Контрольна робота 8 клас

Про матеріал
В розробці контрольної роботи вміщені завдання різних рівнів складності для лояльнішої оцінки знань учнів
Перегляд файлу

Контрольна робота 8 клас . Словосполучення

1. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення.

А Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;

Б пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;

В міниться і лине, снишся мені, на воді;

Г у радості, голубе небо, хмари пливуть.

2. Укажіть правильне твердження.

Словосполучення складається з:

А додатків і обставин;

Б головного і залежного слова;

В підмета і присудка;

Г однорідних членів речення.

3. Укажіть рядок, у якому названо способи зв’язку слів у словосполученні.

А Відокремлення, звертання, уточнення;

Б чергування, сполучення, написання;

В узгодження, керування, прилягання;

Г вживання, членування, означення.

4. Укажіть правильне твердження.

Спосіб підрядного зв’язку, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається

А приляганням;

Б уточненням;

В керуванням;

Г узгодженням.

5. Укажіть рядок зі словосполученням, побудованим на основі узгодження.

А Допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;

Б волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

В місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

Г книжкова полиця, весела хата, довга дорога.

6. Укажіть іменникове словосполучення:

А) Збирати врожай,

Б) Старанний учень,

В) Бігти підтюпцем.

7. Укажіть дієслівне словосполучення:

А) Бігти навмання.

Б) Шостий поверх,

В) Голосно співати.

8. Укажіть словолучення, у якому головне слово виружене прислівником:

А) Зустрінемося незабаром

Б) Милуюся краєвидом,

В) Дуже високо

9. Укажіть, у якому рядку в усіх словосполученнях спосіб зв’язку прилягання.

А Зустріч із товаришем, бажання працювати, прикрашений квітами;

Б співають ідучи, дуже радий, писати красиво;

В тихо шумлять, підійшли до машини, голосно співає;

Г наша школа, щось цікаве, синіючий обрій.

10. Позначте головне слово в словосполученнях, та підкресліть прості словосполучення:

Родинне свято, стеблина жасмину, козацька звитяжна доля, дуже несподівані зміни, приїхати вчасно, перехопити цікаву ідею, дуже пізно прийти, нова книга, швидко виконати, продуктивно працювати.

11. Визначте вид звязку слів у словосполученнях:

Сіяти зерно, зібрати врожай, пошепки говорити, рідна мова, наша родина.

12. Запишіть по два словосполучення кожного виду:
Іменникові, дієслівні, числівникові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Виконайте синтаксичний розбір речень.

 

Десь тополі дзвенять у небі України. (П. Перебийніс)

 

Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами! (В. Сосюра)

 

Відповіді: 1А, 2Б, ЗГ, 4Г, 5В, 6А, 7: 1А, 2Г, ЗБ; 8: 1Г, 2А, ЗБ.

 

ВАРІАНТ ІІ

 

1. Укажіть рядок, де нема словосполучень.

 

А Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;

 

Б воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;

 

В цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;

 

Г до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.

 

 

 

2. Укажіть рядок, у якому названо способи зв’язку слів у словосполученні.

 

А Відокремлення, звертання, уточнення;

 

Б чергування, сполучення, написання;

 

В узгодження, керування, прилягання;

 

Г вживання, членування, означення.

 

3. Укажіть, у якому рядку у всіх словосполученнях зв’язок керування.

 

 

А Передбачати погоду, пливти до берега, любити Батьківщину;

 

Б сидіти на стільці, швидко бігли, рання весна;

 

В написаний лист, присів відпочити, доручити справу;

 

Г берег річки, тяжко від задухи, прогулянка верхи.

 

4. Укажіть розповідне речення.

 

А Хто ж од нас у світі дужчий?

 

Б Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

 

В Чи совам зборкати орла?

 

Г Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди.

 

5. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.

 

А Мирослава впала на ноги, не пускаючи своєї зброї.

 

Б Лось стояв між деревами недалеко від просіки...

 

В Сергій ішов вулицею поволі.

 

Г Хтось берізоньку високу ранив на обочині, покотились краплі соку в трави потолочені.

 

6. Укажіть, у якому рядку в усіх словосполученнях спосіб зв’язку прилягання.

 

А Зустріч із товаришем, бажання працювати, прикрашений квітами;

 

Б співають ідучи, дуже радий, писати красиво;

 

В тихо шумлять, підійшли до машини, голосно співає;

 

Г наша школа, щось цікаве, синіючий обрій.

 

7. Установіть відповідність між словосполученнями та їхніми видами за способом вираження головного слова.

 

 

1

 

дієслівні

 

А

 

Бажання працювати, любов до батьківщини, ковдра з вовни.

 

2

 

іменникові

 

3

 

прислівникові

 

Б

 

Трохи повільно, надзвичайно сумлінно, лежати внизу.

 

 

 

В

 

Прочитати братові, плакати тихо, співати з усіма.

 

 

 

Г

 

Комусь із нас, зупинитися під Харковом, керувати фірмою.

 

8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.

 

1

 

додаток

 

А

 

Нещастя об’єднує людей.

 

2

 

означення

 

Б

 

Дорога й праця — сестри рідні і бла

 

3

 

обставина

 

 

говісниці живі.

 

 

 

В

 

Починалось літо.

 

 

 

Г

 

Надворі почало свіжішати.

 

9. Виконайте синтаксичний розбір речень.

 

Стрічний вітер навіть воронові дошкуляє. (Нар. творч.)

 

У розчинене вікно пливуть медові пахощі розквітлих акацій. (П. Колесник)

 

 

Відповіді: 1Г, 2В, ЗА, 4 Г, 5Г, 6Б, 7: 1B, 2А, ЗА; 8: 1А, 2Б, ЗВ.

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
1814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку