Контрольна робота "Числівник. Відмінювання числівників"

Про матеріал
Українська мова. 6 клас. Контрольна робота "Числівник. Відмінювання числівників"
Перегляд файлу

Українська мова

Контрольна робота

«Числівник. Відмінювання та правопис числівників»

6 клас

Тести і завдання

І варіант

Початковий рівень (1,5 б.)

1. Усі слова є  числівниками

А) один, одиниця, одинак;

Б) два, двійка, подвійний;

В) четверо, четвертий, четвірко;

Г) десять, десятеро, десятник.

2. Усі слова є  числівниками

А) четверо, четвертий, четвертак;

Б) п'ятий, п'ятірка, п'ятірня;

В) одна сота, сотня, сотник;

Г) дві третіх, третій, трійко.

3. Кількісними є всі числівники

А) сім, сто два, перший;

Б) декілька, обидва, стонадцять;

В) сорок, сотий, три четвертих;

Г) двадцять три, вісімнадцять, третій.

Середній рівень (1,5 б.)

4. Що означають порядкові числівники?
а) ознаку предмета;
б) порядок предметів при лічбі;
в) кількість предметів при лічбі .

5. На які питання відповідають числівники?
а) скільки? який? котрий?;
б) чий? чия? чиє?;
в) який? яка? яке?

6. У якому рядку всі кількісні числівники вжито в орудному відмінку?
а) двома, одним, трьома, чотирма, п’ятьма;
б) одного, двох, трьох, чотирьох, п’ятьох;
в) однієї, п’яти, шести, шістьох, семи.

Достатній рівень (3 б.)

7. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні.

 Двадцять п’ять на одній лавці сидять.(Нар.творчість)

8. Замініть числа словами, визначте синтаксичну роль числівників.

1 волом хліба не доробишся.

Багато я маю, аж 3 клуні хліба:  в 1 вітер, в 2 мак, а 3 стоїть так.

Пани: на 3  1 штани, котрий раніше встав, той ся і вбрав.

2 господині  в хаті не дадуть ради кошеняті.

9. Поєднати числівники з іменниками.
Шестеро (діти), троє (хлоп’я), троє (дівчина), двоє (побратим), четверо (подорожній).
 

 Високий рівень (6 б.)

10. Потрібно вставити у фразеологізми пропущені числа, розкрити значення фразеологізмів, скласти з ними речення, виконати синтаксичний розбір першого речення.
В    … дуги  зігнувся  (3)
    дорогою  обійти   (10)
… разів відмір, а  … раз відріж (7 і 1)
 

11.Запишіть загадки, замінюючи числа словами, відгадати. Визначте  розряд і відмінок числівників. Провідміняйте виділені числівники. Поясніть значення підкреслених слів.

Іде років 200, стоїть на місці, лічить людський вік, а не чоловік.(Годинник)

60 снопів підперезано, а мати – ні. (Копа снопів)

101 брат  усі в 1 ряд зв’язані стоять.(Паркан)

 

12.    Записати цифри словами.
сума чисел дорівнює 254009;  скільки разів 15 міститься в 949; до 245 додати 309.
 

 

 ІІ варіант

Початковий рівень (1,5 б.)

1. Кількісними є всі числівники

А) одна сьома, кільканадцять, восьме;

Б) обидві, сім третіх, п'ятий;

В) тисячний, сто третій, нуль;

Г) мільйон, багато, півтора.

2. Складними є всі числівники

А) сто двадцять, триста одинадцять;

Б) дев'яносто, кільканадцять;

В) півтораста, триста сорок;

Г) кількасот, дві третіх.

3. Числівники стоять у правильній формі

А) шестисот, шестистам, шестистами;

Б) двохста, двомстам, двомастами;

В) сімсот, семисот, семистами;

Г) чотирьомстам, чотирмастами, на чотирьохстах.

Середній рівень (1,5 б.)

4. У якому рядку всі числівники — порядкові?
а) двоє, троє, четверо, п’ятеро, десятеро;
б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять, шістдесят сім;
в) другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий, шостий.

5. У якому рядку всі числівники прості за будовою?
а) двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім, дев’яносто один;
б) один, два, три, чотири, десять;
в) сто три, п’ятсот вісім, п’ятдесят чотири, шістсот два, двісті п’ять.

6. Правильно узгоджено числівник з іменником

А) дев'яносто три кілометра

Б) вісімдесят чотири гектари

В) сорок два виборця

Г) шістдесят чотири днів

Достатній рівень (3 б.)

7. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні.

Під одним ковпаком сімсот козаків.(Нар.творчість)

8. Замініть числа словами, визначте синтаксичну роль числівників.

За 1 вченого 2 невчених дають, і то не беруть.

Чоловік має 2 вуха, щоб багато слухав, а 1 язик, щоб менше говорив

Краще з розумним 2 рази загубити, ніж з дурним 1 раз знайти.

7 ятерів – ні 1 риби.

9. Поєднати числівники з іменниками.
Дванадцятеро (квіти), четверо (козаки), семеро (воїни), восьмеро (гуси), двоє(учень).

Високий рівень (6 б.)

 10. Потрібно вставити у фразеологізми пропущені числа, скласти з ними речення, виконати синтаксичний розбір другого речення.

Сидіти в     стінах  (4)
  колесо до   воза      (5)
   чоботи - пара   (2)
 

11.Запишіть загадки, замінюючи числа словами, відгадати. Визначте  розряд і відмінок числівників. Провідміняйте виділені числівники. Поясніть значення підкреслених слів.

У 2 матерів по п’ятеро синів. (Руки та пальці)

Під 1 бриликом  четверо козаків. (Стіл)

Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шестеро ніг без копит. (Жук)

 

12.    Записати цифри словами.
До 569 додати 354; від 5732 відняти 137;  від 109 відняти суму чисел 24 і 7;     

docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
1692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку