Контрольна робота. "Давня українська література"

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота у двох варіантах для 9 класу передбачає перевірку знань учнів із давньої української літератури.
Перегляд файлу

Давня українська література

І варіант

І рівень

1 Перші оригінальні літературні пам’ятки українського народу називають


А хроніками

Б літописами

В історичними піснями

Г думами


2. Найдавнішою пам’яткою українського письменства є


А Галицько-Волинський літопис

Б «Слово про похід Ігорів»

В Київський літопис

Г «Повість минулих літ».


3.За легендою про заснування Києва (за «Повістю минулих літ»), у місті та круг нього жили


А кияни

Б поляни

В древляни

Г українці.


4.Слова «Якщо внадиться вовк до овець, то виносить по одній усе стадо, якщо не вб’ють його. Так і сей: якщо не вб’ємо його, то він усіх нас погублять» (за «Повістю минулих літ») сказано про князя


 А Олега

Б Ігоря

В Кия

Г Аскольда.


5  Автор «Слово про похід Ігорів»


А  співець Митуса

Б  невідомий

В  князь Ігор

Г  дружинник Овлур.


6. «Хочу-бо, - сказав, - списа приломити кінець поля Половецького; з вами, русичі, хочу голову свою положити або напитися шоломом з Дону!» Ці слова належать


А князю Ігорю

Б Бояну

В Всеволоду

Г Гзаку.


7. Головну ідею «Слова…» – засудження князівських міжусобиць та заклик до єдності Руської землі 

висловлює


А Ігор

Б Всеволод

В автор

Г Святослав.


8. «Тоді Ігор глянув на … й побачив. від нього тьмою всіх своїх воїнів». Таким чином у поемі згадується  про


А затемнення сонця

Б падіння метеорита

В несподівану грозу

Горе від поразки.


9. Григорій Сковорода називає «силою»


А свої афоризми

Б епіграфи до творів

В оповідну частину байки

Г мораль байки.


10. Що, на думку Шершня, люди завдають Бджолі?

А  Збитків;                 Б шкоди;                     В  зайвих клопотів;                          Г болі і страждань.

11. Бджола — це образ людей, які:

А живуть крадіжкою чужого;                            

Б бачать смисл свого життя у праці;

В розповсюджують науку в суспільстві;           

Г багато говорять, а потім сумлінно працюють.

12. Що засуджує Г. Сковорода в пісні «Всякому місту — звичай і права»?


А Існуючу бюрократичну систему

В фізичне насильство

В братовбивчу війну

Г зраду.


ІІ рівень

 Установіть відповідність

1 Той безперервно стягає поля,                                  А («De Libertate»)          

/ Сей іноземних заводить телят.                                 Б («Всякому городу— нрав і права»)

2 О, когда бы же мне в дурні не пошитись…           В (Афоризм)

3 «Подяка блаженній натурі за те,                             Г  («Бджола та Шершень»)

що потрібне зробила неважким,

а важке непотрібним».

4 «Коли є червінець, навіщо бажати,

щоб і гаманець був золотий».

ІІІ рівень

Розкрийте ідею поезії Г Сковороди «Всякому городу— нрав і права».

ІV рівень

Поміркуйте, у чому полягає актуальність образу Святослава із «Слова о полку Ігоревім».


Давня українська література

ІІ варіант

І рівень

1 Значення літописів для нащадків полягає в тому, що вони є


А джерелом для творчості письменників

Б збірниками народної творчості

В цікавими художніми творами

Г важливими історичними та літературними пам’ятками


2.Авторство «Повісті минулих літ» традиційно приписують


А ігуменові Никону

Б ченцеві Нестору

В князеві Ярославу Мудрому

Г митрополиту Іларіону.


3.На підтвердження думки, що Кий був князем, літопис наводить такий аргумент

А на його честь назвали місто

Б ходив до Царгорода, де його приймали з почестями та шанобою

В організував та контролював перевіз через Дніпро

Г був сильним та відважним

4.Від помсти Ольги (за «Повістю минулих літ») найбільше потерпіли жителі міста


А Малина

Б Житомира

В Вишгорода

Г Іскоростеня.


5.У поемі «Слово о полку Ігоревім» зображено події


А 988 року

Б 1054 року

В 1185 року

Г 1240 року.


6. Історична основа «Слова о полку Ігоревім» –

А успішний похід князя Ігоря на греків;

Б  невдалий похід князя Ігоря проти половців;

В перемога князя Ігоря над половцями у Тмуторакані;

Г  похід князя Ігоря на сусіднє Чернігівське князівство.

7.Хто із вказаних персонажів звернувся до своїх воїнів із словами: «Браття і дружино! Лучче ж би потятим бути , аніж полоненим бути»?


А Володимир

Б Ігор

В Всеволод

Г Святослав.


8. Центральний образ «Слова о полку Ігоревім» –


А Руська земля

Б  Ігор

В Всеволод

Г Святослав.


9. Бджола, звертаючись до Шершня, назвала його паном:


А розумником

Б обліковцем

 В писарем

 Г радником.


10. У біблійній «Книзі мудрості Ісуса сина Сіраха» зазнача­лося:


А «Праця — символ добра»

Б «Люби ближнього і тебе будуть любити»

В «Веселість серця життя для людини»

Г «Життя прожити — не поле перейти».


11. Бджола — це символ:


А кохання  

Б  добра і радості

В мудрості

Г миру і злагоди


12. Укажіть твір Г. Сковороди, з якого наведено рядки:

«О, якби в дурні мені не пошитись, щоб без свободи не міг я лишитись».


А «De Libertate»     

Б «Всякому городу— нрав і права»

В «Собака і Вовк»

Г  «Бджола та Шершень».


ІІ рівень

Установіть відповідність

1 афоризм           А «Всякому місту –звичай і права…»

2 байка                Б «Світ ловив мене, та не спіймав»

3 вірш                 В «Бджола та Шершень»

4 поема               Г «Слово про похід Ігорів»

ІІІ рівень

Розкрийте алегорію байки «Бджола та Шершень».

ІV рівень

Поміркуйте,у чому полягає актуальність образу Ігоря «Слова о полку Ігоревім».


 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Коваленко Л.Т., Бернадська Н.І.)
Додано
30 грудня 2019
Переглядів
4244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку