Контрольна робота для 10 класу (рівень стандарту, академічний рівень) містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді, кількох правильних відповідей, встановлення відповідності) з теми "Творчість Івана Франка". Відповідає вимогам програми з української літератури.
Творчість І.Франка
Завдання з вибором однієї правильної відповіді ( 5б)
Ні, хто не любить всіх братів,
Як сонце боже, всіх зарівно,
Той щиро полюбить не вмів
Тебе, коханая Вкраїно!
1.Віршовий розмір уривка із вірша І.Франка «Моя любов» -
а) хорей; б) ямб; в) дактиль; г) анапест; д) амфібрахій.
2. Римування в уривку:
а) паралельне; б) перехресне; в) кільцеве; г) суміжне.
3. І.Я.Франко народився в селі:
а) Ясениця Сільна; б) Нагуєвичі; в) Моринці; г) Кирилівці; д) Іванівці.
4. Збірка І.Франка «Зів'яле листя» вийшла в:
а) 1887р.; б) 1896р.; в)1897р.; г) 1889р. ; д) 1886р.
5. Філософською поемою за жанром є твір І.Франка
а) «Іван Вишенський»; б) «Мойсей»; в) «Декадент»; г) «Украдене щастя».
6. Вірш «Гімн» належить до лірики:
а) патріотичної; б) філософської; в) інтимної; г) громадянської; д) політичної
7. «Легенда про вічне життя» - це поетичний роздум про:
а) любов ; б) вірність; в) зраду; г) смисл буття людини; д) життя і смерть.
8. І.Франко змалював образ справжнього поета, життєвим і творчим завданням якого є служіння рідному народові у вірші:
а) «Гімн»; б) «Безмежне поле…»; в) «Розвивайся ти, високий дубе»;
г) «Декадент»; д) «Сікстинська мадонна».
9. У поемі «Мойсей» в алегоричній притчі-казці про те, як дерева обирали собі короля, І.Франко висловлює свій погляд на:
а) трагічну долю митця, якого не розуміє суспільство;
б) внутрішній світ людини в порівнянні із суспільством;
в) проблему самотності людини епохи тоталітаризму ;
г) пророка-вождя народу, який прагне вибороти свободу;
д) конфлікт між бажанням і обов’язком у житті людини.
10. Оберіть правильне твердження:
а) центральним образом поезії «Розвивайся ти, високий дубе» є образ дуба;
б) збірка «Зів'яле листя» І.Франка складається з чотирьох жмутків;
в) вірш «Гімн» завершується риторичним окликом;
г) ліричний герой поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» проголошує свою приреченість вічно любити байдужу до нього дівчину і страждати;
д) вірш «Безмежне поле…» належить до збірки «З вершин і низин».
Завдання з вибором кількох правильних відповідей (2б_)
11. До збірки «Мій Ізмарагд» належать поезії:
а) «Гімн»; б) «Безмежне поле…»; в) «Розвивайся ти, високий дубе»; г) «Декадент»;
д) «Сікстинська мадонна» е) «Легенда про вічне життя» .
12. Назвіть проблеми, порушені автором у поемі»Мойсей»: а) історичний шлях нації;
б) пошуки людиною особистого щастя; в) визначна особистість як провідник народу;
г) морально-етичні; д) пробудження національної свідомості; д) історичної пам’яті.
Завдання на встановлення відповідності (4б)
13. Установіть відповідність:
Герой |
Вчинок |
1) Єгошуа |
а) закликає народ закидати пророка камінням |
2) Азазель |
б) карає пророка за сумнів |
3) Єгова |
в) веде свій народ до землі обітованої |
4) Датан |
г) закликає: «До походу! До бою!» |
|
д) намагається підірвати віру Мойсея |
14. Установіть відповідність між твором і уривком із нього:
1. «Гімн» |
а) Ох, тії очі темніші ночі, Хто в них задивиться, й сонця не хоче! |
2. «Мойсей» |
б) Я не люблю безпредметно тужити Ні шуму в власних слухати вухах; Поки живий, я хочу справді жити, А боротьби життя мені не страх. |
3 . «Декадент» |
в) Вiн не вмер, вiн ще живе! Хоч вiд тисяч лiт родився, Та аж вчора розповився I о власнiй силi йде. |
4. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня» |
г) Та прийде час, і ти огнистим видом Засяєш у народів вольних колі,… Покотиш Чорним морем гомін волі І глянеш, як хазяїн домовитий, По своїй хаті і по своїм полі. |
|
д) Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш, Як я люблю тебе без тями, Як мучусь довгими ночами… |