Контрольна робота "Іменник"

Про матеріал
Контрольна робота за темою "Іменник". Містить 2 варіанти. Завдання складено відповідно до чинної програм НУШ.
Перегляд файлу

Діагностична (контрольна) робота №6
з теми «Відмінювання та правопис іменників»

І варіант

Початковий рівень                                                                                                                Завдання 1-12 по 0,25 б. (тільки ОДНА правильна відповідь)

1. Позначте рядок, у якому усі іменники І відміни:

А) покрівля, озеро, волосся;                Б) повітря, курча, бульба;

В) мрія, робота, Ілля;                            Г) круча, подорож, цар.

2. Позначте рядок, у якому усі іменники ІІІ відміни:

А) староста, путь, кенгуреня;                 Б) вазон, сирота, інженер;           

В) любов, мати, осінь;                             Г) кобза, озимина, салат.

3. Закінчення -а (-я) у формі Р. в. одн. мають усі іменники у рядку:

А) олівець, кошик, млин;                               Б) принтер, вальс, кисень;                  

В) Париж, палець, дощ;                                  Г) дворик, Харків, іній.

4. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО:

А) Оксано Миколаївно;                                    Б) пані вчителька;

В) сестро Іринко;                                               Г) Наталю.

5. ПРАВИЛЬНО узгоджено кожен прикметник з іменником у рядку:

А) велике шипанзе, вечірнє Токіо;         Б) справедливий журі, дешевий таксі;                   

В) смачний капучино, свіжа салямі;       Г) красиве танго, бурхлива Міссісіпі.

6. Букву И на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

А) річ…чка, мороз…во;                           Б) вікон…чко, рушн…чок;

В) печ…во, вул…чка;                               Г) вовч…ня, вогн…чок.

7. Окремо НЕ з іменником треба писати у реченні:

А) Лічу в не/волі дні і ночі (Т. Шевченко)

Б) Шукай не/долі, а волі (Нар. творчість)               

В) Великий тілом, так не/мовля ділом (Нар. творчість)

Г) Навіщо скаржитись, коли твоє не/щастя вже позаду (Д. Павличко)

8. Позначте рядок, у якому невідмінюваними є ВСІ іменники:

А) тире, шоу, таксі;

Б) лібрето, площа, тістечко;

В) мадам, пані, набережна;

Г) колібрі, шосе, театр.

9. Форму ТІЛЬКИ множини мають обидва іменники рядка:

А) іменини, пахощі;                                         Б) ночви, будинки;

В) острови, газети;                                           Г) парфуми, аромати.

10. Помилку у творенні імені по батькові ДОПУЩЕНО у варіанті:

А) Ілля – Ілліч, Іллівна;                                   Б) Сергій – Сергійович, Сергіївна;

В) Григорій – Григорійович, Григорівна;     Г) Яків – Якович, Яківна.

11. Помилку в написанні прізвища ДОПУЩЕНО в рядку:

А) у Світлани Марчук;                                    Б) у Павла Поліщук;

В) з Адою Бойко;                                             Г) з Мирославом Бойчуком;                  

12. Орфографічну помилку ДОПУЩЕНО у варіанті:

А) триденка, Убийвовк;                                  Б) сторіччя, супер-маркет;

В) мінідиск, сон-трава;                                   Г) Івасик-Телесик, агрофірма.

 

Середній рівень                                                                                                                     Завдання 13-16 = 3 бали.

13. Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка однини, позначте закінчення.                                                                                                                           Подорож, мудрість, сіль, любов.                                                                                                14. Знайдіть для кожного поданого слова місце в реченні. Запишіть ці слова на місцях пропусків у потрібних відмінках та позначте суфікси.                                     Цуценя, козеня, каченя

Уранці діти погралися з ______, потім побігали біля _______ та налили води ________.

15. Спишіть іменники, знімаючи скісну риску.                                                          Кіно/зал, двохсот/річчя, екс/король, пів/Єгипту, зірви/голова.                                                16. Утворіть від поданих імен кличну форму.                                                              Валерій, Дмитрик, Ілля, Петро, Надія, Орися, Марина, Настя.

 

Достатній рівень                                                                                                                     Завдання 17-19 по 1 б.

17. Наведені іменники запишіть у формі родового відмінку однини.                           Голос, час, місяць, Дніпро, Тернопіль, очерет, кожух, телефон (у значенні пристрій), зал, зошит.                                                                                                                                    18. Від поданих слів утворіть складні іменники. Запишіть їх у два стовпчики: перший — написання разом, другий — через дефіс.                                                          Рука, писати; середні, віки; святий, вечір; земля, трусити; міні, футбол; художник, пейзажист; лікар, терапевт; аеро, вокзал; вагон, ресторан; пів, острів.                                  19. Запишіть іменники, вкажіть їх на відміни та групи.                                              Море, явище, троянда, учитель, перукар, мʼята, душа, лінія, кущ, суддя, дядько, лисиця.

Високий рівень                                                                                                                     Завдання 20-22 = 3 б.

20. Спишіть речення, ставлячи подані в дужках іменники в потрібній формі. Виділіть закінчення. Вкажіть граматичні категорії (рід, число та відмінок). Підкресліть усі члени речення.                                                                                                   1. Широкою (хвиля) неслися пахощі польових (квітка) з усіх (бік). 2. Очі спалахнули (радість).

21. Запишіть сполучення художниця Марія Примаченко в однині в давальному та кличному відмінку. Позначте закінчення.

22. Відредагуйте речення.                                                                                                              1. Гарні квіти подарували Аллі Вікторівній. 2. Глядачі зустрілися із Сергієм Скляренко.                                                                            3. Щиро вітали Володимира Олексієвича.

Самооцінювання. Запиши відповідь у зошит.                                                                                                                     1) Розумію і можу пояснити будь-яке завдання.                                                                                                                       2) Потрібно попрацювати над окремими питаннями.                                                                                                                             3) Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.

Діагностична (контрольна) робота №6
з теми «Відмінювання та правопис іменників»

ІІ варіант

Початковий рівень                                                                                                                Завдання 1-12 по 0,25 б. (тільки ОДНА правильна відповідь)

1. Позначте рядок, у якому усі іменники ІІ відміни:

А) козак, липа, коса;                           Б) Ілля, суддя, староста;

В) сонце, Ігор, теля;                            Г) Петро, син, море.                                                         2. Позначте рядок, у якому усі іменники ІV відміни:

А) маля, дівчатко, плем’я;                 Б) козеня, слоненя, ім’я;

В) дитина, сім’я, життя;                     Г) полум’я, хлопча, цуценя.                                              3. Закінчення -у (-ю) у формі Р. в. одн. мають усі іменники у рядку:

А) дуб, сад, галас;                              Б) Крим, вітер, футбол;                

В) принтер, ромб, метр;                     Г) Дністер, пісок, кисень.                                                     4. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО:

А) всемогутній Богу;                         Б) Олено Сергіївно;              

В) пане полковнику;                          Г) Петре.                                                                            5. ПРАВИЛЬНО узгоджено кожен прикметник з іменником у рядку

А) гарна тюль, дороге панно;            Б) пильна СБУ, поважна пані;         

В) смачне канапе, довгий путь;         Г) вечірнє Токіо, смачний капучино.

6. Букву И на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:

А) діж…чка, верш…чок;                    Б) вікон…чко, звільн…ння;       

В) пал…во, картопл…ння;                 Г) кач…ня, пал…чка.

7. Окремо НЕ з іменником треба писати у реченні:

А) У нас нема зерна не/правди за собою (Т.Шевченко)

Б) Не/вдаха більше вірить, ніж перевіряє (Нар. творчість)    

В) Не було б щастя, та не/щастя помогло (Нар. творчість)

Г) У солодких речах звучить не/правда, а обман (Нар. творчість)

8. Позначте рядок, у якому невідмінюваними є ВСІ іменники:

А) тире, шоу, таксі;

Б) лібрето, площа, тістечко;

В) мадам, пані, набережна;

Г) колібрі, шосе, театр.

9. Форму ТІЛЬКИ множини мають обидва іменники рядка:

А) іменини, пахощі;                                         Б) ночви, будинки;

В) острови, газети;                                           Г) парфуми, аромати.

10. Помилку у творенні імені по батькові ДОПУЩЕНО у варіанті:

А) Ілля – Ілліч, Іллівна;                                   Б) Сергій – Сергійович, Сергіївна;

В) Григорій – Григорійович, Григорівна;     Г) Яків – Якович, Яківна.

11. Помилку в написанні прізвища ДОПУЩЕНО в рядку:

А) у Світлани Марчук;                                    Б) у Павла Поліщук;

В) з Адою Бойко;                                             Г) з Мирославом Бойчуком;                  

12. Орфографічну помилку ДОПУЩЕНО у варіанті:

А) триденка, Убийвовк;                                  Б) сторіччя, супер-маркет;

В) мінідиск, сон-трава;                                   Г) Івасик-Телесик, агрофірма.

 

Середній рівень                                                                                                                     Завдання 13-16 = 3 бали.

 

13. Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка однини, позначте закінчення.                                                                                                                          Матір, туш, ім’я, далеч.

14. Знайдіть для кожного поданого слова місце в реченні. Запишіть ці слова на місцях пропусків у потрібних відмінках та позначте суфікси.                                     Кошеня, козеня, курча

Уранці діти погралися з ______, потім побігали біля _______ та налили води ________.

15. Спишіть іменники, знімаючи скісну риску.                                                          Десяти/річчя, лісо/степ, суші/бар, напів/темрява, батько/мати.                                                    16. Утворіть від поданих імен кличну форму.                                                              Надія, Орися, Марина, Настя, Юрій, Євген, Павло, Ігор.

Достатній рівень                                                                                                                     Завдання 17-19 по 1 б.

17. Наведені іменники запишіть у формі родового відмінку однини.                           Пиріг, понеділок, трамвай, біль, степ, край, Буг, Китай, листопад (у значенні процес), сніданок.                                                                                                                                         18. Від поданих слів утворіть складні іменники. Запишіть їх у два стовпчики: перший — написання разом, другий — через дефіс.                                                         Край, знати; листя, падати; максі, спідниця; аудіо, файл; лікар, початківець; хліб, сіль; пів, оберт; художник, пейзажист; перекоти, поле; національний, банк.                                19. Запишіть іменники та вкажіть їх на відміни та групи.                                           Душа, сирота, місто, сажа, село, гараж, учень, суддя, верба, лисиця, лікар, товариш.

Високий рівень                                                                                                                     Завдання 20-22 = 3 б.

20. Спишіть речення, ставлячи подані в дужках іменники в потрібній формі. Виділіть закінчення. Вкажіть граматичні категорії (рід, число та відмінок). Підкресліть усі члени речення.                                                                                                   1. Визирає із-за кам’яних (гора) сонце, зеленіють (полонина), ялиновою (свіжість) дихає ліс. 2. Мені так пахло (картопля).

21. Запишіть сполучення поет Тарас Шевченко в однині в давальному та кличному відмінку. Позначте закінчення.

22. Відредагуйте речення.                                                                                                           1. Сьогодні Олександру Іваненко виповнюється 50 років. 2. Ми запросили Петра Геннадієвича. 3. Подякували Валентині Дмитрівній.

Самооцінювання. Запиши відповідь у зошит.                                                                                                                     1) Розумію і можу пояснити будь-яке завдання.                                                                                                                       2) Потрібно попрацювати над окремими питаннями.                                                                                                                             3) Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку