Урок (6 клас)
Тема уроку. Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини
Мета уроку. Розширити й поглибити знання учнів про число іменників, дати поняття про іменники, що мають тільки однину або множину, формувати вміння правильно вживати ці іменники, узгоджуючи з іншими частинами мови, використовувати їх у своєму мовленні; навчати висловлювати власну думку, виховувати повагу до людей.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Обладнання. Підручник, таблиця «Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини», мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань учнів
«Мікрофон»
Іменники: хоробрість, радість, любов у множині не вживаються.
Іменники: радощі, труднощі, Суми в однині не вживаються.
Визначити іменники, що вживаються у формі лише множини або однини.
Найпрекрасніше почуття – це любов до людей, вдячність до матері й батька. Ми труднощі долаємо в житті. Радість переповнювала всіх учнів. Переборювання труднощів загартовує людину.
Подані слова розподілити на 3 групи:
І – мають однину і множину,
ІІ – мають тільки однину,
ІІІ – мають тільки множину.
Радощі, мати, дерево, врода, пестощі, Київ, пахощі, Дніпро, Карпати, хоробрість, школа, підручник, радість, окуляри, двері, терпіння, сміливість, мед, сани, малювання, хлопець, людина, ворота, дочка.
ІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
ІV. Домашнє завдання
$26, виконати вправу 224 або 222.