Контрольна робота 7 кл Ти знаєш, що ти людина? За творами Г. Тютюнника( «Климко»), О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»), Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

Про матеріал
Контрольна робота розроблена за варіантами, містить як тестові питання, так завдання творчого характеру.
Перегляд файлу

 

Контрольна робота   7  кл

Ти знаєш, що ти людина?
За творами Г. Тютюнника( «Климко»), О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»), Л.Костенко («Чайка на крижині». «Крила»)

І варіант

(Завдання  1- 13 оцінюються по 0,5б.)

1. Климко жив з дядьком Кирилом, який працював...

А) поліцейським на станції;

Б) машиністом паровоза ФД ;

В) начальником залізничної станції;

Г) вахтером на станції.

2.Через що Климко трохи не три дні перебував у тітки Марини?

 А) не хотів йти додому;          Б) очікував, коли вона принесе солі;      

 В) тяжко захворів;    Г) розшукував дівчину, якій допоміг.

3. Твір Григора Тютюнника завершується…

А) щасливим поверненням Климка додому;

Б) тим, що Климко залишився жити в тітки Марини;

В) загибеллю головного героя;

Г) сценою перемоги над ворогами.

4. Темою оповідання "Скарб" є ...

А) засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно, ледачого, паразитичного життя;

Б) зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього; 

В) зображення найкращих морально-етичних рис простих людей;

Г) зображення віри й упевненості в себе.

5. "Бісові груші,— пробубонить,— які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде у рот" - це слова ...

А) наймички;

Б) Павлуся;

В) матері;

Г) батька.

6. Чому рано померла мати Павлуся?

А) була стара;

Б) захворіла, коли ходила по дрова;

В)  ходила вночі по мед і застудилась.

7. За жанром "Мишка" 

А) фантастична казка;

Б) казка про тварин;

В) соціально-побутова казка.

8.Вкажіть рядок, в якому правильно визначено тему твору "Мишка" Б. Лепкого.

А) зображення страшних картин життя селян за часів Кріпацтва;

Б) відтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища під час війни;

В) відтворення спостережень мишки за страшними батальними сценами під час війни;

Г) зображення тяжких випробовувань мишей у тяжкі воєнні часи.

9. Визначте рядок, який не розкриває ідею казки «Мишка» Б. Лепкого.

А) возвеличення, доброти, порядності, співчуття;

Б) заклик до гуманного ставлення до тварин;

В) засудження жадності, брехні, пихатості;

Г) війна знищує людські чесноти.

10. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:

А) два; Б) три; В) чотири; Г) п'ять?

11. Чайка з твору Ліни Костенко дивувалася  із  застереження бути обережною на крижині, бо:
А) не розуміла людської мови;               Б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
В) вона не слухає нічиїх порад;              Г) була занадто гордою.

12. Тема вірша «Кольорові миші» така:

А) природа може створювати дива, тому інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;

Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей із фантазією;

В) осіння природа в сприйнятті різних людей.

13.  Який художній засіб використала авторка  у рядку "дідок збирає блискавки в траві":

А) метафора;

Б) епітет;

В) порівняння;

Г) риторичне запитання.

14. Встановіть відповідність між  висловлюванням  та літературним героєм, якому воно належить.                                                                    1,5 б.

1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».

А.Чайка.

2.  – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?

Б.Павлусь.

3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот».

В. Хазяйка.

15. Визначте головну думку вірша «Чайка на крижині».      

16. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй.                                                                                     1б.

17.Дайте розгорнуту відповідь на запитання:   Чому було б великою честю мати такого товариша, як Климко, з однойменної повісті Г. Тютюнника?

(5-6 речень)                                                                                     2б.

 

 

 

ІІ варіант

(Завдання  1- 13 оцінюються по 0,5б.)

 

1. На місці крапок вставте пропущене слово: "Десь там, біля тих гір, чув од людей Климко, було велике місто..."

А) Харків;

Б) Донецьк;

В) Слов'янськ.

2. Якої помилки припустився Климко в дорозі? 

А) зупинився пожити в тітки Марини;

Б) нагрубив поліцаєві, і його заарештували;

В) витратив усі гроші, і йому не було за що купити квиток на поїзд;

Г) пройшов мимо станції, де можна було набрати сіль.

3. Климко не дійшов додому, бо ...

А) не знав назад дороги;

Б) заблукав;

В) його взяли у полон німці;

Г) загинув від автоматної черги;

4. Темою оповідання "Скарб" є ...

А) засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно, ледачого, паразитичного життя;

Б) зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був ледачим і в той же час байдужим до всього;

В) зображення найкращих морально-етичних рис простих людей;

Г) зображення віри й упевненості в себе.

5. " Пика широка та одутлувата, як у того салогуба, а руки білі та ніжні, як у панночки" - це опис

А) Павлуся;

Б) матері;

В) батька;

Г) одного з хлопців.

6. Укажіть, для чого сільські парубки, йдучи шукати скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павлуся (оповідання О. Стороженка «Скарб»):
А) щоб посміятися над ним;              

Б) щоб їм пощастило, як завжди щастить Павлові;
В) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися  його багатством;
Г) щоб виманити з хати й обікрасти.

7. За жанром "Мишка" 

А) фантастична казка;

Б) казка про тварин;

В) соціально-побутова казка.

8. Вкажіть рядок, в якому правильно визначено тему твору "Мишка" Б. Лепкого:

А) зображення страшних картин життя селян за часів Кріпацтва;

Б) відтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища під час війни;

В) відтворення спостережень мишки за страшними батальними сценами під час війни;

Г) зображення тяжких випробовувань мишей у тяжкі воєнні часи.

9. Яка проблема не порушується автором у творі «Мишка»

А) гріх, покарання за нього;

Б) війна і мир; 

В) істинні і фальшиві цінності;

Г) людина і світ природи.

10. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:

a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?

11 Символом чого є крила у однойменній поезії Ліни Костенко "Крила"?

А) символ весни;

Б) символ миру;

В) символ мрії;

Г) символ смерті.

12. Тема вірша «Кольорові миші» така:

А) природа може створювати дива, тому інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;

Б) звичайні люди нездатні сприйняти несхожих на них людей із фантазією;

В) осіння природа в сприйнятті різних людей.

13. У чому звинуватили Анну?

А) у крадіжці;

Б) у тому, що літала на літаку й згасила зірку;

В) у виготовленні цяцьок;

Г) у виготовленні кольорових мишей. 

14. Встановіть відповідність між  цитататою та художнім засобом.           1,5б.

1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).

А. Порівняння.

2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).

Б. Метафора.

3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»).

В. Антитеза

15. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй.                                                                                       1б.

16. Визначте тему вірша Ліни Костенко «Крила».                 1б.

17. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: Що мала на увазі Л. Костенко у творі «Чайка на крижині», зазначаючи: Для мене лиш той край найкращий, де виросли крила мої. (5-6 речень)                                               2б.

                   
 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Градзіон Валентина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
5536
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку