Урок інтегрований "На язиці медок, а в душі – холодок. Українська народна казка «Лисиця та їжак»

Про матеріал
Інтегрований урок: літературне читання / математика. Тема з математики "Узагальнення додавання і віднімання одноцифрових чисел. Знаходження за таблицею результатів додавання і віднімання. Периметр квадрата. Розв'язування задач".
Перегляд файлу

Слободоболехівський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» імені Дмитра Квецка

Витвицька об’єднана територіальна громада

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку

з літературного читання та математики

для участі у районному конкурсі

вчителів початкових класів

«Сучасний урок на свіжому повітрі»

(2 клас)

 

 

 

 

Вчитель: Данилишин Марія Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 р.

Літературне читання: На язиці медок, а в душі – холодок. Українська народна казка «Лисиця та їжак».

Математика: Узагальнення додавання і віднімання одноцифрових чисел. Знаходження за таблицею результатів додавання і віднімання. Периметр квадрата. Розв'язування задач.

Мета:

  •         вчити передавати в інтонації характери дійових осіб, продовжити знайомство учнів з українськими народними казками;
  •         закріплювати вміння учнів виконувати дії додавання і віднімання з переходом через десяток;
  •         вправляти у знаходженні периметра квадратів великих і малих розмірів;
  •         розвивати пам'ять, логічне мислення, обчислювальні навички;
  •         збагачувати словниковий запас;
  •         виховувати бажання бути чесним і ніколи не обманювати.

Обладнання: зображення казкових героїв: Їжачка і Лисички, зайчики та тетеревенята з прикладами, сюжетні малюнки до казки, матеріал для поділу на групи, таблиця, кубик із запитаннями, 4 кілки та стрічка (для побудови квадрата), 4 рулетки, олівці, лінійки, підручник «Літературне читання» 2 клас, аудіозапис пісні «Я лисичка, я сестричка».

Тип уроку: урок-казка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.1 Привітання

Доброго дня. Сьогодні у нас незвичайний урок на свіжому повітрі.

1.2 Емоційне налаштування

Станьте один навпроти одного і повторіть за мною рухи:

Долоньки торкнулись,

Всі ніжно всміхнулись

До друга й сусіда свого.

Тримаємось мужньо

І всі разом дружно

Не пустимо в серденько зло.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми не дарма вийшли на вулицю. Погляньте навкруг: сама природа запрошує нас у казку. Там на нас чекають казкові герої, які хочуть нам розповісти багато цікавого.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Та це буде не проста казка. Ми з вами сьогодні поєднаємо казку з прикладами, літературне читання з математикою, бо читаючи казку, будемо розв'язувати приклади, вимірювати фігури та знаходити їх периметр.

А ще ми побачимо, де можна використати знання про знаходження периметра.

ІV. Контроль і корекція знань

4.1 Розгадування загадок

Пригадайте, що таке загадка? (Загадка розповідає про предмет чи явище, але не називає їх).

Розгадайте загадку:

  1. Живе у лісі хижа, дика,

Любить курку та індика. (Лисиця)

  1. Дивний звірок,

Круглий, як клубок.

Голки стирчать,

Спробуй узять. (Їжак)

Саме ці герої поведуть нас зараз у світ казки.

Хто з вас бачив їжака чи лисичку в живій природі?

Які ви знаєте казки про лисичку? Про їжачка?

4.1 Гра «Врятуй зайчиків»

Якою є лисичка?

На кого вона найчастіше полює?

В нас на галявині також пасуться зайченята. Якщо ми правильно розв'яжемо приклади, які записані на них, вони зможуть втекти від Лисички і не потрапити до неї в зубки.

                                      Похожее изображение

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

5.1 Читання зачину казки вчителем

Послухайте уважно початок казки:

Поверталася стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Іде, солодкими очима позирає. Назустріч їжачок.

5.2 Словникова робота

Хто з вас знає, що означає вислів «солодкими оченятами позирає»?

Солодкими оченятами позирає – дивиться нещиро.

5.3 Усне розв'язування задачі

Кого зустріла лисичка? (Їжачка)

Що має з собою їжачок? (Яблучка і грибочки)

Зараз ми разом дізнаємося, скільки ж у нашого Їжачка грибочків і яблук. Послухайте задачу.

Їжачок назбирав 8 яблук. Одне він загубив по дорозі, а потім знайшов 4 грибочки. Скільки яблук і грибочків приніс їжачок додому?

Послухайте задачу ще раз.

Скільки грибочків і яблук приніс їжачок додому?

Як ви дізналися? (8 – 1 + 4 = 11 (шт.))

5.4 Читання основної частини казки вчителем

Послухайте основну частину казки. Про що розмовляли Їжак і Лисиця?

5.5 Перевірка первинного сприймання

Чи сподобалась вам ця частина казки?

Якою вам видалась Лисиця? (Хитрою, добренькою, щоб з'їсти їжака).

Тетеревенята – це дитинчата пташки під назвою тетерук.

5.6 Читання основної частини казки учнями впівголоса. Гра «Бджілки»

Прочитайте казку від початку до слів «…виводок тетеревенят пасеться». Простим олівцем підкресліть слова автора.

5.7 Аналіз змісту казки

Чи зрадів Їжачок зустрічі з Лисицею? (Ні)

А чи рада була Лисиця? Чому? (Так, бо вона подумала, що зможе його обманути)

Що вона хотіла зробити? (З'їсти Їжачка)

Що зробив Їжачок після привітання? (Згорнувся клубочком).

Чому він саме так вчинив? (Злякався, що Лисичка його з'їсть).

Що запропонувала Лисиця? (Поцілуватися)

Чи погодися Їжачок? Що він їй відповів? (Ні, що він не вмивався)

Як ви вважаєте, чи насправді бачив Їжак тетеревенят? (Ні)

Чому він тоді обманув Лисицю? (Щоб вона побігла від нього геть і не з'їла).

Фізкультхвилинка

(Учні виконують рухи під аудіозапис пісні «Я лисичка, я сестричка»).

5.8 Ознайомлення з таблицею

Погляньте, а ось і наші тетеревенята під вільхою. А на вільсі – таблиця (формат А3). Зараз ми навчимося нею користуватися.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

В таблиці записані числа від 1 до 9 по горизонталі – це буде в нас перший доданок і по вертикалі – це буде другий доданок.

Щоб розв'язати приклад  5 + 6, нам потрібно в синьому рядку знайти число 5, а в жовтому – 6. Далі вести лінії вниз і вбік, поки наші пальці не зустрінуться. Вони зустрілися на числі 11. Це число і буде сумою цього прикладу.

5.9 Вправляння. Гра «Знайди суму»

Тетеревенята хочуть перевірити, чи зумієте ви користуватися такою таблицею. На пташках записані приклади. Розв'яжіть їх за допомогою таблиці.

VІ. Узагальнення і систематизація знань

6.1 Робота в парах

Де пасуться тетеревенята?

Галявина, на який пасуться пташки, має форму чотирикутника.

Нам потрібно виміряти його сторони.

(8 учнів, по двоє на 1 сторону, беруть рулетки і йдуть вимірювати сторони фігури.)

Отже, ваше завдання рулеткою виміряти сторони і записати на аркуші відповідне число і одиниці вимірювання.

Решту учнів працюватиме над текстом казки.

Ви будете читати діалог Лисички і Їжачка, оминаючи підкреслені олівцем слова автора.

Пригадайте, з яким голосом говорила Лисичка?

Який голос повинен бути у Їжачка?

Діти виміряли сторони фігури. Яка довжина кожної сторони? (2 м)

Якими є всі сторони? (Рівними).

Як називається така фігура? (Квадрат)

Як знайти периметр квадрата? (Додати довжини всіх сторін)

Обчисліть периметр квадратної галявини. (2 + 2 + 2 + 2 = 8 (м))

6.2 Робота над діафільмом

Дочитайте казку до кінця. (Сильніші учні дочитують казку до кінця вголос.)

А тепер сядьте в маленькі групи так, щоб зібралися окремо учні, з лисичками, їжачками, тетеревенятами, цифрами 1, 2 і 3.

У кожної групи є аркуш з малюнком. У вигляді якої фігури є рамочка малюнка? (Квадрат).

Виміряйте сторони квадрата, знайдіть його периметр і запишіть відповідь у клітинках біля малюнка.

Роздивіться уважно свої малюнки. Нам потрібно відтворити всю казку тільки за допомогою малюнків.

  1. Від Лисиці втекли всі Зайці.
  2. Іде Лисичка і Їжак.
  3. Лисиця стоїть, Їжак згорнувся в клубок.
  4. Лисиця розповідає, як паслася з кроликами.
  5. Струмок з тетеревенятами.
  6. Лисиця біжить від Їжачка.

VІІ. Підсумок уроку

7. 1 Прийом «Кубування»

(На сторонах куба по 1 запитанню. Три з літературного читання, три з математики.)

Кожна  група  отримає  запитання:

  1. Що таке периметр?
  2. Що таке квадрат?
  3. Назвіть одиниці вимірювання довжини.
  4. Поясніть прислів'я: «На язиці медок, а в душі холодок».
  5. На кого з героїв ви б хотіли бути схожим?
  6. Чого автор хотів нас навчити цією казкою?

7.2 Рефлексія

Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Що найбільше запам'яталося?

Які завдання були для вас цікавими? Які складними?

VІІІ. Домашнє завдання

С. 36, читати за ролями (літературне читання).

С. 44, № 235 (розв'язати приклади).

 


Список використаної літератури:

  1. Ковальчук Н. О. Літературне читання. 2 клас. І семестр (за підручником О. Я. Савченко)  (Серія «Початкова школа. Мій конспект») / Н. О. Клвальчук, А. І. Настенко – Х.: ТОВ «Видавнича група «Основа», - 2013.
  2. Методичні рекомендації 2017-2018 н. р. // Початкова школа.
  3. Навчальна програма для загальноосвітніх закладів 1-4 класів, 2012 року, зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»).
  4. Рівкінд Ф. М. Математика: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012 – 160 с.
  5. Савченко О. Я. Літературне читання: підруч. для 2 кл. / О. Я. Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.: іл.

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку