Контрольна робота "Будова слова. Орфографія"

Про матеріал
Матеріал до контрольної роботи містить різнорівневі завдання, з різною формою і складністю викладу матеріалу. Розробка дозволяє перевірити всі підтеми даного розділу.
Перегляд файлу

Контрольна робота «Будова слова. Орфографія.»

5 клас

І Варіант

Початковий рівень. Тести. (0.5б)

  1.               Орфографія – це ?
  1. розділ мовознавства, у якому вивчаються лексично неподільні поєднання слів, також сукупність властивих мові усталених зворотів і висловів.
  2.  система загальноприйнятих правил написання слів певної мови.
  3.   розділ мовознавства, що вивчає словниковий склад мови.
  1.               Назвіть значущі частини слова ?
  1. Префікс, корінь, суфікс, закінчення.
  2. Підмет, присудок, обставина, додаток.
  3. Іменник, прикметник, числівник, дієслово.
  1.               Корінь слова – це?
  1.  основна, єдина обов'язкова для кожного слова морфема, що є носієм його лексичного значення, повторюється в усіх граматичних формах і споріднених словах.
  2. це значуща частина слова, яка служить для утворення нових і спільнокореневих слів.
  3. це значуща частина слова. У словах, які мають закінчення, стоїть між коренем та закінченням, слугує для утворення нових споріднених слів.
  1. Слова складаються з основи та закінчення, або тільки з основи. (Так. Ні)
  2. Основа – частина слова без закінчення, яка виражає лексичне значення слова. (Так. Ні)
  3. Закінчення є у всіх словах. (Так. Ні)
  4. Суфікс – значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугує для утворення нових слів. (Так. Ні)
  5. Спільнокореневі слова – мають спільний корінь, але різне лексичне значення. (Так. Ні)
  6. Укажіть рядок де всі слова мають нульове закінчення.
  1. Незабаром, бігати, там.
  2. Малювати, стіл, жваво.
  3. Спасибі, однак, мова.
  1.  Укажіть слова з префіксом -пре-
  1. Пр(е,и) мудрий чоловік.
  2. Пр(е,и) бігати до фінішу.
  3. Пр.(е,и) мружити очі.
  1.  Незмінним є слово?
  1. Слово
  2. Далеко
  3. Багато
  1.  В якому рядку написано спільнокореневі слова.
  1. Лісок, ліска, лімку, ліском.
  2. Дитинство, дит’ясла, дитятко, дитячий.
  3. Дорога, дорозі, дороги, дорогою.

 

Середній рівень. Дати письмову відповідь. (1бал)

  1.  Назвіть якомога більше новий форм слова, добираючи закінчення.

Весна________________________________________________________

Діти_________________________________________________________

  1.  Запишіть п’ять незмінних слів

_____________________________________________________________

  1.  Запишіть п’ять слів з суфіксом

_____________________________________________________________

 

Високий рівень. (3бали)

  1.  Запишіть слова у два стовпчики: 1- форми слова; 2 – спільнокореневі слова.

Вода, водяний, водичка, воду, воді, підводник, водою, водолаз, води, водограй; річка, річечка, заріччя, ріку, річковий, рікою, річище.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.  Утворити слова з префіксом пре-, при-.

Клеїти, погано, бігти, мудрий, дорога, мружитись, сісти,  гарний,  печений, Карпати, закритий.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

ІІ Варіант

Початковий рівень. Тести. (0.5б)

  1. Орфографічний словникце?
  1.  Містить перелік слів у їхньому нормативному написанні та розкриває слова лише в аспекті їхнього правопису.
  2.  Подає лексико-фразеологічні склади мови з поясненням значення, граматичних та стилістичних особливостей уживання реєстрових одиниць.
  3.  служить довідником правильної нормативної вимови і нормативного наголосу.
  1. Основу слова складає?
  1. Префікс, закінчення.
  2. Корінь суфікс, закінчення
  3. Префікс, корінь, суфікс.
  1. Суфікс – це?
  1.  основна, єдина обов'язкова для кожного слова морфема, що є носієм його лексичного значення, повторюється в усіх граматичних формах і споріднених словах.
  2.  це значуща частина слова, яка служить для утворення нових і спільнокореневих слів.
  3.  це значуща частина слова. У словах, які мають закінчення, стоїть між коренем та закінченням, слугує для утворення нових споріднених слів.
  1. Корінь – значуща частина слова, яка стоїть після основи. (Так. Ні)
  2. Префікс – значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугує для утворення нових слів. (Так. Ні)
  3. Закінчення – це змінна частина слова (Так. Ні)
  4. Незмінні слова мають нульове закінчення. (Так. Ні)
  5. Змінні слова – мають закінчення, які слугують для поєднання слів у словосполученнях та реченнях. (Так. Ні)
  6. Укажіть рядок де всі слова мають нульове закінчення.
  1. Правило, геть, рухатися.
  2. Худі, жваво, весело.
  3. Особа, багато, максі.
  1.  Укажіть слова з префіксом -при-
  1. Пр(е,и) гарний букет.
  2. Пр(е,и) великий торт.
  3. Пр(е,и) трушений снігом.
  1.  Незмінним є слово?
  1.  Однак
  2.  Галявина
  3.  Легенда
  1.  В якому рядку написано спільнокореневі слова.
  1. Веселка, веселку, веселці, веселкою.
  2. Діти, дітей, дітям, дітьми.
  3. Дорожній, доріжка, подорож, подорожній.
  4. Середній рівень. Дати письмову відповідь. (1бал)
  1.  Назвіть якомога більше новий форм слова, добираючи закінчення.

Дорога___________________________________________________

Місто____________________________________________________

  1.  Запишіть п’ять слів з нульовим закінченням _____________________________________________________________
  2.  Запишіть  п’ять слів у яких є префікс

_____________________________________________________________

 

Високий рівень. (3бали)

  1.  Запишіть слова у два стовпчики: 1- форми слова; 2 – спільнокореневі слова.

Квітка, квітник, квіткою, квітки, квітковий, квітку, квітувати, квітці, квіточка; літо, літу, літній, літа, літечко, літом.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1.  Утворити слова з префіксом пре-, при-.

Багатий, везти, веселий, малий, вітати, в’язати, сісти, крутити, світлий, солити, довго, злий.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
4495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку