Контрольна робота для 5 класу "Рідна Україна. Світ природи ( творчість Т Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала)"

Про матеріал

Контрольна робота для 5 класу містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді та встановлення відповідності) з теми "Рідна Україна. Світ природи (творчість Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала)" Відповідає вимогам програми з української літератури.

Перегляд файлу

5 клас

 «Рідна Україна. Світ природи. Творчість Т.Г.Шевченка, П.Тичини, Є Гуцала»

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                                      (6б)

 

1. Батько Шевченка був кріпаком пана («В бур’янах»)

 а) Енгельгардта;   б) Енгельса;    в) Енвельгардта;    г) Ентельгардта.

2. Яку долю пророкувала сусідка Тарасові? («В бур’янах»)

а) Що він відніме волю в панів;           б) що він принесе нещастя родині; 

в)  що він стане царем;                          г) що він знищить свого пана.

3. Хто бавився з маленьким Тарасом більше за інших («В бур’янах»)?

а)  Батько Григорій;                            б)  сестра Катерина;    

в) мати Катерина;                                г) сусідська бабуся Ярина.

4. Чому мати кепкувала з Тараса? («В бур’янах»)

а) Тому що він був замурзаний;     б) тому що він хотів подорожувати з чумаками;

в) тому що він дивно співав;           г) тому що він розповідав надзвичайні історії.

5. За словами батька, на кого мав бути схожим Тарас у майбутньому? («В бур’янах»)

а) На Хмельницького;      б)  на Ковпака;      в) на Кармелюка;      г) на Бандеру.

6. Де минуло дитинство Т. Шевченка? («В бур’янах»)

а) У Моринцях;     б) у Микитівці;      в) у Кирилівці;      г) у Києві.

7. Т. Г. Шевченко народився  

а)  1820р.;               б) 1810р.;               в) 1814р.;               г) 1824р.

8. Лось потрапив до заповідника («Лось»)

 а) з тайги;                                  в) його привезли з іншого заповідника;   

б) він народився в неволі;        г) його подарували заповіднику, коли він був ще маленький.

9. Хто, на думку автора, жив на річці? («Лось»)

а)  Мисливці;      б) жаби;     в)  хлопці;      г) дух примерзлого болота.

10. Навіщо лось попрямував до поляни? («Лось»)

а) Щоб поласувати смачною травою;      б)  щоб помилуватися сходом сонця;

в) щоб зустрітися з друзями;                    г)  щоб сховатися від мисливців.

11. Що згадав лось про події минулої осені? («Лось»)

а) Мисливці поранили його, але він утік;          б) на нього було відкрито полювання;

в) мисливці врятували його від зграї вовків;     г)  у нього з’явилися  нові роги.

12.  Жанр твору «Лось» -

а) оповідання;       б)  ліричний твір;        в) повість;            г) легенда.  

 

         Завдання на встановлення відповідності                                                         (6б)

 

      13. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та його визначенням:

 

1. Персоніфікація

а) Зіставлення одного предмета чи явища з іншим з метою більш наочної, яскравої характеристики одного з них

2. Гіпербола

б)Художнє означення, що надає слову більшої емоційності, виразності й поетичності.

3. Епітет

в) Слово чи словосполучення, що розкриває ознаки та властивості одного явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета ( використання слів у переносному значенні)

4. Метафора

г) Художній прийом, що полягає  в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності.

 

д) Художній засіб, за допомогою якого на предмет або явище переносяться ознаки людини (олюднення).

 

14. Встановіть відповідність між художнім засобом і прикладом:

 

1.Порівняння

а) Вже зорі вийшли землю цілувати

2. Метафора

б)Тиха вода; калинова земля

3. Гіпербола

в) Горить осіннє листя

4. Персоніфікація

г) До синього вікна, де море сліз

 

д) Мов рибки золоті, пливе вогонь

 

15. Встановіть відповідність між твором та уривком з нього:

1. «Садок вишневий

      коло хати»»

а)   Струмок серед гаю, як стрічечка.

      На квітці метелик, мов свічечка.

      Хвилюють, маюють, квітують поля —

      Добридень тобі, Україна моя!

2. «Не бував ти у

     наших краях!»

б) А туман, наче ворог,

    Закриває море

    І хмароньку рожеву,

    І тьму за собою.               

3. «Гаї шумлять»»

в) Дочка вечерять подає,

    А мати хоче научати,  

    Так соловейко не дає.

4. «За сонцем

     хмаронька пливе»

г) Ах, хіба ж ти, хіба ти це знаєш,

    Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш,

    Серце б’ється і б’ється в грудях…

 

д) Гей, дзвін гуде —

     іздалеку.
     Думки пряде —
     над нивами.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Беженар Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
24488
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку