Урок. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Про матеріал
Урок. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Повторити й поглибити знання учнів про рід іменників, дати поняття про іменники спільного роду; формувати навички правильного визначення роду іменників, узгоджувати іменники спільного роду з іншими частинами мови, правильно вживати в мовленні; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Урок (6 клас)

Тема уроку. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду

Мета уроку. Повторити й поглибити знання учнів про рід іменників, дати поняття про іменники спільного роду; формувати навички правильного визначення роду іменників, узгоджувати іменники спільного роду з іншими частинами мови, правильно вживати в мовленні; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання. Підручник, текст.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація знань

Мозковий штурм

  1. Яка частина мови називається іменником?
  2. На які питання віповідає?
  3. Як змінюються іменники?
  4. Яку синтаксичну роль виконують у реченні?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Отже, сьогодні поповнюємо знання про рід іменників, навчимося визначати іменники спільного роду.

  1. Застосування мультимедійної дошки

Розподільний диктант

Виписати іменники чоловічого, жіночого та середнього роду в три колонки.

Тут усе рідне: трава, листок, пір’їна. Це наша мила серцю Україна.

Безмежна голуба далечінь розгортає перед тобою дивну красу.

Мерехтить жовтогаряча й золотиста нива. Вогнисто спалахнув небокрай на сході. День над ворсклою зводить свої вітрила. Заграв вітерець на хвилях ріки. Сонце розіслало червоне полотно. Наш край найкращий.

  1. Бесіда з учнями
  • Які іменники належать до чоловічого, жіночого та середнього роду?
  • Як ви визначаєте рід іменників?
  • Які закінчення має чоловічий, жіночий та середній рід?
  • Чи можна визначити рід таких іменників: ножиці, окуляри, двері?
  1. Робота з підручником

Опрацювати матеріал. Виконання вправи 221 підручника.

  1. Робота в парах

Скласти по два речення з кожним словом: один складає речення так, щоб це слово виступало іменником чоловічого роду, а другий – жіночого. Перевірте один в одного виконання .

Староста, нероба, бідолаха.

  1. Гра «Влови помилку». Виправити помилки.

Широка степ, висока насип, холодна Сибір, важлива запис, далекий путь, улюблена собака, залізничний магістраль, прозора тюль, гостра біль, старовинна рукопис.

ІV. Підсумок

Рефлексія

Я дізнався(лася) більше про рід іменників.

Найбільші труднощі я відчув(ла).

V. Домашнє завдання

$25, вправа 218.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку