Контрольна робота
Прикметник як частина мови
Варіант 1
Б. вищий ступінь порівняння прикметників має лише складену форму;
А. свіжою кашею, дорожчею їжею;
Б.важчою ношею, кращою кручею;
В.ширшою мережею, вужчею межею
А. найширший;
Б. найбільш широкий;
В. найбільш ширший
А.скрипучий,улюбленого, давній;
Б. чесний, мужній, високий;
В.новітній, стороннім, путній
А.якісним;
Б.відносним;
В.присвійним
А.полотня..ий, гороби..ий, широче..ий;
Б.кукурудзя..ий, скля..ий, перепели..ий;
В. пташи..ий, нерівня..ий,орли..ий
А. (не)дбале прибирання,(не)широка , а вузенька кладка;
Б.(не)багатий чоловік, (не)вдалий виступ спортсмена;
В.річка (не) широка, (не) глибоке,а вузьке озеро.
8. Які прикметники за значенням не мають ступенів порівняння?
А) якісні та відносні
Б) відносні та присвійні
В) якісні та присвійні
9. Прикметники мають такі граматичні ознаки
А) рід, число
Б) рід, час, відмінок
В) рід, число, відмінок
10. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано без помилок:
а) Гарнесинький, чистісинький, вірнесинький;
б) Новісенький, вузинький, самісенький;
в) Більшенький, цілісінький, милесенький;
11.Укажіть ряд прикметників, кожен з яких пишеться разом:
А. (вічно)зелений, (прісно) водний, (світло) рожевий;
Б. (тридцяти) градусний, (жовто) гарячий, (дерево) обробний;
В. (вагонно) ремонтний, (м’ясо) молочний, (легко) атлетичний
12. Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:
а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;
б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;
в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.
13. Накресліть у зошит таблицю на три колонки і доберіть по три приклади до кожної колонки.
ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ |
ВІДНОСНІ ПРИКМЕТНИКИ |
ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ |
Наприклад: високий дуб |
Металева брама |
Мамині руки |
|
|
|
|
|
|
14. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.
1. |
Проста форма вищого ступеня порівняння |
А |
Найбільший, наймудріший, найдотепніший. |
2. |
Складена форма вищого ступеня порівняння |
Б |
Найбільш досконалий, найменш цікавий, більш приємний. |
3. |
Проста форма найвищого ступеня порівняння |
В |
Молодший, більший, кращий. |
4. |
Складена форма найвищого ступеня порівняння |
Г |
Більш відомий, менш авторитетний, більш чудний |
15. Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.
Виділений прикметник розберіть як частину мови. (3 бали).
Позеленіли вікна, повітря стало бузково/синім. Садок тріпотів кожною гілкою і був сповнений
якогось зеленкувато/сивого шелесту. Картопля на сусідн..х городах вигойдувалася хвилями.
Окаян..ий грім озивався там і сям, і в його погрозах чулася не/зла сила, а могутня.
Контрольна робота
Прикметник як частина мови
ВАРІАНТ 2
А. предмет;
Б. дію предмета;
В. ознаку предмета
А.найближч..х родичів, плакуч.. верби, заяч..м вушком;
Б. у мишач..й нірці, дорожч.. парфуми, до гаряч..х страв;
В.найважч.. пакунки, у найважч..й валізі, нижч… кущики
3. Початкова форма прикметника – це
А. називний відмінок множини
Б. називний відмінок однини чоловічого роду
В. називний відмінок однини жіночого роду
4. Усі прикметники – якісні у рядку…
А) смішний, цікавий, дідів
Б) веселий, дерев’яний, синій
В) гучний, наполегливий, далекий
5. При утворенні найвищого ступеня порівняння допущено помилку у варіанті:
А. найважливіший;
Б. найбільш важливий;
В. найбільш важливіший
6. Усі прикметники твердої групи подано в ряду:
А. хоробрий, тямущий, дружній;
Б. доблесний, денний, сестрин;
В. глухий, городній, весняний
7. Прикметник, ужитий у словосполученні заячий характер є:
А. якісним;
Б. відносним;
В. присвійним
8. Укажіть ряд прикметників, у яких пишеться –нн-:
А.свяще..ий, невблага..ий, маши..ий;
Б. безтала..ий, солом’я..ий, пшоня..ий;
В.благослове..ий, зако..ий, глиня..ий
9. Укажіть ряд, я якому всі прикметники пишуться з не разом:
А. (не)веселий настрій, зовсім (не)страшний звір;
Б. (не)широка, але повноводна річка, (не)багатий, а бідний чоловік;
В. (не)легка вчительська праця, задача нітрохи (не)складна
10. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано з помилками:
а) Ріднесенький, однісінький, зеленесенький;
б) Малюсінький, цілісінький, гарнесенький;
в) Тонісенький, чистесинький, здоровюсінький;
11. Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:
а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;
б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;
в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.
12. Укажіть ряд прикметників, які пишуться через дефіс:
А. (світло)сірий, (шести)кутний, (англо)французький;
Б. (темно)червоний, (північно)східний, (сільсько)господарський;
В. (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий, (хіміко)біологічний
13. Накресліть у зошит таблицю на три колонки і доберіть по три приклади до кожної колонки.
ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ |
ВІДНОСНІ ПРИКМЕТНИКИ |
ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ |
Наприклад: високий дуб |
Металева брама |
Мамині руки |
|
|
|
|
|
|
14. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх степенями порівняння.
1. |
Проста форма вищого ступеня порівняння |
А |
Менш вродливий, більш швидкий, менш розумний. |
2. |
Складена форма вищого ступеня порівняння |
Б |
Найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий. |
3. |
Проста форма найвищого ступеня порівняння |
В |
Найкращий, найкоротший, найменший. |
4. |
Складена форма найвищого ступеня порівняння |
Г |
Д Гучніший,добріший, швидший. |
15.Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.
Буйне зеле…я в саду вже осі..і золотарі позолотили, а подекуди палає воно, мов огне...е. А вище все хмари блідно/рожеві, а за ними блакитно/сині, а за синіми не/веселі, а грізні. Розцвітають і гаснуть, знову червоно/гарячим маком полум'яніють.