Контрольна робота №3 «Будова слова. Орфографія». Тестування
І варіант
Середній рівень (всього: 2 бали)
1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?
А) Засніжений, налетіти, посвячений;
Б) Провулок, вибірково, легенький;
В) Весняний, похмуро, винахід.
2. Спільнокореневими є всі слова в рядку:
А) ніч, нічний, уночі;
Б) сонце, сонця, на сонці;
В) водити, підводний, вода.
3. Лише НЕЗМІНЮВАНІ слова записано в рядку:
А) маестро, телефон, журі;
Б) поні, таксі, спагеті;
В) планшет, метро, желе.
4. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
А) голуб, радість, збори, восьмий;
Б) лист, звіт, джміль, кисіль.
В) гараж, журі, дощовий, какаду.
Достатній рівень (всього: 4 бали)
5. Доберіть форми слова та спільнокореневі слова до слів дощовий, береза.
6. Оберіть із довідки слово, яке відповідає схемі
Довідка: пришкільний, шкільний, школяр, при школі.
7. Перепишіть, використовуючи префікс при- , пре- , прі- :
Пр..сісти, пр..звище, пр…подобний, пр..красний, пр..мружити, пр..вітати, пр..землений, пр..йти, пр..рва, пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.
8. Утворіть нові слова, додаючи префікс з- або с- :
…писати, …фотографувати, …цідити, …ліпити, …казати, …пекти, …розуміти, …шити, …кривдити, …тримати, …пиляти, …сувати.
Високий рівень (всього: 6 балів)
9. Напишіть слова разом або окремо, знявши риску:
Пів/України, пів/яблука, пів/оберт, пів/ніч, пів/класу, пів/озера, напів/сон, пів/куля, пів/місяць, полу/мисок, пів/степу, пів/острів.
10. Розберіть за будовою слова: прислів’я, перелетіти.
11. Перепишіть речення, обираючи правильний варіант написання виділеного слова. Підкресліть усі можливі слова, які утворені за допомогою префіксів або суфіксів, позначте ці значущі частини слова схематично.
Вихідний – це день вимушеного (без-, бес-)ділля.
Контрольна робота №2 «Будова слова. Орфографія». Тестування
ІІ варіант
Середній рівень (всього: 2 бали)
1. Слово не може існувати без...
А) закінчення Б) суфікса В) префікса Г) кореня
2. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?
А) Прекрасно, сіренький, знання;
Б) приміський, підберезник, перекручений;
В) веселенький, винахід, надмірний;
3. У якому рядку всі слова утворені за допомогою двох префіксів?
А) Неперевершений, непримиренний, недійсний;
Б) попривозити, позакривати, неподільний;
В) позашлюбний, подорожний, непохитний;
4. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом ПРЕ- :
А) Пр...кислий, пр...чепурити, пр...гарний
Б) пр...чіткий, пр...мудрий, пр...сісти
В) пр...милий, пр...старий, пр...добрий
Достатній рівень (всього: 4 бали)
5. Доберіть форми слова та спільнокореневі слова до слів сонячний, відрізок.
6. Оберіть із довідки слово, яке відповідає схемі
Довідка: пришкільний, шкільний, школяр, при школі.
7. Перепишіть, використовуючи префікс при- , пре- , прі- :
Пр..сісти, пр..звище, пр…подобний, пр..красний, пр..мружити, пр..вітати, пр..землений, пр..йти, пр..рва, пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.
8. Утворіть нові слова, додаючи префікс з- або с- :
…писати, …фотографувати, …цідити, …ліпити, …казати, …пекти, …розуміти, …шити, …кривдити, …тримати, …пиляти, …сувати.
Високий рівень (всього: 6 балів)
9. Напишіть слова разом або окремо, знявши риску:
Пів/України, пів/яблука, пів/оберт, пів/ніч, пів/класу, пів/озера, напів/сон, пів/куля, пів/місяць, полу/мисок, пів/степу, пів/острів.
10. Розберіть за будовою слова: безграмотний, поділити.
11. Перепишіть речення, обираючи правильний варіант написання виділеного слова. Підкресліть усі можливі слова, які утворені за допомогою префіксів або суфіксів, позначте ці значущі частини слова схематично.
У нелюбу годину (роз-, рос-)пізнаєш найбільш вірну людину.