Контрольна робота для 5 класу містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді та встановлення відповідності) з теми "Рідна Україна. Світ природи (творчість Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала)" Відповідає вимогам програми з української літератури.
5 клас
«Рідна Україна. Світ природи. Творчість Т.Г.Шевченка, П.Тичини, Є Гуцала»
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (6б)
1. Батько Шевченка був кріпаком пана («В бур’янах»)
а) Енгельгардта; б) Енгельса; в) Енвельгардта; г) Ентельгардта.
2. Яку долю пророкувала сусідка Тарасові? («В бур’янах»)
а) Що він відніме волю в панів; б) що він принесе нещастя родині;
в) що він стане царем; г) що він знищить свого пана.
3. Хто бавився з маленьким Тарасом більше за інших («В бур’янах»)?
а) Батько Григорій; б) сестра Катерина;
в) мати Катерина; г) сусідська бабуся Ярина.
4. Чому мати кепкувала з Тараса? («В бур’янах»)
а) Тому що він був замурзаний; б) тому що він хотів подорожувати з чумаками;
в) тому що він дивно співав; г) тому що він розповідав надзвичайні історії.
5. За словами батька, на кого мав бути схожим Тарас у майбутньому? («В бур’янах»)
а) На Хмельницького; б) на Ковпака; в) на Кармелюка; г) на Бандеру.
6. Де минуло дитинство Т. Шевченка? («В бур’янах»)
а) У Моринцях; б) у Микитівці; в) у Кирилівці; г) у Києві.
7. Т. Г. Шевченко народився
а) 1820р.; б) 1810р.; в) 1814р.; г) 1824р.
8. Лось потрапив до заповідника («Лось»)
а) з тайги; в) його привезли з іншого заповідника;
б) він народився в неволі; г) його подарували заповіднику, коли він був ще маленький.
9. Хто, на думку автора, жив на річці? («Лось»)
а) Мисливці; б) жаби; в) хлопці; г) дух примерзлого болота.
10. Навіщо лось попрямував до поляни? («Лось»)
а) Щоб поласувати смачною травою; б) щоб помилуватися сходом сонця;
в) щоб зустрітися з друзями; г) щоб сховатися від мисливців.
11. Що згадав лось про події минулої осені? («Лось»)
а) Мисливці поранили його, але він утік; б) на нього було відкрито полювання;
в) мисливці врятували його від зграї вовків; г) у нього з’явилися нові роги.
12. Жанр твору «Лось» -
а) оповідання; б) ліричний твір; в) повість; г) легенда.
Завдання на встановлення відповідності (6б)
13. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та його визначенням:
1. Персоніфікація |
а) Зіставлення одного предмета чи явища з іншим з метою більш наочної, яскравої характеристики одного з них |
2. Гіпербола |
б)Художнє означення, що надає слову більшої емоційності, виразності й поетичності. |
3. Епітет |
в) Слово чи словосполучення, що розкриває ознаки та властивості одного явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета ( використання слів у переносному значенні) |
4. Метафора |
г) Художній прийом, що полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності. |
|
д) Художній засіб, за допомогою якого на предмет або явище переносяться ознаки людини (олюднення). |
14. Встановіть відповідність між художнім засобом і прикладом:
1.Порівняння |
а) Вже зорі вийшли землю цілувати |
2. Метафора |
б)Тиха вода; калинова земля |
3. Гіпербола |
в) Горить осіннє листя |
4. Персоніфікація |
г) До синього вікна, де море сліз |
|
д) Мов рибки золоті, пливе вогонь |
15. Встановіть відповідність між твором та уривком з нього:
1. «Садок вишневий коло хати»» |
а) Струмок серед гаю, як стрічечка. На квітці метелик, мов свічечка. Хвилюють, маюють, квітують поля — Добридень тобі, Україна моя! |
2. «Не бував ти у наших краях!» |
б) А туман, наче ворог, Закриває море І хмароньку рожеву, І тьму за собою. |
3. «Гаї шумлять»» |
в) Дочка вечерять подає, А мати хоче научати, Так соловейко не дає. |
4. «За сонцем хмаронька пливе» |
г) Ах, хіба ж ти, хіба ти це знаєш, Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш, Серце б’ється і б’ється в грудях… |
|
д) Гей, дзвін гуде —
іздалеку. |