Літературне читання
Тема. Контрольна робота №2: навички читання мовчки (письмово).
Мета. Перевірити рівень сформованості в учнів у читанні мовчки, їх вміння самостійно усвідомлювати зміст незнайомого тексту, встановлювати послідовність подій у тексті, виражати власні побажання головному герою тексту, застосовуючи знання, вміння, навички, способи діяльності, якими учень оволодів протягом навчального періоду.
Хід уроку
I. Організаційий момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Контрольна робота
1. Прочитай уважно текст В. Сухомлинського
Добре слово
В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповни-лося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок:. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.
( 265слів)
І варіант 1. Визнач жанр твору. А) Оповідання Б ) Легенда. В) Казка.
2. Яка хвороба Була в Олі?? А) Грип Б) Простуда В) Запалення легенів
3. Що приносили родичі для Олі? А) Молоко, масло, яйця, мед, м'ясо, горіхи. Б) Мед, коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка, бульйон з курячого крильця. В) Лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця
4.Ким доводилась столітня Надія для Олі? А) Столітня Надія для Олі була бабусею.
Б) Столітня Надія для Олі була тіткою.
5. Встанови послідовність подій у творі В. Сухомлинського «Добре слово». Постав цифри у порожні клітинки. Харчування Олі. Прихід прабабусі Надії. Хвороба Олі і відвідини родичів. Прабабусине сердечне побажання для Олі.
6. Прочитавши цей твір, які поради ти можеш дати дівчинці? Запиши коротке міркування (2- 3 речення)
|
ІІ варіант 1. Визнач жанр твору. А) Казка. Б ) Оповідання В) Легенда.
2. Скільки років виповнилось маленькій Олі? А) Сім Б) Дев’ять В) П’ять
3. Хто приходив до нещасної матері? А) Тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Б) Хлопчики, дівчатка, друзі, однолітки. В) Сусіди, знайомі, родичі, односельці.
4. Що принесла прабабуся для дівчинки? А) Мед, коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи.
Б) Побажання, щоб правнучка видужала й знову раділа ясному сонечкові.
5. Встанови послідовність подій у творі В. Сухомлинського «Добре слово». Постав цифри у порожні клітинки. Харчування Олі Відвідини старої прабабусі. Тяжка хвороба Олі і турбота родичів про її здоров'я Прабабусин подарунок для Олі
6. Прочитавши цей твір, які поради ти можеш дати дівчинці? Запиши коротке міркування (2- 3 речення)
|
IV. Підсумок уроку
V.Підготовка до наступного уроку