Мета уроку - вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту.
Дидактична задача: удосконалювати ритміко-інтонаційні навички в говорінні та при читанні, аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору.
Розвивальна задача: розвивати зв'язне мовлення учнів, фантазію і уяву; збагачувати словниковий запас.
Виховна задача: виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу.
Клас: 2
«____»___________.20___ року
Тема: Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. М. Чумарна «Маленька і велика». «Роде наш красний» (українська народна пісня)
Мета: вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, навчити давати відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту.
Дидактична задача: удосконалювати ритміко-інтонаційні навички в говорінні та при читанні, аналізувати, думати, висловлювати свою точку зору.
Розвивальна задача: розвивати зв’язне мовлення учнів, фантазію і уяву; збагачувати словниковий запас.
Виховна задача: виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу.
Обладнання: мультимедійний комплект, запис укр. нар. пісні «Роде наш красний» (Н. Матвієнко), таблиця для розчитування
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Форма проведення: урок - діалог
Хід уроку
І. Організація класу)
Створення позитивного психологічного клімату класу.
«Від щирого серця» . Учні передають один одному іграшку у вигляді серця з побажанням всього найкращого від щирого серця.
ІІ. Актуалізація і коригування опорних знань та уявлень учнів
задуйте свічки;
розпиліть подихом кульбабку;
погудіть неначе пароплав;
зобразіть свист вітру;
ЛІСОК КУРЧА СТАРИЙ МАРКА ГОРИ
Розчитування за таблицею
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми та мети уроку
7 Я
РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ («Щоденні 5»)
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Поміркуйте разом: який смисл закладено в назві розділу? Будь вдумливим читачем!
Рухлива вправа. «Обнімімося й подружімося»
А) Вірш М. Чумарної «Маленька і велика»
Знайомство з письменницею.
Опрацювання вірша Марії Чумарної «Маленька і велика».
Вправа «Передбачення»
Прочитайте заголовок вірша. Чи зрозуміло вам, кого автор називає маленькою, а кого великою?
Вибіркове читання.
Запитання до вірша.
Поміркуйте разом над значенням виділеного речення.
Фізкультхвилинка.
Б) Опрацювання української народної пісні «Роде наш красний...»
- Українці склали багато пісень про працьовиту, дружню родину. Зараз ми ознайомимося з однією з українських пісень — «Роде наш красний» у виконанні народної артистки України Ніни Матвієнко.
- Прослухайте, будь ласка цю пісню. Про що вона?
- Як ви розумієте рядки: «Роде наш красний...»? Що мав на увазі народ? (Красний рід означає гарний, добрий рід.) .
- Дійсно, гарний, добрий і великий наш народ. Необхідно обережно ставитися до його співучої мови, його традицій, його болю.
- А як ви розумієте вислів «...не цураймося ж»? (Не слід забувати все те, що випало на долю людей. Це наша історія, а історію ми повинні знати.)
- З чим порівнюється родина?
ЧИТАЄМО З ДРУГОМ («Щоденні 5»)
Які слова були незрозумілі? Зверніть увагу на «Стіну слів»
Гра «Розвідники»
- Читаючи, порахуйте скільки разів у пісні зустрічається слово «рід».
- Що цікавого ви почули у пісні «Роде наш красний»? (Повторюються рядки.)
- Дійсно, повторення рядків — це одна із ознак пісні.
- Знайдіть рими, що зустрічаються в пісні.
- Чи можна вважати /рядки, що повторюються/ головною думкою твору
Рухлива вправа.
V. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності
1. Робота в групах. Гра «З’єднай слова»
У лузі красний
хорошенько калина
ой роде наш цвіте
2. ЧИТАННЯ ДЛЯ КОГОСЬ «Щоденні 5» Робота в групах.
За вибором читаємо (співаємо) твір.
VІ. Підсумок
Дуже важливо, щоб сім’я, родина була згуртованою, дружною і міцною. Бо сильна сім’я, родина, рід – це міцна держава. У кожного з нас є своя родина. І якщо складемо всі родини – це весь український народ, це вся Україна.
Вправа «Розфарбуй слово» РОДИНА (яка моя родина?)
VІІ. Рефлексія. Створення пірамідки настрою.
- Зробіть запис (малюнок) у «Щоденнику вражень » : Що зацікавило на уроці?