Контрольна робота для учнів І курсу

Про матеріал
Ця контрольна робота призначена для діагностики знань здобувачів освіти І курсу з української мови. Містить теми 5-9 класів
Перегляд файлу

Розглянуто

на засіданні методичної комісії суспільних

 та гуманітарних предметів

______________ Вороницька В.К.

Протокол №____ від ___________

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник директора з НР

ДПТНЗ «Рівненський центр ПТО

 сервісу та дизайну»

_______________ Безушко І.В.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ДІАГНОСТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

 

з української мови

 

для учнів І курсу

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Розробник Безушко Ірина Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021


 


ВАРІАНТ 1

  1.   Позначити рядок, у якому всі слова записано за алфавітом:

А.      Грамота,гуманнийгумореска, гумористичний.

Б.      Наснага, наступ, наснаженість, наступати.

В.      Водити, возик, влити, вкрити.

Г.      Кришталевий, курити, критика, кислий.

  1.                    Позначити рядок, у якому в усіх словах перший склад ненаголошений:

А.      Ковзатися, тополя, вокзал, сантиметр.

Б.      Адреса, виразно новий, мережа.

В.      В’язання,  дрова, дихання, школа.

Г.      Човен, пшениця, троянда, пам’ятник. 

  1.   Позначити рядок, у якому всі іменники утворено префіксальним способом:

А.      Книга, рівнина, виліт, сіно.

Б.      Безвість, правнук, безчестя, недруг.

В.      Дівчина, побережжя, вихід, бігун.

Г.      Прадід, візок, лікар, кість.

  1.      Позначити рядок, в усіх словах якого потрібно писати префікс при- :

А.      Пр…чепа, пр…боркати, пр…міський, пр…гірок.

Б.      Пр…вабливий, пр…клеїти, пр…мічати, пр…мудрість.

В.      Пр…уралля, пр…зирство, пр…подобний, пр…швидшити.

Г.      Пр…чинити, пр…кордонний, пр…таманний, найпр….красніший.

  1.   Позначити рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком:

А.      Міл…, піс…нями, по-козац…кому, Мол…єр.

Б.      Сіл.., кан…йон, свіжісін….кий, нян…чити.

В.      Л…лє, т…мяний, різ…бяр, уман…с…кий.

Г.      Рибал…ці, ковз…ко, дон…чин, вбирал…ня.

6. Позначити рядок, у якому вжито фразеологізм:

А.      Зими не було, й знову було мокро й осінньо.

Б.      Другий робить усе тишком-нишком, що й комар носа не підточить.

В.      А журавлі летять собі на той бік ключами.

Г.      Цілу ніч надворі виє хуга, плаче, дзеленчить в віконнім склі.

7. Позначити рядок, у якому названо спосіб творення слова величезний:

А.      Префіксально-суфіксальний.

Б.      Складання основ.

В.      Префіксальний.

Г.      Суфіксальний.

8. Позначити рядок, у якому допущено орфографічну помилку:

А.      Льодовий, льон, бульйон, район.

Б.      Майор, серйозний, дійовий, крайовий.

В.      Бадьорий, сьорбати, дьоготь, знайомий.

Г.      Кольоровий, Соловйов, трьох, павільон. 

9. Позначити рядок, у якому всі слова написано правильно:

А.      Скинути, розкопати, ніхті, кігті.

Б.      Дочці, прозьба, лошка, дуб.

В.      Дужчий, ближчий, косьба, молотьба.

Г.      Сцідити, безжурний, казка, книжка.

10. Позначити рядок, у реченні якого є вживання слів у переносному значенні:

А.      Весна за вушка витягає трави (В.Малишко).

Б.      Мати білить хату та у хаті (М.Вінграновський).

В.      Кіт Мартин мав довгий хвіст (Д.Павличко).

Г.      На піщаній косі стояв маяк (А.Шиян).

11. Позначити рядок, у якому виділене слово слід  писати з малої літери:

А.      Йшли ми до (Ш,ш)евченкового генія духу золотого зачерпнуть.

Б.      Щороку в березні у всіх навчальних закладах України відбуваються (Ш,ш)евчінківські читання.

В.      Озветься знов діброва темна, коли для тебе, хлопче, край села (Ш,ш)евченкова калина зацвіла.

Г.      Живе і не вмирає (Ш,ш)евченківська мати, колгоспна кріпачка, забута не  раз.

12. Позначити рядок, у якому допущена помилка при чергуванні приголосних:

А.      Чеський, узбецький, студентський, кавказький.

Б.      Криворізький, парижський, запорізький, грецький.

В.      Черкаський, юнацький, товариство, багатство.

Г.      Юнацький, товариський, братський, казахський.

13. Позначити рядок, у якому складні слова написані неправильно:

А.      Фотоапарат,  червоногарячий, пів-Європи, контр-адмірал.

Б.      Людино-день, білокорий, навчально-виховний, дизель-мотор.

В.      Темночервоний, екс прем’єр, нижче підписаний, дерево обробний.

Г.      Загальноосвітній, унтер-офіцер, червоно-синій, стоп-кран.

14. Позначити рядок, у якому всі слова вжито  в прямому значенні:

А.      Молочна  пляшка, молочні береги, жорстока людина, дзвінка пісня.

Б.      Зоряна ніч, п’ятий клас, низати намисто, солодка кава.

В.      Низати очима, упала ніч, золоте серце, показати клас.

Г.      Щедра душа, теплий погляд, солодкі слова, спить діброва.

15. Позначити рядок, у якому всі іменники вживаються лише у формі множини:

А.      Альпіністи, гори, Чернівці, джинси.

Б.      Приказки, прислів’я, учителі, уроки.

В.      Проліски, волошки, маки, соняшники.

Г.      Лижі, шахи, ковзани, ревнощі.

      16. Позначити рядок, у якому всі іменники  у формі родового відмінка  мають  закінчення -у (-ю):

А.      Щавель…, каталог…, мотор…, метрополітен….

Б.      Абзац…, прибуток…, ритм…, стусан….

В.      Теніс…, момент…, конус…, Ельбрус….

Г.      Процес…, синтаксис…, Єгипет…, жар….

17. Позначити рядок, у якому всі прикметники якісні:

А.      Скляний, тонкий, малиновий, братова.

Б.      Веселий, білий, вузький, гарний.

В.      Кришталевий, жовтий, весняний, вчорашній.

Г.      Привітний, прадавній, зимовий, сестрин.

18. Позначити рядок, у якому всі слова -  займенники :

А.      Такі, краса, боряться, ми.

Б.      Інші, ми, цією, вона.

В.      В, на, до, потім, десь.

Г.      Нашим, згодом, десь, горить.

19. Позначити рядок, у якому всі дієслова:

А.      Пасти, хроплю, віруєм, кидати.

Б.      Веземо, турбота, хрустіти, заїзд.

В.      Нести, спішити, голубці, десь.

Г.      Ллю, почервоніла, керівник, десяток.

20. Позначити рядок, у якому всі дієприслівники:

А.      Наказавши, умитись, танцюючи, згаданий.

Б.      Ідучи, оглядаючи, забувши, стелячись.

В.      Творю, даруючи, сплатив, саджаючи.

Г.      Купивши, дістав, забуваю, збираючись.

21. Позначити рядок, у якому правильно записано  числівники:

А.      Вісьмома, дев’яноста п’яти, п’ятдесятьох двох, чотирнадцятьма.

Б.      П’ятдесяти трьох, дев’ятисот дев’яносто чотирьох, шестидесяти сімом, п’ятидесяти трьох.

В.      Семисот  восьмидесятьох  вісьмох, шістнадцятьома вісьма, семидесяти дев’ятьох, сьома.

Г.      П’ятнадцятьома, сто сорока дев’ятьох, сімохсот дев’яносто трьох.

22. Позначити рядок, у  реченні якого є дієприкметниковий зворот:

А.      Старанно оброблені поля милують очі  (В.Козаченко).

Б.      І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала. (А.Малишко).

В.      Вітер в гаї не гуляє, вночі спочиває (Т.Шевченко).

Г.      На пагорбах біліли невеличкі хатки (М.Стельмах).

 

 

 

23. Позначити рядок з називним  реченням:

А.      Землю  зорали на зяб (О.Вишня).

Б.      Хвались собою, а не батьком (Народна творчість).

В.      Синім холодом од трав віє (В.Сосюра).

Г.      Зима. Холоднеча. Засніжений ліс (М.Стельмах).

 

24. Позначити, який тип складного речення подано:

І серцю  не дано бідніти, і думам не дано всихать (М.Стельмах):

А.      Складносурядне речення.

Б.      Складнопідрядне речення.

В.      Безсполучникове речення.

Г.      Складне речення з кількома підрядними.

 

25. Позначити рядок, у якому всі словосполучення:

А.      Смішна історія, чорніє небо, бігти наввипередки, незбагненна подія.

Б.      Троє з нас, зелений і жовтий,  поділити на двох, четвертий справа.

В.      Веселий сміх, серйозна розмова, недопрацьований текст, наш родич.

Г.      Солодке і кисле, зошит з мови, дорога йде вверх, зустріч віч-на-віч.

 

26. Визначити правильне тлумачення фразеологізму вискочити на сухе:

А.      Перемогти в змаганнях.

Б.      Брати до уваги.

В.      Звільнитися від когось.

Г.      Уникнути небезпеки.

 

27. Установити відповідність між словами та способами їх творення:

1.Складання основ.                                       А. Виїзд, поділ, відігнав..

     2.Префіксально-суфіксальний.                Б. Трубач, чорнильниця, картоплина.

      3.Суфіксальний.                                      в. Безпідставний, безтурботний, прикордонний.

     4.Префіксальний                                      Г. Вовкодав, далекобійний, радіоательє.

 

28. Визначити, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Зовсім недавно така (1)одноманітно зелена й буйна, дужа й життєрадісна (2) її плоть нині  (3) позначена (4) першими  прикметами згоряння,  згасання, умирання.

А.      Числівником.

Б.      Дієприкметником.

В.      Прислівником.

Г.      Дієприслівником.

Ґ.       Займенником.

Д.      Прикметником.

 

 

29.Випишіть речення. Над кожним словом напишіть частину мови та  підкресліть члени речення.

 

Відвідавши виступ хору, художник побачив в одному з юних співаків доконалий образ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВАРІАНТ 2

 1. Позначити рядок, у якому слова розташовані за алфавітом:

А.      Телетайп, телескоп, телеустановка, телеантена.

Б.      Телевізійний, телебачення, телефон, телеграма.

В.      Телевежа, траєкторія, траса, трактор.

Г.      Телемеханіка, телеміст, теленегатив, телепрограма.

  1.           Позначити рядок, у якому в усіх словах приголосні тверді:

А.      В’ялий, люлька, метал, зустріти.

Б.      Перлина, бондар, базар, бджола.

В.      Учений, заїхати, папороть, вікно.

Г.      Печиво, малювання, колядка, лісок.

  1.   Позначити рядок, у якому всі іменники у родовому відмінку однини  мають закінчення -а (-я):

А.      Вік, вітер, ніс, сантиметр.

Б.      Листопад, папір, камінь, вальс.

В.      Лісок, гай, гопак, автобус.

Г.      Трамвай, малюнок, відмінок, екран.

  1. Позначити рядок, у якому в усіх словах кількість звуків і букв однакова:

А.      Папірець, слово, село, яблуко.

Б.      Клен, дзвін, гуркіт, бур’ян.

В.      Яма, сонце, полюс, ангел.

Г.      Спиртне, зірка, невістка, щедрість.

  1. Позначити рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком:

А.      Л..одяник, піс…нями, по-козац…кому, палец...

Б.      Пал..чик, кан…йон, свіжісін….кий, нян…чити.

