Історичне минуле у літературі - цікава і неординарна тема, під час якої учитель-словесник має змогу провести бінарний урок, а опісля використати запропоновану контрольну роботу для зрізу знань та об'єктивного оцінення набутих умінь та навичок учнями.
Контрольна робота
«Історичне минуле у літературі»
1 варіант
А) у лісі, у мальовничій окрузі Англії,
Б) кінець правління Ричарда І, коли піддані чекали його повернення з полону;
В) у часи темного середньовіччя
Г) у період 1939-1945 років.
2. Яке відношення до турніру у Ашбі мали Філліп де Мальвуазен, Фрон де Бефф та Гуго де Гранменіль?
А. Організатори турніру
Б. Зброєносці для Бріана де Буагільбера
В. Лицарі, які брали участь у поєдинку
Г. Поставлені лицарі принца Джона.
3. Що просила Реввека передати Айвенго під час своєї останньої зустрічі з Ровеною?
А) скриньку з коштовностями;
Б) прощальний поцілунок;
В) прощальну записку;
Г) прощальний уклін
4. Що врятувало життя Джулії після стрибка зі скали?
А) м’яка підстилка снігу;
Б) щасливий випадок;
В) Віття дерев;
Г) Іван скочив перший, і цим врятував Джулію.
5. Проаналізуйте уривок із поезії А. Маргула-Шперберга «Про назву концтабору Бухенвальд».
«Як близько звідси Веймар гомонів!
А тут – навіки мовкли голоси…
Мене проймає невимовний гнів,
Бо край мій зветься: Букові ліси…»
6. Чому заголовок повісті В.Бикова «Альпійська балада» можна назвати символічним? На що він спрямовує читача?
7. Що таке «роман»? Назвіть його основні особливості.
8. Проаналізуйте образ Івана Трешки з повісті «Альпійська балада».
9. Визначте тему та ідею поезії Костянтина Галчинського «Пісня про солдатів з Вестерпляте».
Контрольна робота
«Історичне минуле у літературі»
2 варіант
А) «Лицар, позбавлений спадку»;
Б) «Лицар, позбавлений честі»;
В «Лицар, позбавлений мужності»;
Г) «Лицар, позбавлений прихильності».
А. Маєток Седріка Сакса
Б. Маєток Ательстана
В. Абатсто ордену храму
Г. Палац принца Джона.
А) Про Седріка та його слуг;
Б) Про Бріана де Буагільбера та лицарів;
В) Про ченців;
Г) Про абата Тука.
А) Національність;
Б) Родинні зв’язки;
В) Перебування у концлагері;
Г) Спільна втеча з концлагера
«… Стояли в Гданську ми, як мур,
Не брали нас гармати.
Тепер ми в хмарах після бур,
Солдати з Вестерплятте.
І ті, чий слух сяга зірок,
Зір плине в даль бездонну,
Почули в небі вільний крок
Морського батальйону».
«… Бо в спомини мої повзе кошмар,
Який виймає серце із грудей:
А чи оте біляве пасмо хмар
Було не димом спалених людей.»
Контрольна робота
«Історичне минуле у літературі»
3 варіант
А) Мирне та спокійне життя;
Б)Подвійна тиранія: потерпали від завойовників норманів, і від своїх феодалів.
В) Злидні, війни та постійні міжусобиці;
Г) Кровопролиття та жертвоприношення.
2. «Я, чесний лицар дворянського роду, з’явився сюди, щоб списом і мечем виправдати дівчину Реввеку, дочку Іссаака з Йорка…» Хто був суперником лицаря, про якого йде мова?
А. Ательстан
Б. Бріан де Буагільбер
В. Айвенго
Г. Фон де Бефф
3. За яких обставин програв бій Бріан де Буагільбер?
А) Через удар мечем Айвенго;
Б) через розрив судини;
В) щаслива випадковість для Айвенго;
Г) через харчове отруєння.
4. Що характеризувало Івана, як особу, яка перебувала у концлагері?
А) Колодки;
Б) Роба та червоний трикутник на грудях;
В) Татуювання на руці;
Г) Вистрижене волосся на голові.
5.Знайдіть в уривку поезії метафори. Вкажіть, що мав на увазі поет, використовуючи ці художні прийоми.
«Коли вже дні спинили плин
І випало вмирати,
До неба лавами пішли
Солдати з Вестерплятте.
(А літо було гарне того року)
І так співали: «То пусте, що нам боліли рани,
Зате ж весела путь веде
На осяйні поляни…»
6. Проаналізуйте уривок поезії А.Маргула-Шперберга «Про назву концтабору Бухенвальд»?
«… Давно було це: килим з ніжних трав,
Ліс буковий, так пам’ятний мені…
Хлопчиськом на поляні я лежав,
Пливли біляві хмари в вишині…»
7. Що таке «повість»? На прикладі повісті «Альпійська балада» назвіть особливості цього жанру.
8. Проаналізуйте образ Джулії із повісті В.Бикова «Альпійська балада».
9. Засновником якого жанру у світовій літературі вважається Вальтер Скотт? Чому?
Контрольна робота
«Історичне минуле у літературі»
4 варіант
А) Трістан
Б) Дон Кіхот
В) Робін Гуд;
Г) Принц Джон
2. Хто був закоханий у Ровену, однак це не було взаємним почуттям?
А. Айвенго
Б. Бріан де Буагільбер
В. Ательстан
Г. Принц Джон
3. Ким приходився Седрік Сакс Ровенні?
А) Батьком;
Б) Дядьком;
В) Небожем;
Г) Свекром.
4. Що вчинив Іван з Джулією, коли вона відмовилася іти далі?
А) Скинув її із скелі.
Б) Залишив її напризволяще;
В) Зупинились на привал разом;
Г) Взяв на руки і ніс її далі.
5. Про який час з історії свого життя описує А. Маргул-Шпербер в уривку поезії «Про назву концтабору Бухенвальд». Які художні прийоми використовує поет у цьому уривку?
«… О лютий час, що сон дитячий стер
І кожен спомин взяв у колію!..
Коли я чую слово це тепер –
Не можу юність згадувать свою»
6. Який епізод є кульмінаційним у сюжеті повісті В.Бикова «Альпійська балада»?
7. Що таке «історичний роман»? Хто вважається засновником цього жанру?
8. Що об’єднує поета А. Маршула-Шперберга та Україну?
9. Розкрийте зміст епілогу повісті «Альпійська балада».