Контрольна робота «Будова слова. Орфографія.»
5 клас
І Варіант
Початковий рівень. Тести. (0.5б)
-
Орфографія – це ?
-
розділ мовознавства, у якому вивчаються лексично неподільні поєднання слів, також сукупність властивих мові усталених зворотів і висловів.
-
система загальноприйнятих правил написання слів певної мови.
-
розділ мовознавства, що вивчає словниковий склад мови.
-
Назвіть значущі частини слова ?
-
Префікс, корінь, суфікс, закінчення.
-
Підмет, присудок, обставина, додаток.
-
Іменник, прикметник, числівник, дієслово.
-
Корінь слова – це?
-
основна, єдина обов'язкова для кожного слова морфема, що є носієм його лексичного значення, повторюється в усіх граматичних формах і споріднених словах.
-
це значуща частина слова, яка служить для утворення нових і спільнокореневих слів.
-
це значуща частина слова. У словах, які мають закінчення, стоїть між коренем та закінченням, слугує для утворення нових споріднених слів.
-
Слова складаються з основи та закінчення, або тільки з основи. (Так. Ні)
-
Основа – частина слова без закінчення, яка виражає лексичне значення слова. (Так. Ні)
-
Закінчення є у всіх словах. (Так. Ні)
-
Суфікс – значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугує для утворення нових слів. (Так. Ні)
-
Спільнокореневі слова – мають спільний корінь, але різне лексичне значення. (Так. Ні)
-
Укажіть рядок де всі слова мають нульове закінчення.
-
Незабаром, бігати, там.
-
Малювати, стіл, жваво.
-
Спасибі, однак, мова.
-
Укажіть слова з префіксом -пре-
-
Пр(е,и) мудрий чоловік.
-
Пр(е,и) бігати до фінішу.
-
Пр.(е,и) мружити очі.
-
Незмінним є слово?
-
Слово
-
Далеко
-
Багато
-
В якому рядку написано спільнокореневі слова.
-
Лісок, ліска, лімку, ліском.
-
Дитинство, дит’ясла, дитятко, дитячий.
-
Дорога, дорозі, дороги, дорогою.
Середній рівень. Дати письмову відповідь. (1бал)
-
Назвіть якомога більше новий форм слова, добираючи закінчення.
Весна________________________________________________________
Діти_________________________________________________________
-
Запишіть п’ять незмінних слів
_____________________________________________________________
-
Запишіть п’ять слів з суфіксом
_____________________________________________________________
Високий рівень. (3бали)
-
Запишіть слова у два стовпчики: 1- форми слова; 2 – спільнокореневі слова.
Вода, водяний, водичка, воду, воді, підводник, водою, водолаз, води, водограй; річка, річечка, заріччя, ріку, річковий, рікою, річище.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Утворити слова з префіксом пре-, при-.
Клеїти, погано, бігти, мудрий, дорога, мружитись, сісти, гарний, печений, Карпати, закритий.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ Варіант
Початковий рівень. Тести. (0.5б)
-
Орфографічний словник – це?
-
Містить перелік слів у їхньому нормативному написанні та розкриває слова лише в аспекті їхнього правопису.
-
Подає лексико-фразеологічні склади мови з поясненням значення, граматичних та стилістичних особливостей уживання реєстрових одиниць.
-
служить довідником правильної нормативної вимови і нормативного наголосу.
-
Основу слова складає?
-
Префікс, закінчення.
-
Корінь суфікс, закінчення
-
Префікс, корінь, суфікс.
-
Суфікс – це?
-
основна, єдина обов'язкова для кожного слова морфема, що є носієм його лексичного значення, повторюється в усіх граматичних формах і споріднених словах.
-
це значуща частина слова, яка служить для утворення нових і спільнокореневих слів.
-
це значуща частина слова. У словах, які мають закінчення, стоїть між коренем та закінченням, слугує для утворення нових споріднених слів.
-
Корінь – значуща частина слова, яка стоїть після основи. (Так. Ні)
-
Префікс – значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугує для утворення нових слів. (Так. Ні)
-
Закінчення – це змінна частина слова (Так. Ні)
-
Незмінні слова мають нульове закінчення. (Так. Ні)
-
Змінні слова – мають закінчення, які слугують для поєднання слів у словосполученнях та реченнях. (Так. Ні)
-
Укажіть рядок де всі слова мають нульове закінчення.
-
Правило, геть, рухатися.
-
Худі, жваво, весело.
-
Особа, багато, максі.
-
Укажіть слова з префіксом -при-
-
Пр(е,и) гарний букет.
-
Пр(е,и) великий торт.
-
Пр(е,и) трушений снігом.
-
Незмінним є слово?
-
Однак
-
Галявина
-
Легенда
-
В якому рядку написано спільнокореневі слова.
-
Веселка, веселку, веселці, веселкою.
-
Діти, дітей, дітям, дітьми.
-
Дорожній, доріжка, подорож, подорожній.
-
Середній рівень. Дати письмову відповідь. (1бал)
-
Назвіть якомога більше новий форм слова, добираючи закінчення.
Дорога___________________________________________________
Місто____________________________________________________
-
Запишіть п’ять слів з нульовим закінченням _____________________________________________________________
-
Запишіть п’ять слів у яких є префікс
_____________________________________________________________
Високий рівень. (3бали)
-
Запишіть слова у два стовпчики: 1- форми слова; 2 – спільнокореневі слова.
Квітка, квітник, квіткою, квітки, квітковий, квітку, квітувати, квітці, квіточка; літо, літу, літній, літа, літечко, літом.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Утворити слова з префіксом пре-, при-.
Багатий, везти, веселий, малий, вітати, в’язати, сісти, крутити, світлий, солити, довго, злий.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________