Урок. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні, конкретні й абстрактні.

Про матеріал
Урок. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні, конкретні й абстрактні.
Перегляд файлу

Урок (6 клас)

Тема уроку. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні, конкретні й абстрактні

Мета уроку. Поглибити знання учнів про іменник як частину мови, розширювати знання з морфології; формувати вміння знаходити іменники в текстах, визначати їхню роль; розвивати критичне мислення; зв'язне мовлення, творче вміння, використовувати іменники у власних висловленнях; виховувати почуття любові до природи.

Обладнання. Підручник, тести, ілюстрації до теми, мультимедійна дошка.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Слово вчителя

Ми вчимо частини мови

Усі їх треба знати,

Щоб здобути знань основи,

І щоб грамотно писати.

Перша з них – іменник, друже,

Бо все –усе він називає –

Від землі до короваю.

Мама, мир і Україна,

Сонце, небо, світ, людина.

Звуки, букви, слово, мова –

Усе – частина ця чудова!

Хто? Сестричка, ненька, батько,

Пташка, білочка, зайчатко.

Що? Земля, ріка, дііброва,

Книжка, зошит, ручка, школа…

Вивчи цю частину мови.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з підручником. Ознайомлення з теоретичним матеріалом про загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль іменника.
  2. Пропоную лінгвістичну гру «Ромашка»

Завдання: знайти «зайву пелюстку». Свій вибір пояснити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На дошці спроектований текст. Прочитайте і випишіть іменники.

Охтирка – батьківщина відомого поета Я. Щоголіва. Він народився в сім’ї дрібного службовця, яка мешкала на околиці міста. Дитинство поета минуло на берегах тихоплинної річки Ворскли. У своїх творах він згадує: «Палацами мав я темні діброви, пахучими ліжками трави шовкові».

  1. Ділова гра «Мікрофон»
  • На які питання відповідають усі виписані слова?
  • Що вони означають?
  • Які морфологічні ознаки іменника ви знаєте?
  • Синтаксична роль іменника в реченні?
  1. Робота біля дошки

Записати речення. Визначити синтаксичну роль іменників у реченні.

Верби над річкою – традиційна прикмета Охтирщини.

Чарівна природа нашого краю приваблює числених гостей .

  1. Робота в групах.

І група. Записати власні та загальні назви іменників (6-8).

ІІ група. Записати конкретні та абстрактні назви іменників (6-8).

ІІІ група. Записати назви істот та неістот (6-8).

  1. Виконати вправу 193. Прочитати діалог. Пояснити, чому виникло непорозуміння між співрозмовниками? Які з виділених іменників є власними назвами, а які - загальними?

 

IV. Цікава сторінка.

Гра «Придумай словосполучення».

I група. Словосполучення з іменниками чоловічого роду (2-3).

II група. Словосполучення з іменниками жыночого роду (2-3).

III група. Словосполучення з іменниками середнього роду (2-3).

V. Підсумок

Рефлексія

На уроці я дізнався(лася), зрозумів(ла).

Найбільший успіх – це...

VI. Домашнє завдання.

$23, вправа 190.

 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку