Контрольна робота 6 клас "Лексикологія"

Про матеріал
Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосування знань на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тестів,поширених відповідей на питання, творчих завдань.
Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Лексикологія.

 Різнорівневі тестові завдання.

1 варіант

Початковий рівень (по 0,5 бала)

1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

а) курінь, сільський, потоки;
б) бульба, ватра, когут, бусол;
в) куций, батько, беркут;
г) глаголити, зелений, бриль, увага.

2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

а) вагало, світоч, суцвіття;
б) говорило, піїт, зірки;
в) ватра, виживне, передзвони;
г) пташки, калинонька, горіли, жита.

3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

а) жандармерія, гайдамака, крамарне, хлоп;
б) аероплан, тяжкий, амфора, планета;
в) прапор, кваша, швець, півень;
г) хвіртка, лишенько, добридень, щодня.

4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:

а) менеджмент, багряно-водний;
б) дизайнер, левино-жовтий;
в) жовтень, громадянський, методика;
г) інтербачення, ложкохвати.

5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

а) фонема, лексема, постфікс, інтерфікс;
б) грего, дуб, мартинка, юнак;
в) холодник, легінь, навчання;
г) ом, явище, закон, сонечко.

6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

а) вітряно, борг, доробок, здавна;
б) мішечок, колода, насадження;
в) мотовило, перелік, печеніг,
г) вояжер, дегазація, едиція, ідальго.

7. Неологізмами є такі слова:

а) поштамт, ситро, хоровод, інтернат;

б) мобільник, факс, хіт,  блог,  субсидія;

в) чимчикувати, швендяти, вештатись.

8. Наукові поняття позначаються

а) діалектизмами;

б) неологізмами;

в) термінам.

9. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:

а) олень, двір, жити, бабця;
б) дієздатний, вищезгаданий, сумісництво, гриф;
в) кошик, копиця, мисник, роса;
г) сніжок, вівця, халамидник, річище.

10. Власне українськими є такі слова:

а) душа, сонце, річка, небо;

б) мати, батько, брат, спільність;

в) лелека, мрія, мимохіть,  власноруч.

11. Діалектні слова - це

а) слова, які розуміють і вживають всі;

б) слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;

в) слова, які використовують люди певних професій

12. Вкажіть групи слів за їх походженням: 
а) синоніми, антоніми 
б) омоніми, пароніми 
в) власне українські та запозичені 
г) діалектні та професійні 

Середній рівень (по 1 балу)

Прочитайте подані речення речення та виконайте завдання 1-2.

  1. Матал починають добувати без доменного процесу, прямим відновленням з руди, а незабаром винайдено буде й нові способи прокату металу (За П. Загребельним).
  2. Ви лягайте, а я борзо зладжуся й піду, і за годинку буду знов тут (О. Кониський).
  3. Князь з княгинею сиділи біля столу, як лебідь з лебідкою, і мовчки дивилися одне на одного (В. Малик).
  4. Город до того переповнювався рослинами, що десь серед літа вони вже не вміщалися в ньому (О. Довженко).

1.  Укажіть речення, у якому вжито діалектні слова.

А. перше Б. друге В. третє Г. четверте

2. Укажіть речення, у якому використано професійні слова й терміни.

А. перше Б. друге В. третє Г. четверте

 

3. Установити відповідність:

 

Дослід,                                         афіша,

відтінок,                                     експеримент,

правопис,                                    нюанс,

оголошення,                                аплодисменти,

оплески,                                       орфографія

 

Високий рівень (3 бали)

 Напишіть твір-роздум розкрийте зміст одного з прислівїв (обсяг 8-10 речень) «Хто працює, той не бідує», «Перед розумом і сила поступається», «Брехня і приятеля робить ворогом».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2

Лексикологія.

 Різнорівневі тестові завдання.

2 варіант

Початковий рівень (по 0,5 бала)

1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

а) пір’я, влітку, прегарний;
б) спадщина, лижі, проміння;
в) червлений, посуд, батько, потоки;
г) каракати, файно, ватра, легінь.

2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

а) стежина, здійметься, батьківське;
б) подолля, гудьба, вічне;
в) рівник, кріс, вродитися;
г) цілеччина, марець, невтомний.

3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

а) лерія, відродження, сіяч, гай;
б) цариця, гетьман, пістоль, соха;
в) горобець, хлопець, слівце, водій;
г) бруківка, суглоб, здається, піч.

4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:

а) компакт-диск, вогнеликий;
б) планшет, місяць-білогривець;
в) ноутбук, густо-джемилиний;
г) весна, відлига, урочистий.

5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

а) метан, пляшка, рідина, водичка;
б) карапкан, вія, олівець, малина;
в) кубрик, рея, такелат, докер;
г) шаланда, холодник, плай, сіль.

6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

а) габітус, дебіт, едафон, інцизія;
б) вічко, бондар, дослідник, здоба;
в) млинок, коляда, нарукавник;
г) мудрість, перепал, петрушка.

7. Лексикологія вивчає:

а) слова як частини мови;

б) лексичне значення  і вживання слів;

в) граматичне значення слів та словозміну.

8 Застарілі слова – це слова, які:

а) перейшли в українську мову з інших мов;

б) слова, якими користуються люди певних професій;

в) слова, які вийшли з активного вжитку.

9. Лексичне значення слова пояснено в словнику:

а) орфографічному;

б) тлумачному;

в) антонімів.

10. За правилом «дев’ятки» пишуться такі слова іншомовного походження:

а) діадема, радіо, ізоляція, раціональний;

б) директор, зигзаг, циклон, чинара;

 в) інженер, ірис, імпічмент, індекс.

11.  Які слова становлять основу лексики української мови?
А. Неологізми.
Б. Історизми.
В. Запозичені.
Г. Загальновживані.

12. Який словник подає значення і походження запозичених слів?
А. Фразеологічний словник.
Б. Словник синонімів.
В. Словник іншомовних слів.
Г. Енциклопедичний словник.

Середній рівень (по 1 балу)

Прочитайте подані речення речення та виконайте завдання 1-2.

  1. Собака ластилась з удячності, що її відчепили від ланца, і шукала квапно мордою по землі поживу (О. Кобилянська).
  2. Княз Ярослав ішов з дружиною по Дніпру, а за князем ішов товар, поверталися княжі прислужники, сторожа, бояри..(П. Загребельний).
  3. Весна! Весна! Яка блакить! Який кругом прозор! Садками ходить брунькоцвіт, а в небі злотозор (П. Тичина).
  4. На ливарному дворі холов чавун попереднього топлення, рухався кран, канавники метушилися, домна гула рівним робочим голосом (Ю. Яновський).

1.Укажіть речення, у якому використано професійні слова й терміни.

А. перше Б. друге В. третє Г. четверте

2. Укажіть речення у якому вжито застарілі слова

А. перше Б. друге В. третє Г. четверте

 

 

3. Установити відповідність:

 

 

Пательня

Солдат

Перст

Військо

Рать

Дзеркало

Свічадо

Жовняр

Палець

сковорода

 

 

 

 

 

Високий рівень (3 бали)

 Напишіть твір-роздум розкрийте зміст одного з прислівїв (обсяг 8-10 речень)

«Хто працює, той не бідує», «Перед розумом і сила поступається», «Брехня і приятеля робить ворогом».

 

docx
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
7331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку