Контрольна робота 7 кл
Ти знаєш, що ти людина?
За творами Г. Тютюнника( «Климко»), О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»), Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)
І варіант
(Завдання 1- 13 оцінюються по 0,5б.)
1. Климко жив з дядьком Кирилом, який працював...
А) поліцейським на станції;
Б) машиністом паровоза ФД ;
В) начальником залізничної станції;
Г) вахтером на станції.
2.Через що Климко трохи не три дні перебував у тітки Марини?
А) не хотів йти додому; Б) очікував, коли вона принесе солі;
В) тяжко захворів; Г) розшукував дівчину, якій допоміг.
3. Твір Григора Тютюнника завершується…
А) щасливим поверненням Климка додому;
Б) тим, що Климко залишився жити в тітки Марини;
В) загибеллю головного героя;
Г) сценою перемоги над ворогами.
4. Темою оповідання "Скарб" є ...
А) засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно, ледачого, паразитичного життя;
Б) зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього;
В) зображення найкращих морально-етичних рис простих людей;
Г) зображення віри й упевненості в себе.
5. "Бісові груші,— пробубонить,— які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде у рот" - це слова ...
А) наймички;
Б) Павлуся;
В) матері;
Г) батька.
6. Чому рано померла мати Павлуся?
А) була стара;
Б) захворіла, коли ходила по дрова;
В) ходила вночі по мед і застудилась.
7. За жанром "Мишка" …
А) фантастична казка;
Б) казка про тварин;
В) соціально-побутова казка.
8.Вкажіть рядок, в якому правильно визначено тему твору "Мишка" Б. Лепкого.
А) зображення страшних картин життя селян за часів Кріпацтва;
Б) відтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища під час війни;
В) відтворення спостережень мишки за страшними батальними сценами під час війни;
Г) зображення тяжких випробовувань мишей у тяжкі воєнні часи.
9. Визначте рядок, який не розкриває ідею казки «Мишка» Б. Лепкого.
А) возвеличення, доброти, порядності, співчуття;
Б) заклик до гуманного ставлення до тварин;
В) засудження жадності, брехні, пихатості;
Г) війна знищує людські чесноти.
10. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:
А) два; Б) три; В) чотири; Г) п'ять?
11. Чайка з твору Ліни Костенко дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:
А) не розуміла людської мови; Б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
В) вона не слухає нічиїх порад; Г) була занадто гордою.
12. Тема вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних людей.
13. Який художній засіб використала авторка у рядку "дідок збирає блискавки в траві":
А) метафора;
Б) епітет;
В) порівняння;
Г) риторичне запитання.
14. Встановіть відповідність між висловлюванням та літературним героєм, якому воно належить. 1,5 б.
1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б». |
А.Чайка. |
2. – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами? |
Б.Павлусь. |
3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот». |
В. Хазяйка. |
15. Визначте головну думку вірша «Чайка на крижині». 1б
16. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй. 1б.
17.Дайте розгорнуту відповідь на запитання: Чому було б великою честю мати такого товариша, як Климко, з однойменної повісті Г. Тютюнника?
(5-6 речень) 2б.
ІІ варіант
(Завдання 1- 13 оцінюються по 0,5б.)
1. На місці крапок вставте пропущене слово: "Десь там, біля тих гір, чув од людей Климко, було велике місто..."
А) Харків;
Б) Донецьк;
В) Слов'янськ.
2. Якої помилки припустився Климко в дорозі?
А) зупинився пожити в тітки Марини;
Б) нагрубив поліцаєві, і його заарештували;
В) витратив усі гроші, і йому не було за що купити квиток на поїзд;
Г) пройшов мимо станції, де можна було набрати сіль.
3. Климко не дійшов додому, бо ...
А) не знав назад дороги;
Б) заблукав;
В) його взяли у полон німці;
Г) загинув від автоматної черги;
4. Темою оповідання "Скарб" є ...
А) засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно, ледачого, паразитичного життя;
Б) зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього;
В) зображення найкращих морально-етичних рис простих людей;
Г) зображення віри й упевненості в себе.
5. " Пика широка та одутлувата, як у того салогуба, а руки білі та ніжні, як у панночки" - це опис
А) Павлуся;
Б) матері;
В) батька;
Г) одного з хлопців.
6. Укажіть, для чого сільські парубки, йдучи шукати скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павлуся (оповідання О. Стороженка «Скарб»):
А) щоб посміятися над ним;
Б) щоб їм пощастило, як завжди щастить Павлові;
В) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися його багатством;
Г) щоб виманити з хати й обікрасти.
7. За жанром "Мишка"
А) фантастична казка;
Б) казка про тварин;
В) соціально-побутова казка.
8. Вкажіть рядок, в якому правильно визначено тему твору "Мишка" Б. Лепкого:
А) зображення страшних картин життя селян за часів Кріпацтва;
Б) відтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища під час війни;
В) відтворення спостережень мишки за страшними батальними сценами під час війни;
Г) зображення тяжких випробовувань мишей у тяжкі воєнні часи.
9. Яка проблема не порушується автором у творі «Мишка»
А) гріх, покарання за нього;
Б) війна і мир;
В) істинні і фальшиві цінності;
Г) людина і світ природи.
10. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:
a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?
11 Символом чого є крила у однойменній поезії Ліни Костенко "Крила"?
А) символ весни;
Б) символ миру;
В) символ мрії;
Г) символ смерті.
12. Тема вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних людей.
13. У чому звинуватили Анну?
А) у крадіжці;
Б) у тому, що літала на літаку й згасила зірку;
В) у виготовленні цяцьок;
Г) у виготовленні кольорових мишей.
14. Встановіть відповідність між цитататою та художнім засобом. 1,5б.
1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»). |
А. Порівняння. |
2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»). |
Б. Метафора. |
3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»). |
В. Антитеза |
15. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй. 1б.
16. Визначте тему вірша Ліни Костенко «Крила». 1б.
17. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: Що мала на увазі Л. Костенко у творі «Чайка на крижині», зазначаючи: Для мене лиш той край найкращий, де виросли крила мої. (5-6 речень) 2б.