Контрольна робота 8 кл ВНД

Про матеріал
Дана контрольна робота містить 3 варіанти різнорівневих завдань, які дають можливість перевірити знання учнів з теми
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми: «Вища нервова діяльність»

В-1

Виберіть із запропонованих варіантів одну правильну – 0,5б

1.До вроджених форм поведінки належать: а)безумовні рефлекси; б)умовні рефлекси; в)корисні звички; г)шкідливі звички.

2.Людина бачить сновидіння у фазі: а)повільного сну; б)швидкого сну; в)денного сну; г)нічного сну.

3.Який із процесів відображення дає змогу вам після відвідування ботанічного саду відтворити вигляд гарної квітки, яку ви вперше побачили, понюхали й уважно розглянули? а)відчуття; б)сприйняття; в)уявлення; г)мислення.

4.Уявіть вид научіння, що використовується для формування умінь їзди на велосипеді: а)звикання; б)осяяння; в)закарбування; г)научіння шляхом спроб і помилок.

5.Друга сигнальна система формується під впливом: а)світла; б)звуку; в)мовних сигналів; г)болю.

6.Ви озирнулися на звук дверей, що зачинилися, - це приклад рефлексу: а)захисного; б)умовного; в)харчового; г)орієнтувального.

Завдання на послідовність або відповідність – 1б

7.Установіть правильну послідовність стадій процесу запам’ятовування:

А відтворення                   В збереження

Б впізнавання                   Г закріплення.

8.Приведіть у відповідність види пам’яті з її сутністю:  

1 Образна                             А Пам'ять рухів

2 Моторна                            Б Пам'ять на пережиті почуття

3 Словесно-логічна              В Пам'ять на раніше сприйняті предмети і явища

4 Емоційна                            Г Пам'ять думок

Дайте визначення наступних понять:

9. Сновидіння; Відчуття; Умовні рефлекси; Перша сигнальна система.                        -     2б

10.Що таке научіння? Назвіть і дайте характеристику основних видів  научіння, наведіть приклади.

11. Які рефлекси називаються умовними? Назвіть особливості умовних рефлексів і їх види. Яке біологічне значення мають умовні рефлекси? - 2б

12.Який зв'язок між словом, свідомістю і мисленням?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми: «Вища нервова діяльність»

В-2

Виберіть із запропонованих варіантів одну правильну – 0,5б

1.Центри мови знаходяться у півкулях великого мозку: а)лівій; б)правій; в)лівій і правій.

2.Сервірування обіднього стола спричиняє вироблення організмом людини апетитного шлункового соку. Назвіть рефлекс: а)умовний вегетативний харчовий; б) безумовний вегетативний харчовий;     в) умовний соматоруховий харчовий; г)безумовний соматоруховий харчовий.

3.Д. Менделєєв під час сну винайшов принцип побудови Періодичної системи хімічних елементів. Назвіть фазу сну, у якій це відбулося: а)засинання; б)глибокий сон; в)поверхневий сон; г)парадоксальний сон.

4.Перша сигнальна система формується: а)під впливом мовних сигналів; б)на базі другої сигнальної системи; в)під впливом прочитаного тексту; г)під впливом конкретних подразників – світла, звуку, болю, запаху.

5.Ви чхнули, увійшовши в запилене приміщення, - це приклад рефлексу: а)захисного; б)умовного; в)харчового; г)орієнтувального.

6.До вроджених форм поведінки належать: а)умовні рефлекси; б)корисні звички; в)шкідливі звички; г)інстинкти.

Завдання на послідовність або відповідність – 1б

7.Приведіть у відповідність етапи відображення з їхніми визначеннями:

1 Відчуття                   А Відображення навколишнього у взаємозв’язках;

2 Сприйняття             Б Відображення предметів поза їх впливом на органи

3 Уявлення                 В Відображення окремих властивостей предметів    

4 Мислення                Г  Відображення предмета в цілому

8.Приведіть у відповідність види пам’яті з її сутністю:  

1 Дихальні             А Захист від шкідливих чинників

2 Харчові                Б Розмноження

3 Статеві                 В Вдих і видих

4 Захисні                 Г Виділення слини, жовчі

5 Орієнтувальні      Д Відповідають на подразники повертанням голови або тіла.

Дайте визначення наступних понять:

9. Друга сигнальна система; Пам'ять; Інстинкти; Динамічний стереотип. 2б

10.Що таке сон? Дати характеристику фаз сну. Яке біологічне значення має сон? – 2б

11.Які рефлекси називаються безумовними?  Яке біологічне значення мають безумовні рефлекси? Чим відрізняється інстинкт від простого безумовного рефлексу? - 2б

12.У  чому полягає взаємозв’язок пам’яті із людською свідомістю? – 1б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми: «Вища нервова діяльність»

В-3

Виберіть із запропонованих варіантів одну правильну – 0,5б

1.Спосіб виконання дії, що доведена в результаті багаторазових вправ до автоматизму: а)рефлекс; б)навичка; в)звичка; г)інстинкт.

2.За характером інформації, яку запам’ятовують, розрізняють чотири види памяті: а)рухова, емоційна, образна й миттєва; б) рухова, емоційна, образна й словесно- логічна; в)образна, миттєва, словесно-логічна, рухова; г) рухова, емоційна, образна й довготривала.

3.Фізіологічну основу мовлення становить: а)перша сигнальна система; б)друга сигнальна система; в)сукупність безумовних рефлексів; г)сукупність інстинктів.

4.Чхання є прикладом рефлексу: а)харчового;  б)захисного; в)дихального; г)орієнтувального.

5.Чергування сну і неспання є прикладом біоритму: а)добового; б)місячного; в)сезонного; г)річного.

6.Укажіть умовний рефлекс, який пов'язаний із подразником, який не стосується безумовного (дзвінок, світло лампочки): а)штучний; б)натуральний; в)соматоруховий; г)вегетативний.

Завдання на послідовність або відповідність – 1б

7.Установіть відповідність між розумовими операціями та їх ознаками:

1 Аналіз                  А Розумовий поділ предметів і явищ на частині;

2 Синтез                 Б Відокремлення одних ознак і вилучення інших;

3 Порівняння         В Розумове поєднання частин в єдине ціле;    

4 Узагальнення      Г  Визначення відмінності та подібності предметів або явищ;

                                Д Розумове поєднання предметів або явищ за їхніми спільними ознаками.

8.Завдання має 3 стовпчики відповідей. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей з кожного стовпчика. Укажіть ознаки, які характеризують реакцію виділення слини, коли людина бачить морозиво:  

Тип реакції організму

Байдужий подразник

Безумовний подразник

1 умовні рефлекси

2 безумовні рефлекси

3 інстинкти

1 смак морозива

2 смак лимона

3 вигляд морозива

1 смак морозива

2 смак лимона

3 вигляд морозива

Дайте визначення наступних понять:

9.Свідомість; Сновидіння; Мова; Безумовні рефлекси. 2б

10.Дайте характеристику першої і другої сигнальної системи. Значення сигнальних систем. -2б

11.Свідомість. Критерії свідомості. -2б

12.На конкретних прикладах поясніть, яку роль у житті людини відіграють біоритми. -1б

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2021
Переглядів
5147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку