Контрольна робота №6 Рідна мова. Світ природи. Тарас Шевченко, П. Тичина, Є. Гуцало, М. Рильський, М. Вінграновський

Про матеріал

Контрольна робота призначена для контролю засвоєння знань з розділів української літератури 5 класу. Має тестові завдання на вибір однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності та інші. Сума балів -12.

Перегляд файлу

Контрольна робота №6

Рідна мова. Світ природи. Тарас Шевченко, П. Тичина, Є. Гуцало, М. Рильський, М. Вінграновський

Варіант 1

Початковий та середній рівень (12 завдань по 0,5 бала).

Оберіть один варіант відповіді:

1. Якій місцевості П. Тичина присвятив поезію «Не бував ти у наших краях»?

А Київщині

Б Полтавщині

В Чернігівщині

2. Вечірній морський пейзаж змальовано у вірші

А «Люби природу не як символ…» М. Рильського

Б «За сонце хмаронька пливе…» Т. Шевченко

В «Не бував ти у наших краях» П. Тичина

3. Виберіть назву першої поетичної збірки М. Рильського

А «На білому камені»

Б «На білих островах»

В «На білих поруках»

4. У який час зображено дощ у поезії М. Вінграновського «Бабусин дощ»

А має тільки почати йти

Б був, але на хвилинку спинився

В пройшов, а тепер помандрував далі

5. У якому творі персонажів названо грибами-підберезниками?

А «Лось»

Б «Дивак»

В «Сіроманець»

6. Укажіть правильне твердження, що стосується твору М. Вінграновського «Сіроманець»

А твір «Сіроманець» – це казка про тварин

Б Василь Чепіжний – головний герой твору

В автор закликає до співчутливого та милосердного ставлення до тварин

7. Хто й про кого сказав такі слова: «Завзяття в тебе обмаль. Все чогось у землі порпаєшся. А треба – в людях» (Г. Тютюнник «Дивак»)             

А дід Прокіп про Олеся

Б мати про Олеся

В мати про Федька Тойкала

8. Яка річка згадується в поезії М.Вінграновського «Перша колискова»?

А Дніпро

Б Дунай

В Дністер

9. Як Чепіжному вдалося спіймати Сіроманця?              (1 бал)

А вовк потрапив у капкан

Б вовк упав у яму

В накинув вовкові на шию аркан

 

 

 

10.Укажіть жанр твору «Лось». 

А переказ

Б казка

В оповідання

11.              Який художній засіб використав Є. Гуцало в рядку «срібло з відер ллється» (вірш «Зірка»)?             

А епітет

Б метафору

В порівняння

12.              Ким, на думку М. Рильського, людина повинна бути для природи?

А сином

Б поетом

В художником

 

 

Достатній рівень (3 завдання по 1 балу).

13.Закінчіть речення.

Оповідання – це…

14.Доповніть речення.

 Олесь із оповідання Гр. Тютюнника «Дивак» не хотів на уроці малювати…, а намалював…

15.Закінчіть речення.

 Коли Василь Чепіжний (М.Вінграновський «Сіроманець») зустрівся з Сіроманцем, з ним сталася така пригода…

 

Високий рівень

16.Прочитайте уривок із вірша «За сонцем хмаронька пливе…» Знайдіть у ньому художні засоби й заповніть таблицю.             
 (3 бала)

За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстилає

І сонце спатоньки зове

У синє море: покриває

Рожевою пеленою,

Мов мати дитину.

Художній засіб

Приклад із тексту

метафора

 

персоніфікація

 

епітет

 

порівняння

 

 

Контрольна робота №6

Рідна мова. Світ природи. Тарас Шевчен­­ко, П. Тичина, Є. Гуцало, М. Рильський, М. Вінграновський

Варіант 2

Початковий та середній рівень (12 завдань по 0,5 бала).

Оберіть один варіант відповіді

1. Доберіть правильне твердження.

А У своїх поезіях П. Тичина описував тяжке дитинство.

Б За характером поезії П. Тичини досить стримані.

В У вірші «Не бував ти у наших краях» йдеться про красу рідного краю.

2. Знайдіть слово, що НЕ використовує Т. Шевченко в поезії  «Садок вишневий коло хати…»

А тополя

Б зіронька

В соловейко

3. Назвіть авторський неологізм із поезії «Осінь – маляр із палітрою пишною…»

А сріблясті

Б срібно-блакитне

В тиходзвонні

4. Укажіть основну тему твору «Лось» Є. Гуцала.

А неповторність і багатство внутрішнього світу людини

Б протистояння добра і зла

В любов до природи і турбота про неї

5. Кому належать слова: «…на те він і вовк: не буде ж він їсти манну кашу, як я, і ніхто не пече йому, не варить» («Сіроманець» М. Вінграновського)?

А Сашкові

Б Андрієві Ляху

В Василеві Чепіжному

6. Чий це портрет «Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути ввесь світ»? З якого твору він узятий?

А Олесь («Дивак» Гр. Тютюнник)

Б Федько Тойкало («Дивак» Гр. Тютюнник)

В молодший брат («Лось» Є. Гуцало)

7.  Визначте ідею твору Гр. Тютюнника «Дивак»

А ідея незалежності людського духу

Б ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини

В ідея вільного і творчого життя

8. Хто перебив вовченят та зграю Сіроманця? 

А Шевчук

Б Чепіжний

В Побігайло

9.  Назвіть використані М. Вінграновським художні засоби у рядку «Блакитними квітками розцвіли більші і менші калюжі»             
 

А метафора та епітет

Б персоніфікація й епітет

В епітет і порівняння

 

10.Події у творі «Лось» відбуваються 

А ранньою весною

Б взимку

В наприкінці осені

11.Чому лось лякався різних звуків? 

А вони нагадували йому постріли мисливців

Б вони нагадували про небезпеки, які підстерігали його ще в тайзі

В вони нагадували йому тріск річкової криги

12.              Яким М. Рильський зображує дощ в однойменній поезії? 
 

А веселим і життєрадісним

Б благодатним і довгожданим

В сумним і задумливим

 

 

Достатній рівень (3 завдання по 1 балу).

13.Закінчіть речення.

 Повість – це…

14.Допишіть речення.

 Олеся з оповідання Гр. Тютюнника «Дивак» його шкільний товариш Федько Тойкало спочатку…, а потім…

15.Закінчіть речення.

 За поясненням Сашка, Сіроманець не любить дядька Чепіжного тому, що той…

 

Високий рівень

16. Прочитайте уривок із вірша «За сонцем хмаронька пливе…» Знайдіть у ньому художні засоби й заповніть таблицю. (3 бала)

За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстилає

І сонце спатоньки зове

У синє море: покриває

Рожевою пеленою,

Мов мати дитину.

 

Художній засіб

Приклад із тексту

метафора

 

персоніфікація

 

епітет

 

порівняння

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дідик Марія Миколаївна
    Зручний та корисний матеріал. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
5814
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку