Контрольна робота для 5 класу "Рідна Україна. Світ природи ( творчість Т Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала)"

Про матеріал

Контрольна робота для 5 класу містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді та встановлення відповідності) з теми "Рідна Україна. Світ природи (творчість Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала)" Відповідає вимогам програми з української літератури.

Перегляд файлу

5 клас

 «Рідна Україна. Світ природи. Творчість Т.Г.Шевченка, П.Тичини, Є Гуцала»

 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                                      (6б)

 

1. Батько Шевченка був кріпаком пана («В бур’янах»)

 а) Енгельгардта;   б) Енгельса;    в) Енвельгардта;    г) Ентельгардта.

2. Яку долю пророкувала сусідка Тарасові? («В бур’янах»)

а) Що він відніме волю в панів;           б) що він принесе нещастя родині; 

в)  що він стане царем;                          г) що він знищить свого пана.

3. Хто бавився з маленьким Тарасом більше за інших («В бур’янах»)?

а)  Батько Григорій;                            б)  сестра Катерина;    

в) мати Катерина;                                г) сусідська бабуся Ярина.

4. Чому мати кепкувала з Тараса? («В бур’янах»)

а) Тому що він був замурзаний;     б) тому що він хотів подорожувати з чумаками;

в) тому що він дивно співав;           г) тому що він розповідав надзвичайні історії.

5. За словами батька, на кого мав бути схожим Тарас у майбутньому? («В бур’янах»)

а) На Хмельницького;      б)  на Ковпака;      в) на Кармелюка;      г) на Бандеру.

6. Де минуло дитинство Т. Шевченка? («В бур’янах»)

а) У Моринцях;     б) у Микитівці;      в) у Кирилівці;      г) у Києві.

7. Т. Г. Шевченко народився  

а)  1820р.;               б) 1810р.;               в) 1814р.;               г) 1824р.

8. Лось потрапив до заповідника («Лось»)

 а) з тайги;                                  в) його привезли з іншого заповідника;   

б) він народився в неволі;        г) його подарували заповіднику, коли він був ще маленький.

9. Хто, на думку автора, жив на річці? («Лось»)

а)  Мисливці;      б) жаби;     в)  хлопці;      г) дух примерзлого болота.

10. Навіщо лось попрямував до поляни? («Лось»)

а) Щоб поласувати смачною травою;      б)  щоб помилуватися сходом сонця;

в) щоб зустрітися з друзями;                    г)  щоб сховатися від мисливців.

11. Що згадав лось про події минулої осені? («Лось»)

а) Мисливці поранили його, але він утік;          б) на нього було відкрито полювання;

в) мисливці врятували його від зграї вовків;     г)  у нього з’явилися  нові роги.

12.  Жанр твору «Лось» -

а) оповідання;       б)  ліричний твір;        в) повість;            г) легенда.  

 

         Завдання на встановлення відповідності                                                         (6б)

 

      13. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та його визначенням:

 

1. Персоніфікація

а) Зіставлення одного предмета чи явища з іншим з метою більш наочної, яскравої характеристики одного з них

2. Гіпербола

б)Художнє означення, що надає слову більшої емоційності, виразності й поетичності.

3. Епітет

в) Слово чи словосполучення, що розкриває ознаки та властивості одного явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета ( використання слів у переносному значенні)

4. Метафора

г) Художній прийом, що полягає  в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності.

 

д) Художній засіб, за допомогою якого на предмет або явище переносяться ознаки людини (олюднення).

 

14. Встановіть відповідність між художнім засобом і прикладом:

 

1.Порівняння

а) Вже зорі вийшли землю цілувати

2. Метафора

б)Тиха вода; калинова земля

3. Гіпербола

в) Горить осіннє листя

4. Персоніфікація

г) До синього вікна, де море сліз

 

д) Мов рибки золоті, пливе вогонь

 

15. Встановіть відповідність між твором та уривком з нього:

1. «Садок вишневий

      коло хати»»

а)   Струмок серед гаю, як стрічечка.

      На квітці метелик, мов свічечка.

      Хвилюють, маюють, квітують поля —

      Добридень тобі, Україна моя!

2. «Не бував ти у

     наших краях!»

б) А туман, наче ворог,

    Закриває море

    І хмароньку рожеву,

    І тьму за собою.               

3. «Гаї шумлять»»

в) Дочка вечерять подає,

    А мати хоче научати,  

    Так соловейко не дає.

4. «За сонцем

     хмаронька пливе»

г) Ах, хіба ж ти, хіба ти це знаєш,

    Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш,

    Серце б’ється і б’ється в грудях…

 

д) Гей, дзвін гуде —

     іздалеку.
     Думки пряде —
     над нивами.

 

doc
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
9160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку