Діагностична (контрольна) робота №6
з теми «Відмінювання та правопис іменників»
І варіант
Початковий рівень Завдання 1-12 по 0,25 б. (тільки ОДНА правильна відповідь)
1. Позначте рядок, у якому усі іменники І відміни:
А) покрівля, озеро, волосся; Б) повітря, курча, бульба;
В) мрія, робота, Ілля; Г) круча, подорож, цар.
2. Позначте рядок, у якому усі іменники ІІІ відміни:
А) староста, путь, кенгуреня; Б) вазон, сирота, інженер;
В) любов, мати, осінь; Г) кобза, озимина, салат.
3. Закінчення -а (-я) у формі Р. в. одн. мають усі іменники у рядку:
А) олівець, кошик, млин; Б) принтер, вальс, кисень;
В) Париж, палець, дощ; Г) дворик, Харків, іній.
4. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО:
А) Оксано Миколаївно; Б) пані вчителька;
В) сестро Іринко; Г) Наталю.
5. ПРАВИЛЬНО узгоджено кожен прикметник з іменником у рядку:
А) велике шипанзе, вечірнє Токіо; Б) справедливий журі, дешевий таксі;
В) смачний капучино, свіжа салямі; Г) красиве танго, бурхлива Міссісіпі.
6. Букву И на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:
А) річ…чка, мороз…во; Б) вікон…чко, рушн…чок;
В) печ…во, вул…чка; Г) вовч…ня, вогн…чок.
7. Окремо НЕ з іменником треба писати у реченні:
А) Лічу в не/волі дні і ночі (Т. Шевченко)
Б) Шукай не/долі, а волі (Нар. творчість)
В) Великий тілом, так не/мовля ділом (Нар. творчість)
Г) Навіщо скаржитись, коли твоє не/щастя вже позаду (Д. Павличко)
8. Позначте рядок, у якому невідмінюваними є ВСІ іменники:
А) тире, шоу, таксі;
Б) лібрето, площа, тістечко;
В) мадам, пані, набережна;
Г) колібрі, шосе, театр.
9. Форму ТІЛЬКИ множини мають обидва іменники рядка:
А) іменини, пахощі; Б) ночви, будинки;
В) острови, газети; Г) парфуми, аромати.
10. Помилку у творенні імені по батькові ДОПУЩЕНО у варіанті:
А) Ілля – Ілліч, Іллівна; Б) Сергій – Сергійович, Сергіївна;
В) Григорій – Григорійович, Григорівна; Г) Яків – Якович, Яківна.
11. Помилку в написанні прізвища ДОПУЩЕНО в рядку:
А) у Світлани Марчук; Б) у Павла Поліщук;
В) з Адою Бойко; Г) з Мирославом Бойчуком;
12. Орфографічну помилку ДОПУЩЕНО у варіанті:
А) триденка, Убийвовк; Б) сторіччя, супер-маркет;
В) мінідиск, сон-трава; Г) Івасик-Телесик, агрофірма.
Середній рівень Завдання 13-16 = 3 бали.
13. Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка однини, позначте закінчення. Подорож, мудрість, сіль, любов. 14. Знайдіть для кожного поданого слова місце в реченні. Запишіть ці слова на місцях пропусків у потрібних відмінках та позначте суфікси. Цуценя, козеня, каченя
Уранці діти погралися з ______, потім побігали біля _______ та налили води ________.
15. Спишіть іменники, знімаючи скісну риску. Кіно/зал, двохсот/річчя, екс/король, пів/Єгипту, зірви/голова. 16. Утворіть від поданих імен кличну форму. Валерій, Дмитрик, Ілля, Петро, Надія, Орися, Марина, Настя.
Достатній рівень Завдання 17-19 по 1 б.
17. Наведені іменники запишіть у формі родового відмінку однини. Голос, час, місяць, Дніпро, Тернопіль, очерет, кожух, телефон (у значенні пристрій), зал, зошит. 18. Від поданих слів утворіть складні іменники. Запишіть їх у два стовпчики: перший — написання разом, другий — через дефіс. Рука, писати; середні, віки; святий, вечір; земля, трусити; міні, футбол; художник, пейзажист; лікар, терапевт; аеро, вокзал; вагон, ресторан; пів, острів. 19. Запишіть іменники, вкажіть їх на відміни та групи. Море, явище, троянда, учитель, перукар, мʼята, душа, лінія, кущ, суддя, дядько, лисиця.
Високий рівень Завдання 20-22 = 3 б.
20. Спишіть речення, ставлячи подані в дужках іменники в потрібній формі. Виділіть закінчення. Вкажіть граматичні категорії (рід, число та відмінок). Підкресліть усі члени речення. 1. Широкою (хвиля) неслися пахощі польових (квітка) з усіх (бік). 2. Очі спалахнули (радість).
21. Запишіть сполучення художниця Марія Примаченко в однині в давальному та кличному відмінку. Позначте закінчення.
22. Відредагуйте речення. 1. Гарні квіти подарували Аллі Вікторівній. 2. Глядачі зустрілися із Сергієм Скляренко. 3. Щиро вітали Володимира Олексієвича.
Самооцінювання. Запиши відповідь у зошит. 1) Розумію і можу пояснити будь-яке завдання. 2) Потрібно попрацювати над окремими питаннями. 3) Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.
Діагностична (контрольна) робота №6
з теми «Відмінювання та правопис іменників»
ІІ варіант
Початковий рівень Завдання 1-12 по 0,25 б. (тільки ОДНА правильна відповідь)
1. Позначте рядок, у якому усі іменники ІІ відміни:
А) козак, липа, коса; Б) Ілля, суддя, староста;
В) сонце, Ігор, теля; Г) Петро, син, море. 2. Позначте рядок, у якому усі іменники ІV відміни:
А) маля, дівчатко, плем’я; Б) козеня, слоненя, ім’я;
В) дитина, сім’я, життя; Г) полум’я, хлопча, цуценя. 3. Закінчення -у (-ю) у формі Р. в. одн. мають усі іменники у рядку:
А) дуб, сад, галас; Б) Крим, вітер, футбол;
В) принтер, ромб, метр; Г) Дністер, пісок, кисень. 4. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО:
А) всемогутній Богу; Б) Олено Сергіївно;
В) пане полковнику; Г) Петре. 5. ПРАВИЛЬНО узгоджено кожен прикметник з іменником у рядку
А) гарна тюль, дороге панно; Б) пильна СБУ, поважна пані;
В) смачне канапе, довгий путь; Г) вечірнє Токіо, смачний капучино.
6. Букву И на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка:
А) діж…чка, верш…чок; Б) вікон…чко, звільн…ння;
В) пал…во, картопл…ння; Г) кач…ня, пал…чка.
7. Окремо НЕ з іменником треба писати у реченні:
А) У нас нема зерна не/правди за собою (Т.Шевченко)
Б) Не/вдаха більше вірить, ніж перевіряє (Нар. творчість)
В) Не було б щастя, та не/щастя помогло (Нар. творчість)
Г) У солодких речах звучить не/правда, а обман (Нар. творчість)
8. Позначте рядок, у якому невідмінюваними є ВСІ іменники:
А) тире, шоу, таксі;
Б) лібрето, площа, тістечко;
В) мадам, пані, набережна;
Г) колібрі, шосе, театр.
9. Форму ТІЛЬКИ множини мають обидва іменники рядка:
А) іменини, пахощі; Б) ночви, будинки;
В) острови, газети; Г) парфуми, аромати.
10. Помилку у творенні імені по батькові ДОПУЩЕНО у варіанті:
А) Ілля – Ілліч, Іллівна; Б) Сергій – Сергійович, Сергіївна;
В) Григорій – Григорійович, Григорівна; Г) Яків – Якович, Яківна.
11. Помилку в написанні прізвища ДОПУЩЕНО в рядку:
А) у Світлани Марчук; Б) у Павла Поліщук;
В) з Адою Бойко; Г) з Мирославом Бойчуком;
12. Орфографічну помилку ДОПУЩЕНО у варіанті:
А) триденка, Убийвовк; Б) сторіччя, супер-маркет;
В) мінідиск, сон-трава; Г) Івасик-Телесик, агрофірма.
Середній рівень Завдання 13-16 = 3 бали.
13. Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка однини, позначте закінчення. Матір, туш, ім’я, далеч.
14. Знайдіть для кожного поданого слова місце в реченні. Запишіть ці слова на місцях пропусків у потрібних відмінках та позначте суфікси. Кошеня, козеня, курча
Уранці діти погралися з ______, потім побігали біля _______ та налили води ________.
15. Спишіть іменники, знімаючи скісну риску. Десяти/річчя, лісо/степ, суші/бар, напів/темрява, батько/мати. 16. Утворіть від поданих імен кличну форму. Надія, Орися, Марина, Настя, Юрій, Євген, Павло, Ігор.
Достатній рівень Завдання 17-19 по 1 б.
17. Наведені іменники запишіть у формі родового відмінку однини. Пиріг, понеділок, трамвай, біль, степ, край, Буг, Китай, листопад (у значенні процес), сніданок. 18. Від поданих слів утворіть складні іменники. Запишіть їх у два стовпчики: перший — написання разом, другий — через дефіс. Край, знати; листя, падати; максі, спідниця; аудіо, файл; лікар, початківець; хліб, сіль; пів, оберт; художник, пейзажист; перекоти, поле; національний, банк. 19. Запишіть іменники та вкажіть їх на відміни та групи. Душа, сирота, місто, сажа, село, гараж, учень, суддя, верба, лисиця, лікар, товариш.
Високий рівень Завдання 20-22 = 3 б.
20. Спишіть речення, ставлячи подані в дужках іменники в потрібній формі. Виділіть закінчення. Вкажіть граматичні категорії (рід, число та відмінок). Підкресліть усі члени речення. 1. Визирає із-за кам’яних (гора) сонце, зеленіють (полонина), ялиновою (свіжість) дихає ліс. 2. Мені так пахло (картопля).
21. Запишіть сполучення поет Тарас Шевченко в однині в давальному та кличному відмінку. Позначте закінчення.
22. Відредагуйте речення. 1. Сьогодні Олександру Іваненко виповнюється 50 років. 2. Ми запросили Петра Геннадієвича. 3. Подякували Валентині Дмитрівній.
Самооцінювання. Запиши відповідь у зошит. 1) Розумію і можу пояснити будь-яке завдання. 2) Потрібно попрацювати над окремими питаннями. 3) Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.