Контрольна робота в 6 класі "Словотвір"

Про матеріал
Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосування знань на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тестів,поширених відповідей на питання, творчих завдань.
Перегляд файлу

Контрольна робота 
Словотвір. Орфографія
6 клас

1-й варіант

І рівень

  1. Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми:

А корінь, префікс, суфікс, закінчення;

Б префікс, суфікс;

В корінь, суфікс, префікс;

Г корінь, суфікс, закінчення.

  1. Позначте рядок іменників з буквою щ:

А Гали..ина, Чернігів..ина;

Б Німе..ина, Хмельни..ина;

В Оде..ина, Херсон..ина;

Г Туре..ина, Вінни..ина.

  1. Позначте рядок слів із суфіксом -цьк-:

А Оде..ий, че..ий;

Б пари..ий, виклада..ий;

В кавка..ий, остро..ий;

Г тка..ий, молоде..ий.

  1. Позначте рядок іменників із буквами -чч-, утворених від прикметників:

А Харків..ий, Київ..ина;

Б Туре..ина, Німе..ина;

В Харків..ина, Орлов..ина;

Г Вінни..ина, Гали..ина.

  1. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою суфікса -ств-:

А неу..о, стріле..о;

Б товари..о, садівни..о;

В агент..о, людс..о;

Г студент..о, боягу..о.

  1. Позначте рядок слів, утворених безафіксним способом:

А вправа, розмова, юннат;

Б синь, зелень, спів;

В сінокіс, перелісок, їзда;

Г лісовий, пролісок, нежить.

  1. У якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?

А Ніжно                         ніжність;

Б захмарний                  хмара;

В чорноземний               чорнозем;

Г примирення                 миритися.

  1. Позначте словосполучення, у якому вжиті слова, утворені шляхом переходу однієї частини мови в іншу:

А солодкий голос;

Б затишна кімната;

В сумлінний виконавець;

Г сучасна операційна.

9.Разом пишуться слова

 а)   пів/юрти, пів/України     б)   пів/вікна, пів/на/шосту;                 

  в) пів/книжки, пів/міста;         г) полу/ніч, пів/Місяця.

10.Через дефіс пишуться складні слова:

     а)    далеко/далеко,   газо/провід,   віце/адмірал;

б)   науково/дослідний, школа/дитсадок, північно/східний;

в)   гідро/масажер, науково/практичний, загально/народний;

г)    гео/логія, міні/спідниця, м’ясо/молочний.

11.  Розділ мовознавчої науки, який вивчає правила написання слів, називається

А орфографією

Б морфологією

В морфемікою

Г словотвором

12.Букву и  на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А ант..воєнний, тр..зуб, дев'ят..сил, перекот..поле

Б зор.лад, хвил..різ, місяц..хід, кул..мет

В арх...важливий, жнтт.лис, бур..вій, жовт..цвіт

Г кра..знавство, сем..сотий, шест..знач­ний, піш..хід.

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між словом та способом його утворення:

А безрукавка      1 префіксальний       

 

Б виліт                2 суфіксальний

В черговий          3 префіксально-суфіксальний

Г безхмарний           4 безафіксний

                              5 перехід з однієї частини мови в іншу

2.  Від поданих іменників утворіть прикметники за допомо­гою суфікса -ськ-.

 

         Товариш, Прага, Кременчук, студентський, Буг, Київ, юнак.

3.Від слова  мова  утворіть нові слова різними способами. Спосіб словотворення вкажіть.

ІІІ рівень

Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Чому я люблю свою Батьківщину», використовуючи складні слова, які пишуться разом або через дефіс. Підкреслити складні слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота 
Словотвір. Орфографія
6 клас

 

 

2-й варіант

І рівень

  1. Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми:

А префікс, суфікс;

Б префікс, корінь, суфікс;

В корінь, суфікс, закінчення;

Г корінь, префікс, закінчення.

  1. Позначте рядок іменників з буквою щ:

А Туре..ина, Вінни..ина;

Б Німе..ина, Хмельни..ина;

В Оде. .ина, Львів..ина;

Г Гали..ина, Чернігів..ина.

  1. Позначте рядок слів із суфіксом –цьк-:

А пари..ий, виклада..ий;

Б Оде..ий, че..ий;

В тка..ий, молоде..ий;

Г кавка..ий, остро..ий.

  1. Позначте рядок іменників із буквами -чч-, утворених від прикметників:

А Туре..ина, Німе..ина;

Б Харків..ий, Київ..ина;

В Вінни..ина, Гали..ина;

Г Харків..ина, Орлов..ина.

  1. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою суфікса -ств-:

А садівни..о, товари..о;

Б агент..о, люде..о;

В стріле..о, неу..о;

Г студент..о, боягу..о.

  1. Позначте рядок слів, утворених безсуфіксним способом:

А сінокіс, перелісок, їзда;

Б юнь, блакить, спів;

В вправа, розмова, юннат;

Г лісовий, пролісок, нежить.

  1. У якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?

А переписування     писати;

Б пароплав              плавати;

В ніжно                    ніжний;

Г прихований           схованка.

  1. Позначте словосполучення, у якому вжиті слова, утворені шляхом переходу однієї частини мови в іншу:

А цікава книга;

Б сумлінний черговий;

В солодкий чай;

Г добре працювати.

9. Разом пишуться слова :

а)   пів/аркуша, пів/Європи;                       

в) пів/острів, пів/на/першу;

б)   пів/лимона, напів/автомат;                    

г) полу/кіпок, пів/Дніпра.

10. Через дефіс пишуться складні слова:

а)   далеко/далеко, газо/провід, віце/адмірал;

б)   кімната/музей, військово/патріотичний, міні/футбол;

в)   екс/чемпіон, біо/хімія, чорно/земний;

г)    культурно/виховний, легко/атлетичний, зірви/голова.

11. Розділ мовознавчої науки, який ви­вчає способи словотворення, називається

А орфографією

Б морфологією

В морфемікою

Г словотвором

12. Букву е на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка

А чотириструнний, мореплавець, середнь..віччя, сільськ..господарський

Б руд..волосий, бур..вій, місяц..хід, стал..вар

В душ. .губ,  вуж.. подібний,   синь..окий,гор..цвіт

Г зор..пад, хвил..різ, місяц..хід, кул..мет

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між словом та способом його утворення:

А тваринка

1 префіксальний

Б синь

2 суфіксальний

В пролісок

3 префіксально-суфіксальний

Г    перевищувати

4 безафіксний

 

  1. перехід з однієї частини мови в іншу

2.Від поданих іменників утворіть прикметники за допомо­гою суфікса -ськ-.

Вояк, Рига, Одеса, козак, Прилуки, Золотоноша, Париж.

3.       Від слова    літати   утворіть нові слова різними способами. Спосіб словотворення вкажіть.

ІІІ рівень

Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Краса рідного серцю куточка», використовуючи слова, що пишуться разом або через дефіс.

docx
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
6224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку