Урок - діалог "Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. М. Чумарна «Маленька і велика». «Роде наш красний» (українська народна пісня) "

Про матеріал

Мета уроку - вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту.

Дидактична задача: удосконалювати ритміко-інтонаційні навички в говорінні та при читанні, аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору.

Розвивальна задача: розвивати зв'язне мовлення учнів, фантазію і уяву; збагачувати словниковий запас.

Виховна задача: виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу.

Перегляд файлу

Клас: 2

«____»___________.20___ року

Тема:   Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрас­ний. М. Чумарна «Маленька і велика». «Роде наш красний» (українська народна пісня)

 Мета: вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту.

Дидактична задача: удосконалювати ритміко-інтонаційні навички в говорінні та при читанні,  аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору.

Розвивальна задача: розвивати зв’язне мовлення учнів, фантазію і уяву; збагачувати словниковий запас.

Виховна задача: виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина   своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу.

Обладнання:  мультимедійний комплект, запис укр. нар. пісні «Роде наш красний» (Н. Матвієнко), таблиця для розчитування

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Форма проведення: урок - діалог

Хід уроку

І. Організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

«Від щирого серця» . Учні передають один одному іграшку у вигляді серця з побажанням всього найкращого від щирого серця.

ІІ. Актуалізація  і коригування опорних знань та уявлень учнів

  1. Дихальна гімнастика.

задуйте свічки;

розпиліть подихом кульбабку;

погудіть неначе пароплав;

зобразіть свист вітру;

    

  1. Робота з чистомовкою

  

  1. Гра «З слова утвори нове слово» 

ЛІСОК     КУРЧА   СТАРИЙ   МАРКА  ГОРИ

  1. ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ («Щоденні 5»)

Розчитування за таблицею

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку

  1. Розгадування ребусу.

7 Я

 

РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ («Щоденні 5»)

  1. Вправа «Гронування»  СІМ'Я

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 

  1. Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

Поміркуйте разом: який смисл закладено в назві розділу? Будь вдумливим читачем!

  1. Інтерактивна технологія «Проблемне запитання»
  • Чи вмієте ви працювати з підручником?

 Рухлива вправа. «Обнімімося й подружімося»

  1.               Робота з творами розділу.

А)   Вірш М. Чумарної «Маленька і велика»

 Знайомство з письменницею.

Опрацювання вірша Марії Чумарної «Маленька і велика».

Вправа «Передбачення»

Прочитайте заголовок вірша. Чи зрозуміло вам, кого автор називає маленькою, а кого великою?

  •                 Читання вірша вчителем.
  • Чи зрозуміли ви після читання твору, кого М. Чумарна називає маленькою, а кого великою?
  • Читання вірша учнями.

 Вибіркове читання.

Запитання до вірша.

  • Про яку Україну мовиться маленька, а про яку – велика. Скажіть словами вірша.

Поміркуйте разом над значенням виділеного речення.

 Фізкультхвилинка.

Б) Опрацювання української народної  пісні «Роде наш красний...»

- Українці склали багато пісень про працьо­виту, дружню родину. Зараз ми ознайомимося з однією з українських пісень — «Роде наш крас­ний» у виконанні народної артистки України Ніни Матвієнко.

  •                 Слухання запису пісні.

- Прослухайте, будь ласка  цю пісню. Про що вона?

- Як ви розумієте рядки: «Роде наш крас­ний...»? Що мав на увазі народ? (Красний рід означає гарний, добрий рід.) .

- Дійсно, гарний, добрий і великий наш на­род. Необхідно обережно ставитися до його співу­чої мови, його традицій, його болю.

- А як ви розумієте вислів «...не цураймося ж»? (Не слід забувати все те, що випало на долю людей. Це наша історія, а історію ми повинні знати.)

- З чим порівнюється родина?

ЧИТАЄМО З ДРУГОМ («Щоденні 5»)

Які слова були незрозумілі? Зверніть увагу на  «Стіну слів»

  •                 Словникова робота. Красний, не цураймося.
  •                 Читання учнями мовчки.

Гра «Розвідники»

- Читаючи, порахуйте скільки разів у пісні зустрічається слово «рід».

- Що цікавого ви почули у пісні «Роде наш красний»?  (Повторюються рядки.)

- Дійсно, повторення рядків — це одна із ознак пісні.

  •                 Вибіркове читання.

- Знайдіть рими, що зустрічаються в пісні.

- Чи можна вважати /рядки, що повторюються/ головною думкою твору

  •                   Запитання до пісні.
  •                   До чого закликає пісня?
  •                   Про який рід говориться?-
  •                   З яким кущем порівнюють родину? Чому?
  •                   Хто автор вірша?

 Рухлива вправа.

V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності

1.  Робота в групах.   Гра  «З’єднай слова»

У лузі                              красний

хорошенько                    калина

ой роде наш                     цвіте

2. ЧИТАННЯ ДЛЯ КОГОСЬ «Щоденні 5»  Робота в групах.

За вибором читаємо (співаємо) твір.

  1.               Хвилинка творчості
  •                   Який твір вам більше сподобався? Який малюнок ви б до нього намалювали?

VІ.  Підсумок

Дуже важливо, щоб сім’я, родина була згуртованою, дружною і міцною. Бо сильна сім’я, родина, рід – це міцна держава. У кожного з нас є своя родина. І якщо складемо всі родини – це весь український народ, це вся Україна.

Вправа «Розфарбуй слово» РОДИНА (яка моя родина?)

VІІ.  Рефлексія. Створення пірамідки настрою.

  •                 ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ «Щоденні 5»

- Зробіть запис (малюнок) у «Щоденнику вражень » : Що зацікавило на уроці?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Негода Натали
    Велике спасибі за чудовий конспект!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кульчицька Валентина
    Дякую за професійну роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
3641
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку