Еміграційна література. О. Довженко. Поети-шістдесятники (11 клас, тести)
І варіант
Початковий рівень
1. «Празька школа» українських письменників – це
А навчальний заклад, у якому працювали передові українські письменники;
Б письменники, які народилися й проживали в Празі;
В об’єднання письменників, творчий клуб, до якого увійшли письменники-емігранти, які підтримували ідеї національної незалежності;
Г письменники-емігранти, які заснували в Празі навчальний заклад з поглибленим вивченням гуманітарних дисциплін.
2. Укажіть найголовнішу тему поезії Є. Маланюка:
А краса рідної землі;
Б реалії емігрантського життя;
В доля України, її прадавнє минуле і драматичне сучасне;
Г кохання.
3. Вкажіть твір О. Довженка, причиною появи якого була «довга розлука з землею батьків»
А «Повість полум’яних літ»;
Б «Зачарована Десна»;
В «Поема про море»;
Г «Україна в огні».
4. Вкажіть, хто з героїв О. Довженка і кому говорить: «Цю землю можна їсти»:
А Заброда синові;
Б Лаврін Запорожець синові;
В Купріян Хуторний синові;
Г Ернст фон Крауз синові.
5. Поетичними рядками «Хай мовчать Америки й Росії, коли я з тобою говорю» В. Симоненко звертається до
А сина; Б матері; В України; Г коханої
6. Народною піснею літературного походження є
А «Балада про соняшник» І. Драча; Б «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненка;
В «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського, В «Два кольори» Д. Павличка.
Середній рівень
7. Установіть відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них
1 І. Драч «балада про соняшник» 2 «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненко 3 «Два кольори» Д. Павличко 4 «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновський |
А Мене водило в безвісті життя, Та я вертався на твої пороги. Б Він гримів одержимо і люто, І кривилося гнівом лице Він ладен був мене розіпнути За те, що я поважаю себе. В Красиве засмагле сонце, В золотих переливах кучерів, В червоній сорочці на випуск… Г Але осінь зійшла на плечі, Осінь, ви і осінній час, Коли стало любити важче, І солодше любити знов… Д Хай палають хмари бурякові, Хай сичать образи – все одно Я проллюся крапелькою крові На твоє священне знамено
|
8. Виберіть неправильне твердження
А О. Довженко народився на Чернігівщині;
Б «Іван» - перший звуковий фільм О. Довженка;
В «Зачарована Десна» - це пейзажна лірика;
Г Повінь у «Зачарованій Десні» символізує очищення;
Д Сашкового собаку в «Зачарованій Десні» звали Пірат.
9. Встановіть відповідність між героєм та назвою твору
1 Олеся Запорожець 2 дід Семен 3 Іван Орлюк 4 Марія Стояниха |
А «Повість полум’яних літ» Б «Поема про море» В «Україна в огні» Г «Зачарована Десна» Д «Мати» |
Достатній рівень
10. Дайте розгорнуту відповідь на одне питання
- Проблема митця і мистецтва в поезії Є. Маланюка;
- Художні засоби в поезіях М. Вінграновського.
Високий рівень
11. Напишіть твір-роздум на одну із запропонованих тем:
- Як в нації вождя нема, тоді вожді її поети (Є. Маланюк);
- Головна ідея кіноповісті О. Довженка «Україна в огні» - глибокий гуманізм, утвердження цінностей загальнолюдських ідеалів;
- «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину…» (В. Симоненко).
Еміграційна література. О. Довженко. Поети-шістдесятники (11 клас, тести)
ІІ варіант
Початковий рівень
1. До «празької школи» НЕ належав
а) Юрій Дараган
б) Іван Драч
в) Євген Маланюк
г) Юрій Клен
2. Уміння бачити красу в повсякденні, процес творчості й суть мистецтва — мотиви твору
а) «Два кольори» Д. Павличка
б) «Пісня про рушник» А. Малишка
в) «Лебеді материнства» В. Симоненка
г) «Балада про соняшник» І. Драча
3. Для друку й постановки Сталін заборонив твір О. Довженка
а) «Зачарована Десна»
б) «Воля до життя»
в) «Арсенал»
г) « Україна в огні»
4. Вкажіть назву села, що є композиційним центром кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»
А В’юнище;
Б Кленоточі;
В Тополівка;
Г Вербівка.
5. У «Баладі про соняшник» І. Драча соняшник перетворився на
А журавля; Б явір; В сонце; Г велосипед; Д хлопця.
6. Слова з поезії «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського «Я забув, що забув був вас» - це
А порівняння-паралелізм; Б оксиморонна гра;
В метафорична гіпербола, Г семантичний парадокс; Д єдність епіфори й анафори.
Середній рівень
7. Установіть відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них
1 І. Драч «балада про соняшник» 2 «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненко 3 «Два кольори» Д. Павличко 4 «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновський |
А Вже б, здавалося, відболіло, Прогоріло у тім вогні, Ступцювало і душу й тіло, Вже б, здавалося, нащо мені? Б І я не чув, як жайвір в небі тане, Кого остерігає з висоти… Прийшла любов непрохана й неждана – Ну як мені за нею не піти? В Мені війнула в очі сивина, Та я нічого не везу додому, Лиш згорточок старого полотна І вишите моє життя на ньому. Г Він бігав наввипередки з вітром, Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці. І купався коло млина, і лежав у піску, І стріляв горобці з рогатки. Д Одійдіте, недруги лукаві! Друзі, зачекайте на путі! Маю я святе синівське право З матір’ю побуть на самоті.
|
8. Виберіть неправильне твердження
А Прем’єрною картиною О. Довженка стала кінострічка «Сумка дипкур’єра»;
Б Московське «заслання» Довженка тривало 10 років;
В Довженко стає художнім керівником Київської кіностудії в 1940 році;
Г «Щоденник» О. Довженка – це зразок мемуарної літератури;
Д Лаврін Запорожець, Василь Кравчина, Олеся – це герої кіноповісті «Україна в огні».
9. Встановіть відповідність між жанром та назвою твору
1 Лірична кіноповість 2 кіносценарій 3 оповідання 4 новела |
А «Україна в огні» Б «Щоденник» В «Ніч перед боєм» Г «Зачарована Десна» Д «На колючому дроті» |
Достатній рівень
10. Дайте розгорнуту відповідь на одне питання
- У чому оригінальність жанрової форми «України в огні»?
- Художні засоби в поезіях В. Симоненка.
Високий рівень
11. Напишіть твір-роздум на одну із запропонованих тем:
- Як в нації вождя нема, тоді вожді її поети (Є. Маланюк);
- Головна ідея кіноповісті О. Довженка «Україна в огні» - глибокий гуманізм, утвердження цінностей загальнолюдських ідеалів;
- «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину…» (В. Симоненко).