Українська мова
Контрольна робота
«Числівник. Відмінювання та правопис числівників»
6 клас
Тести і завдання
І варіант
Початковий рівень (1,5 б.)
1. Усі слова є числівниками
А) один, одиниця, одинак;
Б) два, двійка, подвійний;
В) четверо, четвертий, четвірко;
Г) десять, десятеро, десятник.
2. Усі слова є числівниками
А) четверо, четвертий, четвертак;
Б) п'ятий, п'ятірка, п'ятірня;
В) одна сота, сотня, сотник;
Г) дві третіх, третій, трійко.
3. Кількісними є всі числівники
А) сім, сто два, перший;
Б) декілька, обидва, стонадцять;
В) сорок, сотий, три четвертих;
Г) двадцять три, вісімнадцять, третій.
Середній рівень (1,5 б.)
4. Що означають порядкові числівники?
а) ознаку предмета;
б) порядок предметів при лічбі;
в) кількість предметів при лічбі .
5. На які питання відповідають числівники?
а) скільки? який? котрий?;
б) чий? чия? чиє?;
в) який? яка? яке?
6. У якому рядку всі кількісні числівники вжито в орудному відмінку?
а) двома, одним, трьома, чотирма, п’ятьма;
б) одного, двох, трьох, чотирьох, п’ятьох;
в) однієї, п’яти, шести, шістьох, семи.
Достатній рівень (3 б.)
7. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні.
Двадцять п’ять на одній лавці сидять.(Нар.творчість)
8. Замініть числа словами, визначте синтаксичну роль числівників.
1 волом хліба не доробишся.
Багато я маю, аж 3 клуні хліба: в 1 вітер, в 2 мак, а 3 стоїть так.
Пани: на 3 1 штани, котрий раніше встав, той ся і вбрав.
2 господині в хаті не дадуть ради кошеняті.
9. Поєднати числівники з іменниками.
Шестеро (діти), троє (хлоп’я), троє (дівчина), двоє (побратим), четверо (подорожній).
Високий рівень (6 б.)
10. Потрібно вставити у фразеологізми пропущені числа, розкрити значення фразеологізмів, скласти з ними речення, виконати синтаксичний розбір першого речення.
В … дуги зігнувся (3)
… дорогою обійти (10)
… разів відмір, а … раз відріж (7 і 1)
11.Запишіть загадки, замінюючи числа словами, відгадати. Визначте розряд і відмінок числівників. Провідміняйте виділені числівники. Поясніть значення підкреслених слів.
Іде років 200, стоїть на місці, лічить людський вік, а не чоловік.(Годинник)
60 снопів підперезано, а мати – ні. (Копа снопів)
101 брат усі в 1 ряд зв’язані стоять.(Паркан)
12. Записати цифри словами.
сума чисел дорівнює 254009; скільки разів 15 міститься в 949; до 245 додати 309.
ІІ варіант
Початковий рівень (1,5 б.)
1. Кількісними є всі числівники
А) одна сьома, кільканадцять, восьме;
Б) обидві, сім третіх, п'ятий;
В) тисячний, сто третій, нуль;
Г) мільйон, багато, півтора.
2. Складними є всі числівники
А) сто двадцять, триста одинадцять;
Б) дев'яносто, кільканадцять;
В) півтораста, триста сорок;
Г) кількасот, дві третіх.
3. Числівники стоять у правильній формі
А) шестисот, шестистам, шестистами;
Б) двохста, двомстам, двомастами;
В) сімсот, семисот, семистами;
Г) чотирьомстам, чотирмастами, на чотирьохстах.
Середній рівень (1,5 б.)
4. У якому рядку всі числівники — порядкові?
а) двоє, троє, четверо, п’ятеро, десятеро;
б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот, дев’ять, шістдесят сім;
в) другий, сорок третій, дев’яностий, двісті тридцять сьомий, шостий.
5. У якому рядку всі числівники прості за будовою?
а) двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім, дев’яносто один;
б) один, два, три, чотири, десять;
в) сто три, п’ятсот вісім, п’ятдесят чотири, шістсот два, двісті п’ять.
6. Правильно узгоджено числівник з іменником
А) дев'яносто три кілометра
Б) вісімдесят чотири гектари
В) сорок два виборця
Г) шістдесят чотири днів
Достатній рівень (3 б.)
7. Зробити морфологічний розбір числівника, ужитого в реченні.
Під одним ковпаком сімсот козаків.(Нар.творчість)
8. Замініть числа словами, визначте синтаксичну роль числівників.
За 1 вченого 2 невчених дають, і то не беруть.
Чоловік має 2 вуха, щоб багато слухав, а 1 язик, щоб менше говорив
Краще з розумним 2 рази загубити, ніж з дурним 1 раз знайти.
7 ятерів – ні 1 риби.
9. Поєднати числівники з іменниками.
Дванадцятеро (квіти), четверо (козаки), семеро (воїни), восьмеро (гуси), двоє(учень).
Високий рівень (6 б.)
10. Потрібно вставити у фразеологізми пропущені числа, скласти з ними речення, виконати синтаксичний розбір другого речення.
Сидіти в … стінах (4)
… колесо до воза (5)
… чоботи - пара (2)
11.Запишіть загадки, замінюючи числа словами, відгадати. Визначте розряд і відмінок числівників. Провідміняйте виділені числівники. Поясніть значення підкреслених слів.
У 2 матерів по п’ятеро синів. (Руки та пальці)
Під 1 бриликом четверо козаків. (Стіл)
Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шестеро ніг без копит. (Жук)
12. Записати цифри словами.
До 569 додати 354; від 5732 відняти 137; від 109 відняти суму чисел 24 і 7;