Методична розробка уроку з хімії в 9 класі в
Тема: Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Хімічні реакції»
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати рівняння, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати зацікавленість хімією.
Тип уроку: урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
Обладнання: картки із різнорівневими завданнями, періодична система хімічних елементів, калькулятор.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку
Учитель вітається та позитивно налаштовує учнів на урок за допомогою психологічної настанови . Прикріплює на дошці смайл "Радість" і бажає всім учням гарного настрою, легкої контрольної роботи.
Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Написання контрольної роботи учнями: роздаються картки із завданнями (Додаток 1), з якими діти працюють. Етап відбувається 40 хвилин.
ІV. Збирання виконаних завдань.
V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Рефлексія проводиться у вигляді таблиці де Боно. (Професор кембриджського університету Едвард де Боно пропонує оцінювати враження і підсумки заняття (роботи) за допомогою простої таблиці «Плюс, мінус, цікаво»:
VІ. Інформація про домашнє завдання
Вчитель оголошує завдання на найоригінальніший ( оформлення та написання) сенкан з теми «Хімічні реакції» в класі. Хто отримує перемогу (три найкращі сенкани), то + 1 бал до оціни контрольної роботи.
Додаток 1
Контрольна робота « Хімічні реакції»
Варіант-1
Прізвище та ім’я учня:
І рівень містить 8 завдань. В завданні лише одні вірна відповідь, яка оцінюється в 0,5 балів. За всі вірно виконані завдання учень набирає 4 бали.
1. Вкажіть тип реакції, що описується схемою А+В=АВ:
а) сполучення б) розкладу в) заміщення г) обміну
2. Процес приєднання електронів називається:
а) окиснення б) відновлення в) сполучення г) розкладу
3. При внесенні каталізатора швидкість хімічної реакції:
а) збільшується б) зменшується в) залишається без змін
4. В результаті реакцій обміну утворюється:
а) складна речовина б) дві складні речовини в) проста і складна речовини
5. Під час екзотермічних реакцій теплота:
а) поглинається б) виділяється в) не змінюється
6. Оборотні реакції:
а) доходять до кінця б) не доходять до кінця в) проходять в одному напрямку
7. Якщо з реакційної суміші N2+3H2=2NH3 відводити амоніак, то рівновага:
а) зміститься вліво б) зміститься вправо в) не зміниться
8. Біологічними каталізаторами є:
а) жири б) ферменти в) вуглеводи
ІІ рівень містить два завдання, кожне оцінюється в 1,5 балів. За вірно виконані всі завдання учень отримує 3 бали.
9. Встановіть відповідність – з’єднайте лініями:
Рівняння реакції |
Тип реакції |
Al2O3+H2O=2HAlO2 |
Розкладання |
4HNO3=2H2O+4NO2+O2 |
Заміщення |
NaOH+HCl=NaCl+H2O |
Обміну |
Ca+2HCl=CaCl2+H2 |
Сполучення |
10. Установіть послідовність зменшення ступеня окиснення Сульфуру в сполуках:
|
|
|
|
а)SO2; б)CuS; в)H2SO4; г)K2S2O3.
IІІ рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 2 бали.
11. В результаті спалювання 13 г цинку в кисні виділилось 70,2 кДж теплоти. Скласти термохімічне рівняння реакції.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 3 бали.
12. Урівняти рівняння хімічної реакції методом електронного балансу, вказати окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення: KMnO4+HCl=MnCl2+Cl2+KCl+H2O.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка:_________________
Додаток 1
Контрольна робота « Хімічні реакції»
Варіант-2
Прізвище та ім’я учня:
І рівень містить 8 завдань. В завданні лише одні вірна відповідь, яка оцінюється в 0,5 балів. За всі вірно виконані завдання учень набирає 4 бали.
1. Вкажіть тип реакції, що описується схемою А+ВС=АС+В:
а) сполучення б) розкладу в) заміщення г) обміну
2. Процес віддавання електронів називається:
а) окиснення б) відновлення в) сполучення г) розкладу
3. Каталізатор – це речовина, яка реакцію:
а) прискорює б) сповільнює в) входить до складу продуктів реакції
4. В результаті реакцій заміщення утворюється:
а) складна речовина б) дві складні речовини в) проста і складна речовини
5. Під час ендотермічних реакцій теплота:
а) поглинається б) виділяється в) не змінюється
6. У стані хімічної рівноваги швидкість прямої реакції щодо зворотної:
а) більша б) менша в) однакова
7. При підвищенні тиску у системі N2+3H2=2NH3 рівновага зміщується:
а) вправо б) вліво в) залишається без змін
8. Ступінь окиснення простих речовин становить:
а) 0 б) +2 в) -1
ІІ рівень містить два завдання, кожне оцінюється в 1,5 балів. За вірно виконані всі завдання учень отримує 3 бали.
9. Встановіть відповідність – з’єднайте лініями:
Рівняння реакції |
Тип реакції |
CaO+H2O=Ca(OH)2 |
Розкладання |
2Fe(OH)3=Fe2O3+3H2O |
Заміщення |
KOH+HCl=KCl+H2O |
Обміну |
Ba+2HCl=BaCl2+H2 |
Сполучення |
10. Установіть послідовність зменшення ступеня окиснення Нітрогену в сполуках:
|
|
|
|
а)NO2; б)NH3; в)HNO2; г)KNO 3.
IІІ рівень містить одне завдання, яке оцінюється 2 бали.
11. Під час згоряння 2 л метану (CH4) виділилось 78,8 кДж теплоти. Складіть відповідне термохімічне рівняння.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV рівень містить одне завдання, яке оцінюється в 3 бали.
12. Урівняти рівняння хімічної реакції методом електронного балансу, вказати окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення: Zn + HNO3 = Zn(NO3)2 + H2O + N2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка:_________________