Контрольна робота з теми «Іменник. ч.ІІ»
Початковий рівень (3 б.)
1. Синтаксична роль, яку виконує іменник у реченні
А тільки підмет Б тільки присудок
В тільки другорядний член речення Г будь-який член речення
2. Позначте рядок, у якому всі слова – незмінювані іменники
А канікули, авеню, пальто, кіно Б фіаско, амплуа, турне, бюро
В фламінго, кафе, болото, сани Г ножиці, двері, небезпека, щастя
3. Позначте рядок, у якому всі слова утворені суфіксальним способом
А гарбузиння, печиво, сніжок, тестовий
Б праліс, незгоди, подорож, учитель
В пролісок, нарукавник, подорожник, підвіконник
Г запитання, відліт, заява, насіння
4. Позначте рядок, у якому допущено помилки при написанні не з іменниками
А недруг, невільник, невміння, незгода Б недотепа, нежить, невдаха, немовля
В негоре, а радість; не вдаха, не любов Г неврожай, незнання, невістка
5. Позначте рядок, у якому неправильно утворено імена по батькові
А Матвійович, Кузьмич, Валеріївна, Миколайович
Б Богданівна, Григорович, Савич, Євгенівна
В Святославович, Іванівна, Петрович, Ярославівна
Г Іллінічна, Валерійович, Яківович, Назарійович
6. Позначте рядок, у якому подано слова, що не належать до жодної з відмін
А будинок, Сибір, ведмідь, Суми Б лебідь, хвилі, книги, портфель
В кашпо, канікули, Тбілісі, двері Г душа, сім’я, хвиля, сонце
Середній рівень (3 б.)
1. Перекладіть речення українською мовою, поставивши іменники у формі кличного відмінка.
Андрей, ты сегодня опоздал.
Я тебя слушаю, отец.
2. Утворіть чоловіче та жіноче ім’я по батькові від імені Олексій.
Достатній рівень (3 б.)
Перекладіть українською, запишіть речення, підкресліть головні та другорядні члени, визначте відміни іменників.
Солнце, остановившись в зените, обжигает землю огненыими лучами.
Високий рівень (3 б.)
Складіть міні-твір (5-7 речень) з елементами опису на одну з тем:
А «Бджола на квітці»
Б «Що нам осінь принесла?»
Використайте в роботі пестливі іменники.