В.      Промін..чик, т…мяний, різ…бяр, уман…с…кий.

Г.      Рибал…ці, невіст..чин, дон…чин, вбирал…ня.

  1.                    Позначити рядок, де   всі  слова - займенники:

А.      Хто, ти, який, мій.

Б.      Себе, я, мама, бачу.

В.      Ти, він, свій, край, горить.

Г.      Сам, дехто, дещо, її, з-під.

  1.   Позначити рядок, у якому всі прислівники пишуться разом:

А.      В/ногу, в/ручну, до/речі, в/нічию.

Б.      С/початку, під/час, на/певно, до/ладу.

В.     Раз/у/раз , на/зустріч, у/бік, під/вечір.

Г.      В/день, в/ночі, на/вкруги, з/верху.

 

  1.   Позначити рядок, у якому допущені помилки у правописі слів:

А.      Різдво, Східна Європа, майдан Незалежності, артист України.

Б.      Софіївський собор, Конституційний Суд України, лауреат Шевченківської премії, День Перемоги.

В.      Перша світова війна, Молочний Шлях, журнал “Україна”, Великдень.

Г.      Орден “знак пошани”, Київська школа, епоха відродження, Стародавня Греція.

  1.                Позначити рядок, у якому всі слова написано правильно:

А.      Доречі, розкопати, ніхті, кігті.

Б.      Дочці, прозьба, вімкнути, дуб.

В.      Маззю, ближчий, цінник, молотьба.

Г.      Узбічя, безжурний, ллєш, книжка.

  1. Позначити рядок, у якому в усіх словах відбувається подвоєння приголосних :

А.      Безсмерт…я, повноліт…я, повніст…ю, багат…я.

Б.      Весіл…я, л…ється, вічніст…ю, священ…ик.

В.      Мід…ю, юніст…ю, тін…ю, річ…ю.

Г.      Папорот…ю, узбереж…я, навман…я, спросон…я.

 

  1. Позначити рядок, фразеологізм якого відповідає значенню “бути кволим, немічним”:

А.      Жити тин об тин.

Б.      На ладан дихає.

В.      Жити чужим хлібом.

Г.      Життєве море.

 

  1. Позначити рядок, у якому в усіх словах букв більше, ніж звуків:

А.      Берег, картопля, ясени, сад.

Б.      Князь, джміль, навчання, віддаль.

В.      Подвір’я, кава, бджола, злість.

Г.      Дзвінок, ліс, ллються, більшість.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі слова -  дієприслівники:

А.      Неволячи, недооцінити, не вивчивши, неприсідав.

Б.      Ненавидячи, не добігши, не замислившись, не доглянувши.

В.      Не чекаючи, не гаяти, не віддячивши, не склали.

Г.      Не дочекавшись, невгамовний, не гніваючись, не піднімаючись.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом:

А.      Інтерв…ю, прем…єр, кап…юшон, грав…юра.

Б.      Інтер…єр, кур…єр, б…юро, п…єса.

В.      Полум…я, ім….я, мавп…ячий, п…єдестал.

Г.      Міжгір…я, Лук…ян, з…їзд, відв…язати.

 

  1. Позначити рядок, у якому названо самостійні частини мови :

А.      Іменник, прикметник, числівник, прислівник.

Б.      Частка, дієслово, займенник, вигук.

В.      Дієприкметник, числівник, сполучник, прийменник.

Г.      Прийменник, частка, вигук, сполучник.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі дієслова :

А.      Дозволити, радий, усміхатися, вітання.

Б.      Ударити, поїде, відповідь, під нею.

В.      Читати, пишу, жити, вчаться.

Г.      Бачити, літак, позичу, робиться.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі дієприслівники:

А.      Проспівавши, ладнаючи, танцюють, поважає.

Б.      Накривши,  вмираючи, прийшовши, атакуючи.

В.      Назбирав, вмовляє, вдивляючись, намалювавши.

Г.      Приніс, пробігли, взявши, виконавши.

