) товариш поділився;
б) співати пісню;
в) упевнено говорити.
5. Визначте, в якому ряді всі сполучення слів належать до словосполучень?
а) Зошити і книжки; після занять; високі гори.
б) Зустріти друга; перед уроками; відпочивати вдома.
в) Старовинне місто; збирати врожай; мій брат.
6. Присудком у реченні Усяка пташка своє гніздо знає. є слово:
а) знає;
б) пташка;
в) гніздо.
7. Яке речення є спонукальним?
а) Нарешті настали канікули!
б) Коли ти прийдеш?
в) Усміхнися всім навколо.
8. У якому словосполученні правильно виділене залежне слово?
а) За новим столом;
б) квіти рожеві;
в) широкий степ.
9. Завдання на співвідношення:
Речення (розділові знаки в кінці речення пропущено) |
Вид речення за метою висловлювання |
1. Дорожи українською мовою |
А. Розповідне |
2. Мова – найбільше багатство людини |
Б. Питальне |
3. Чию це калину гойдають вітри |
В. Спонукальне |
10. Поширити речення другорядними членами речення: означенням та обставиною. Підкреслити їх.
Зацвіли вишні.
11. Скласти спонукальне речення, поширене другорядними членами.
12. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків.
Оленка хоче намалювати картину «Рідні краєвиди».