Контрольна робота "Еміграційна література. О. Довженко. Поети-шістдесятники (В. Симоненко, І. Драч, Д. Павличко, М. Вінграновський)"

Про матеріал
Література Мовчан Р. В., Авраменко О. М., Пахаренко В. І. Українська література: Підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) / наук. ред. Р. В. Мовчан. - к.: Грамота, 2011. - 352 с.: іл.
Перегляд файлу

Еміграційна література. О. Довженко. Поети-шістдесятники (11 клас, тести)

І варіант

Початковий рівень

1. «Празька школа» українських письменників – це

А навчальний заклад, у якому працювали передові українські письменники;

Б письменники, які народилися й проживали в Празі;

В об’єднання письменників, творчий клуб, до якого увійшли письменники-емігранти, які підтримували ідеї національної незалежності;

Г письменники-емігранти, які заснували в Празі навчальний заклад з поглибленим вивченням гуманітарних дисциплін.

2. Укажіть найголовнішу тему поезії Є. Маланюка:

А краса рідної землі;

Б реалії емігрантського життя;

В доля України, її прадавнє минуле і драматичне сучасне;

Г кохання.

3. Вкажіть твір О. Довженка, причиною появи якого була «довга розлука з землею батьків»

А «Повість полум’яних літ»;

Б «Зачарована Десна»;

В «Поема про море»;

Г «Україна в огні».

4. Вкажіть, хто з героїв О. Довженка і кому говорить: «Цю землю можна їсти»:

А Заброда синові;

Б Лаврін Запорожець синові;

В Купріян Хуторний синові;

Г Ернст фон Крауз синові.

5. Поетичними рядками «Хай мовчать Америки й Росії, коли я з тобою говорю» В. Симоненко звертається до

А сина;  Б матері;  В України;  Г коханої

6. Народною піснею літературного походження є

А «Балада про соняшник» І. Драча;   Б «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненка;

В «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського,   В «Два кольори» Д. Павличка.

Середній рівень

7. Установіть відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них

1 І. Драч «балада про соняшник»

2 «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненко

3 «Два кольори» Д. Павличко

4 «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»

 М. Вінграновський

А Мене водило в безвісті життя,

    Та я вертався на твої пороги.

Б Він гримів одержимо і люто,

    І кривилося гнівом лице

    Він ладен був мене розіпнути

    За те, що я поважаю себе.

В Красиве засмагле сонце,

    В золотих переливах кучерів,

    В червоній сорочці на випуск…

Г Але осінь зійшла на плечі,

    Осінь, ви і осінній час,

    Коли стало любити важче,

    І солодше любити знов…

Д Хай палають хмари бурякові,

    Хай сичать образи – все одно

    Я проллюся крапелькою крові

    На твоє священне знамено

 

8. Виберіть неправильне твердження

А О. Довженко народився на Чернігівщині;

Б «Іван» - перший звуковий фільм О. Довженка;

В «Зачарована Десна» - це пейзажна лірика;

Г Повінь у «Зачарованій Десні» символізує очищення;

Д Сашкового собаку в «Зачарованій Десні» звали Пірат.

9. Встановіть відповідність між героєм та назвою твору

1 Олеся Запорожець

2 дід Семен

3 Іван Орлюк

4 Марія Стояниха

А «Повість полум’яних літ»

Б «Поема про море»

В «Україна в огні»

Г «Зачарована Десна»

Д «Мати»

 

Достатній рівень

10. Дайте розгорнуту відповідь на одне  питання

- Проблема митця і мистецтва в поезії Є. Маланюка;

- Художні засоби в поезіях М. Вінграновського.

Високий  рівень

11. Напишіть твір-роздум на одну із запропонованих тем:

- Як в нації вождя нема, тоді вожді її поети (Є. Маланюк);

- Головна ідея кіноповісті О. Довженка «Україна в огні» - глибокий гуманізм, утвердження цінностей загальнолюдських ідеалів;

- «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину…» (В. Симоненко).

Еміграційна література. О. Довженко. Поети-шістдесятники (11 клас, тести)

ІІ варіант

Початковий рівень

1. До «празької школи» НЕ належав
а) Юрій Дараган
б) Іван Драч
в) Євген Маланюк
г) Юрій Клен

2. Уміння бачити красу в повсякденні, процес творчості й суть мистецтва — мотиви твору
а) «Два кольори» Д. Павличка
б) «Пісня про рушник» А. Малишка
в) «Лебеді материнства» В. Симоненка
г) «Балада про соняшник» І. Драча

3. Для друку й постановки Сталін заборонив твір О. Довженка
а) «Зачарована Десна»
б) «Воля до життя»
в) «Арсенал»
г) « Україна в огні»

4. Вкажіть назву села, що є композиційним центром кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

А В’юнище;

Б Кленоточі;

В Тополівка;

Г Вербівка.

5. У «Баладі про соняшник» І. Драча соняшник перетворився на

А журавля;  Б явір;  В сонце;  Г велосипед; Д хлопця.

6. Слова з поезії «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…» М. Вінграновського «Я забув, що забув був вас» - це

А порівняння-паралелізм;   Б оксиморонна гра;

В метафорична гіпербола,   Г семантичний парадокс;   Д єдність епіфори й анафори.

 

Середній рівень

7. Установіть відповідність між назвами ліричних творів та рядками з них

1 І. Драч «балада про соняшник»

2 «Задивляюсь у твої зіниці…» В. Симоненко

3 «Два кольори» Д. Павличко

4 «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»

 М. Вінграновський

А Вже б, здавалося, відболіло,

    Прогоріло у тім вогні,

    Ступцювало і душу й тіло,

    Вже б, здавалося, нащо мені?

Б І я не чув, як жайвір в небі тане,

    Кого остерігає з висоти…

    Прийшла любов непрохана й неждана –

    Ну як мені за нею не піти?

В Мені війнула в очі сивина,

    Та я нічого не везу додому,

    Лиш згорточок старого полотна

    І вишите моє життя на ньому.

Г Він бігав наввипередки з вітром,

    Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці.

    І купався коло млина, і лежав у піску,

    І стріляв горобці з рогатки.

Д Одійдіте, недруги лукаві!

    Друзі, зачекайте на путі!

    Маю я святе синівське право

    З матір’ю побуть на самоті.

 

 

 

 

 

 

8. Виберіть неправильне твердження

А Прем’єрною картиною О. Довженка стала кінострічка «Сумка дипкур’єра»;

Б Московське «заслання» Довженка тривало 10 років;

В Довженко стає художнім керівником Київської кіностудії в 1940 році;

Г «Щоденник» О. Довженка – це зразок мемуарної літератури;

Д Лаврін Запорожець, Василь Кравчина, Олеся – це герої кіноповісті «Україна в огні».

9. Встановіть відповідність між жанром та назвою твору

1 Лірична кіноповість

2 кіносценарій

3 оповідання

4 новела

А «Україна в огні»

Б «Щоденник»

В «Ніч перед боєм»

Г «Зачарована Десна»

Д «На колючому дроті»

 

Достатній рівень

10. Дайте розгорнуту відповідь на одне  питання

- У чому оригінальність жанрової форми «України в огні»?

- Художні засоби в поезіях В. Симоненка.

Високий  рівень

11. Напишіть твір-роздум на одну із запропонованих тем:

- Як в нації вождя нема, тоді вожді її поети (Є. Маланюк);

- Головна ідея кіноповісті О. Довженка «Україна в огні» - глибокий гуманізм, утвердження цінностей загальнолюдських ідеалів;

- «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину…» (В. Симоненко).

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
3 березня 2019
Переглядів
3907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку