Контрольна робота в 6 класі "Прикметник"

Про матеріал
Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосування знань на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тестів,поширених відповідей на питання, творчих завдань.
Перегляд файлу

 

Контрольна робота

Прикметник як частина мови

 

                                                 Варіант 1

  1. Виберіть правильний варіант відповіді:
  1.   прикметник – це частина мови, що називає предмет і відповідає на питання  який?чий?;

Б.    вищий ступінь порівняння прикметників має лише складену форму;

  1.   за значенням прикметники поділяються на якісні, відносні та присвійні
  1. Укажіть ряд, у якому всі прикметники записані правильно:

А. свіжою кашею, дорожчею їжею;

Б.важчою ношею, кращою кручею;

В.ширшою мережею, вужчею межею

  1. При утворенні найвищого ступенів порівняння допущено помилку у  варіанті:

А. найширший;

Б. найбільш широкий;

В. найбільш ширший

  1. Усі прикметники м`якої групи подано в рядку:

А.скрипучий,улюбленого, давній;

Б. чесний, мужній, високий;

В.новітній, стороннім, путній

  1. Прикметник, ужитий у словосполученні заяча шуба:

А.якісним;

Б.відносним;

В.присвійним

  1. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться -н-:

А.полотня..ий, гороби..ий, широче..ий;

Б.кукурудзя..ий, скля..ий, перепели..ий;

В. пташи..ий, нерівня..ий,орли..ий

  1. Укажіть ряд, у якому всі прикметники пишуться з не окремо:

А. (не)дбале прибирання,(не)широка , а вузенька кладка;

Б.(не)багатий чоловік, (не)вдалий виступ спортсмена;

В.річка (не) широка, (не) глибоке,а вузьке озеро.

8. Які прикметники за значенням не мають ступенів порівняння?

  А) якісні та відносні

         Б) відносні та присвійні

         В) якісні та присвійні

9. Прикметники мають такі граматичні ознаки

         А) рід, число

         Б) рід, час, відмінок

         В) рід, число, відмінок

10. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано без помилок:
а) Гарнесинький, чистісинький, вірнесинький; 
б) Новісенький, вузинький, самісенький;
в) Більшенький, цілісінький, милесенький;

11.Укажіть ряд прикметників, кожен з яких пишеться разом:

А. (вічно)зелений, (прісно) водний, (світло) рожевий;
Б. (тридцяти) градусний, (жовто) гарячий, (дерево) обробний;

В. (вагонно) ремонтний, (м’ясо) молочний, (легко) атлетичний

12. Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:

а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;

б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;

в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.

 

13. Накресліть у зошит таблицю на три колонки і доберіть по три приклади до кожної колонки.

ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ

ВІДНОСНІ ПРИКМЕТНИКИ

ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ

Наприклад: високий дуб

Металева брама

Мамині руки

 

 

 

 

 

 

14. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.

1.

Проста форма вищого ступеня порівняння

А

Найбільший, наймудріший, найдотепніший.

2.

Складена форма вищого ступеня порівняння

Б

Найбільш досконалий, найменш цікавий, більш приємний.

3.

Проста форма найвищого ступеня порівняння

В

Молодший, більший, кращий.

4.

Складена форма найвищого ступеня порівняння

Г

Більш  відомий, менш авторитетний, більш чудний


15. Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.

 Виділений прикметник розберіть як частину мови. (3 бали). 
Позеленіли вікна, повітря стало бузково/синім. Садок тріпотів кожною гілкою і був сповнений

 якогось зеленкувато/сивого шелесту. Картопля на сусідн..х городах вигойдувалася хвилями.

Окаян..ий грім озивався там і сям, і в його погрозах чулася не/зла сила, а могутня.

 

 

Контрольна робота

Прикметник як частина мови

 

ВАРІАНТ 2

 

  1. Прикметник – це частина мови, що виражає:

А. предмет;

Б. дію предмета;

В. ознаку предмета

  1. Укажіть ряд, у якому у закінченнях прикметників на місці пропуску пишеться –і:

А.найближч..х родичів, плакуч.. верби, заяч..м вушком;

Б. у мишач..й нірці, дорожч.. парфуми, до гаряч..х страв;

В.найважч.. пакунки, у найважч..й валізі, нижч… кущики

3.  Початкова форма прикметника – це

         А. називний відмінок множини

         Б. називний відмінок однини чоловічого роду

         В. називний відмінок однини жіночого роду

4. Усі прикметники – якісні у рядку…

         А) смішний, цікавий, дідів

         Б) веселий, дерев’яний, синій

         В) гучний, наполегливий, далекий

5.  При утворенні найвищого ступеня порівняння допущено помилку у варіанті:

А. найважливіший;

Б. найбільш важливий;

В. найбільш важливіший

6. Усі прикметники твердої групи подано в ряду:

А. хоробрий, тямущий, дружній;

Б. доблесний, денний, сестрин;

В. глухий, городній, весняний

7. Прикметник, ужитий у словосполученні заячий характер є:

А. якісним;

Б. відносним;

В. присвійним

8. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться –нн-:

А.свяще..ий, невблага..ий, маши..ий;

Б. безтала..ий, солом’я..ий, пшоня..ий;

В.благослове..ий, зако..ий, глиня..ий

9. Укажіть ряд, я якому всі прикметники пишуться з не разом:

А. (не)веселий настрій, зовсім (не)страшний звір;

Б. (не)широка, але повноводна річка, (не)багатий, а бідний чоловік;

В. (не)легка вчительська праця, задача нітрохи (не)складна

10. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано з помилками:
а) Ріднесенький, однісінький, зеленесенький; 
б) Малюсінький, цілісінький, гарнесенький;
в) Тонісенький, чистесинький, здоровюсінький;

11. Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:

а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;

б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;

в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.

12. Укажіть ряд прикметників, які пишуться через дефіс:

А. (світло)сірий, (шести)кутний, (англо)французький;

Б. (темно)червоний, (північно)східний, (сільсько)господарський;

В. (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий, (хіміко)біологічний

 

13. Накресліть у зошит таблицю на три колонки і доберіть по три приклади до кожної колонки.

ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ

ВІДНОСНІ ПРИКМЕТНИКИ

ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ

Наприклад: високий дуб

Металева брама

Мамині руки

 

 

 

 

 

 

 

14. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх степенями порівняння.

1.

Проста форма вищого ступеня порівняння

А

Менш вродливий, більш швидкий, менш розумний.

2.

Складена форма вищого ступеня порівняння

Б

Найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий.

3.

Проста форма найвищого ступеня порівняння

В

Найкращий, найкоротший, найменший.

4.

Складена форма найвищого ступеня порівняння

Г

Д Гучніший,добріший, швидший. 

15.Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.             
Буйне зеле…я в саду вже осі..і золотарі позолотили, а подекуди палає воно, мов огне...е.  А вище  все хмари блідно/рожеві, а за ними блакитно/сині, а за синіми не/веселі, а грізні. Розцвітають і гаснуть, знову червоно/гарячим маком полум'яніють.

docx
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
9852
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку