Контрольна робота №2
Лексикологія.
Різнорівневі тестові завдання.
1 варіант
Початковий рівень (по 0,5 бала)
1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:
а) курінь, сільський, потоки;
б) бульба, ватра, когут, бусол;
в) куций, батько, беркут;
г) глаголити, зелений, бриль, увага.
2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:
а) вагало, світоч, суцвіття;
б) говорило, піїт, зірки;
в) ватра, виживне, передзвони;
г) пташки, калинонька, горіли, жита.
3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:
а) жандармерія, гайдамака, крамарне, хлоп;
б) аероплан, тяжкий, амфора, планета;
в) прапор, кваша, швець, півень;
г) хвіртка, лишенько, добридень, щодня.
4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:
а) менеджмент, багряно-водний;
б) дизайнер, левино-жовтий;
в) жовтень, громадянський, методика;
г) інтербачення, ложкохвати.
5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:
а) фонема, лексема, постфікс, інтерфікс;
б) грего, дуб, мартинка, юнак;
в) холодник, легінь, навчання;
г) ом, явище, закон, сонечко.
6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:
а) вітряно, борг, доробок, здавна;
б) мішечок, колода, насадження;
в) мотовило, перелік, печеніг,
г) вояжер, дегазація, едиція, ідальго.
7. Неологізмами є такі слова:
а) поштамт, ситро, хоровод, інтернат;
б) мобільник, факс, хіт, блог, субсидія;
в) чимчикувати, швендяти, вештатись.
8. Наукові поняття позначаються
а) діалектизмами;
б) неологізмами;
в) термінам.
9. Позначити рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:
а) олень, двір, жити, бабця;
б) дієздатний, вищезгаданий, сумісництво, гриф;
в) кошик, копиця, мисник, роса;
г) сніжок, вівця, халамидник, річище.
10. Власне українськими є такі слова:
а) душа, сонце, річка, небо;
б) мати, батько, брат, спільність;
в) лелека, мрія, мимохіть, власноруч.
11. Діалектні слова - це
а) слова, які розуміють і вживають всі;
б) слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;
в) слова, які використовують люди певних професій
12. Вкажіть групи слів за їх походженням:
а) синоніми, антоніми
б) омоніми, пароніми
в) власне українські та запозичені
г) діалектні та професійні
Середній рівень (по 1 балу)
Прочитайте подані речення речення та виконайте завдання 1-2.
1. Укажіть речення, у якому вжито діалектні слова.
А. перше Б. друге В. третє Г. четверте
2. Укажіть речення, у якому використано професійні слова й терміни.
А. перше Б. друге В. третє Г. четверте
3. Установити відповідність:
Дослід, афіша,
відтінок, експеримент,
правопис, нюанс,
оголошення, аплодисменти,
оплески, орфографія
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-роздум розкрийте зміст одного з прислів’їв (обсяг 8-10 речень) «Хто працює, той не бідує», «Перед розумом і сила поступається», «Брехня і приятеля робить ворогом».
Контрольна робота №2
Лексикологія.
Різнорівневі тестові завдання.
2 варіант
Початковий рівень (по 0,5 бала)
1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:
а) пір’я, влітку, прегарний;
б) спадщина, лижі, проміння;
в) червлений, посуд, батько, потоки;
г) каракати, файно, ватра, легінь.
2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:
а) стежина, здійметься, батьківське;
б) подолля, гудьба, вічне;
в) рівник, кріс, вродитися;
г) цілеччина, марець, невтомний.
3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:
а) лерія, відродження, сіяч, гай;
б) цариця, гетьман, пістоль, соха;
в) горобець, хлопець, слівце, водій;
г) бруківка, суглоб, здається, піч.
4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:
а) компакт-диск, вогнеликий;
б) планшет, місяць-білогривець;
в) ноутбук, густо-джемилиний;
г) весна, відлига, урочистий.
5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:
а) метан, пляшка, рідина, водичка;
б) карапкан, вія, олівець, малина;
в) кубрик, рея, такелат, докер;
г) шаланда, холодник, плай, сіль.
6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:
а) габітус, дебіт, едафон, інцизія;
б) вічко, бондар, дослідник, здоба;
в) млинок, коляда, нарукавник;
г) мудрість, перепал, петрушка.
7. Лексикологія вивчає:
а) слова як частини мови;
б) лексичне значення і вживання слів;
в) граматичне значення слів та словозміну.
8 Застарілі слова – це слова, які:
а) перейшли в українську мову з інших мов;
б) слова, якими користуються люди певних професій;
в) слова, які вийшли з активного вжитку.
9. Лексичне значення слова пояснено в словнику:
а) орфографічному;
б) тлумачному;
в) антонімів.
10. За правилом «дев’ятки» пишуться такі слова іншомовного походження:
а) діадема, радіо, ізоляція, раціональний;
б) директор, зигзаг, циклон, чинара;
в) інженер, ірис, імпічмент, індекс.
11. Які слова становлять основу лексики української мови?
А. Неологізми.
Б. Історизми.
В. Запозичені.
Г. Загальновживані.
12. Який словник подає значення і походження запозичених слів?
А. Фразеологічний словник.
Б. Словник синонімів.
В. Словник іншомовних слів.
Г. Енциклопедичний словник.
Середній рівень (по 1 балу)
Прочитайте подані речення речення та виконайте завдання 1-2.
1.Укажіть речення, у якому використано професійні слова й терміни.
А. перше Б. друге В. третє Г. четверте
2. Укажіть речення у якому вжито застарілі слова
А. перше Б. друге В. третє Г. четверте
3. Установити відповідність:
|
|
||
Пательня |
Солдат |
||
Перст |
Військо |
||
Рать |
Дзеркало |
||
Свічадо Жовняр |
Палець сковорода
|
Високий рівень (3 бали)
Напишіть твір-роздум розкрийте зміст одного з прислів’їв (обсяг 8-10 речень)
«Хто працює, той не бідує», «Перед розумом і сила поступається», «Брехня і приятеля робить ворогом».