 

  1. Позначити рядок, у якому не всі слова – числівники:

А.      Дві десятих, п’ятий, один, троє.

Б.      Семеро, двадцять два, одна п’ята, тисяча.

В.      Мільйон, одиниця, по-третє, трьохсотий.

Г.      Сімнадцятий, дві сьомих, четверо, сто.

 

  1. Позначити речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А.      І знов земля кипить у боротьбі, і знову я належу не собі (Л.Костенко).

Б.      Новітня думка – це подія… (П.Сингаївський).

В.      Він людина –  і ніщо людське йому не чуже (В.Буряк).

Г.      Є мудра книжка  не жалій годин (В.Василашко).

 

  1. Позначити, який тип складного речення подано:

Тарас Шевченко ще змалку купався у тих віршах невідомих поетів, що звуть їх народними піснями .

А.      Складносурядне речення.

Б.      Безсполучникове речення.

В.      Складне речення з кількома підрядними.

Г.      Складнопідрядне речення.

 

 

 

  1. Позначити рядок, у якому в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки:

А.      Заєць, в’юн, віяло, п’єса.

Б.      Боягуз, боєць, злюка, хрящ.

В.      Коляда, кольє, розіб’ю, зоря.

Г.      Лящ, хом’як, єпископ, кар’єра.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі слова -  прикметники:

А.      Піщаний, позеленілий, довго, військовий.

Б.      Наталчині, дідусь, лисяча, курячий.

В.      Квадратний, золотий, українська, лебедина.

Г.      Вишневий, свистячий, овечий, колотнеча.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі частки пишуться через дефіс:

А.      Мало/не, що/за, не/говорити, що/то/за.

Б.      Взяв/таки, зроби/ ж, якби/то, чий/небудь.

В.      Аби/куди, немовби/то, ні/хто, де/коли.

Г.      Який/небудь, хтозна/коли, так/то, де/небудь.

 

  1. Позначити рядок із словосполученнями:

А.      Серце матері, материнське серце, радіє земля, щира радість.

Б.      Розумітися на красі, розуміння краси, краса природи, природа краси.

В.      Швидко і гарно, мовленнєва пауза, переповнений паузами, говорити без

пауз.

Г.      Він хоче привітатися, ввічливе привітання, вітання ювіляру, прийняти

вітання.

 

  1. Позначити рядок, у якому всі займенники пишуться разом:

А.      Ні/хто, де/який, аби/як, ні/який.

Б.      Ні/для/кого, хтозна/що, аби/хто, де/що.

В.      Ні/від/чого, казна/хто, будь/хто, ні/чий.

Г.      Будь/для/чого, ні/якому, ні/до/чого, ні/скільки.

 

26.Позначити рядок, у якому в усіх словах слід писати літеру е :

А.      Ч…решня, вел…тень, щ…друвати, кр..ктати.

Б.      В…селий, буз…на, дал…ч, город…на.

В.      Бер…зень, дал…на, ч…малий, ч…мний.

Г.      Дел…гат, смород…на, ч…мдуж, шел…стіти.

 

27.Установити відповідність між словами та способом їх творення:

1.Префіксально-суфіксальний.          А. Праліс.

2.Суфіксальний.                               Б.      Корінний.

3.Складання основ.                          В.      Автопарк.

4.Префіксальний.                             Г.      Майбутнє (прикметник).

                                                           д.      Підсніжник.

  1. Визначити, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Зібралося (1)    п’ятеро сівачів (2) і  стільки ж  борін; по батьковому наказу порозсівали (3) невіяне  (4)зерно  по неораних стернях.

А.      Числівником.

Б.      Дієприкметником.

В.      Сполучником.

Г.      Дієприслівником.

Ґ.       Прийменником.

Д.      Іменником.

 

29.Випишіть речення. Над кожним словом напишіть частину мови та  підкресліть члени речення.

Ви вдихніть на повні груди вчорашню свіжість полів, помилуйтеся старанно обробленими полями.

 

docx
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку