Контрольна робота із теми «Літературна казка :
О. С. Пушкін, Г. К. Андерсен, Оскар Уайльд»
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань, умінь і навичок із вивчених тем; розвивати навички самостійної роботи, пам'ять, зосередженість, логічне мислення; виховувати вміння концентрувати увагу, виокремлювати найголовніше.
Обладнання : тест.
Тип уроку: перевірки та корекції знань , умінь і навичок.
Хід уроку
I.Організаційний момент
II.Мотивація навчальної діяльності
Поради вчителя щодо успішного виконання контрольної роботи . Роз’яснення критеріїв оцінювання.
( Оцінювання: 1 тест - 1б. )
III. Повідомлення теми й мети уроку
IV. Виконання роботи
І варіант
1. Авторський твір, який наслідує події, образи, будову, засоби виразності народної казки, але разом з тим утілює авторські думки, уявлення про світ, ідеали -це:
а)народна казка;
б)літературна казка;
в)оповідання;
г) роман.
2. Кому належать слова : «Скільки знаєш мов - стільки перед тобою відкрито світів» ?
а) О. С. Пушкіну;
б) Г. К. Андерсену;
в) Оскару Уайльду;
г) Миколі Лукашу.
3. «…свій не тільки для всіх народів, але й для всіх епох…був людиною в найвищому сенсі цього слова, а його поезія – це насамперед людяність». Мова йде про :
а) О. С. Пушкіна;
б)Оскара Уайльда;
в) Г. К. Андерсена;
г) Івана Франка.
4. Про себе він завжди говорив : «Я не англієць, я ірландець, а це зовсім різні речі». Це:
а) О. С. Пушкін;
б) Г. К. Андерсен;
в) Оскар Уайльд;
г) Максим Рильський.
5. Він так добре вивчив у дитинстві французьку мову, значення якої поглибив пізніше в ліцеї, що його ліцейські товариші навіть дали йому прізвисько “Француз”. Це:
а) О. С. Пушкін;
б ) Г. К. Андерсен;
в) Оскар Уайльд;
г) Хлопчик-зірка.
6. З 1956 р. найкращих дитячих письменників, художників та ілюстраторів нагороджують міжнародною літературною премією імені:
а) О. С. Пушкіна;
б) Г. К. Андерсена;
в)Оскара Уайльда;
г) Миколи Лукаша.
7. Згадайте героя казки Г.К. Андерсена, якому поставили пам’ятник у морі біля порту м. Копенгагена:
а) Русалонька;
б) Дюймовочка;
в) Снігова Королева;
г) олов’яний солдатик.
8. Це слово називає дерево та його плоди; це один із традиційних символів християнської віри: страждання, відродження й воскресіння; воно з’являється в найбільш напружені для персонажів моменти випробувань у творі. Вкажіть це слово:
а) яблуко;
б) груша;
в) гранат;
г) абрикос.
9. «… Я був жорстоким до своєї матері. За це зло я буду покараний. Я повинен піти звідси й обійти весь світ аж поки знайду її та вимолю в неї пробачення ». Хто цей герой:
а) кіт учений;
б) рибалка;
в) олов’яний солдатик;
г) Хлопчик-зірка;
д) Кай.
10. За рисами характеру вкажіть героя (сміливий, витривалий, мужній, чуйний, добросердний, люблячий, справедливий, милосердний, щедрий):
а) Хлопчик-зірка;
б) олов’яний солдатик;
в) дідусь-рибалка;
г) Кай.
11. Установіть відповідність між твором і героєм:
12. Установіть відповідність між героєм твору і цитатою:
а) «…Дай мені монету, бо я помру з голоду…»;
б) «… у нього була тільки одна нога…»;
в) «Що з того, що втратив вроду ? Залишайся з нами, я не буду з тебе глузувати»;
г) «Я не син Короля, а дитина бідної жебрачки»;
д) «Вона теж була вирізана з паперу, спідничка її була
з найтоншого батисту…» .
ІІ варіант
1.Різновид літературної творчості, унаслідок якої твір, написаний однією мовою, «оживає» в іншій, не втрачаючи змістових і художніх особливостей-це:
а) оригінал;
б)перекладач;
в)переклад;
г)художній переклад.
2.Кому належать слова: «У казці можна сказати про складне простими словами, про те, що важливо для всіх»?
а)О.С Пушкіну;
б)Г.К Андерсену;
в)Оскару Уайльду;
г)Миколі Лукашу.
3.«В квітучій Данії, де народився я, бере мій світ своє начало.
Там данською мені пісні співала, казки шептала матінка моя…»
Мова йде про:
а)О.С Пушкіна;
б) Оскара Уайльда;
в)Г.К Андерсена;
г)Хлопчика-зірку.
4.У нього завжди були цікаві іграшки, які змайстрував батько. «Мій батько виконував усі мої бажання. Він жив мною. У вихідні робив для мене збільшуване скло, улаштовував театр, виготовляв малюнки, які можна змінювати, а з них складати історії»,- писав:
а)О.С Пушкін;
б) Оскар Уайльд;
в)Г.К Андерсен;
г)Хлопчик-зірка.
5.О.С. Пушкіну подарував свій портрет із надписом «Переможцю-учневі від переможеного вчителя»:
а)Т. Шевченко;
б)М. Ломоносов;
в)К. Брюллов;
г)В. Жуковський.
6. Дивував Лондон своїм незвичайним одягом (подібним до одягу казкового героя-принца—оксамитова куртка, вишукана краватка й обов’язково квітка), розкішною обстановкою свого будинку (де було багато красивих речей), а ще оригінальністю свого таланту:
а)О.С Пушкін;
б) Оскар Уайльд;
в)Г.К Андерсен;
г)Хлопчик-зірка.
7.Вкажіть письменника, казкові твори якого почали перекладати англійською та іншими мовами ще за життя, а нині його казки перекладено 145 мовами:
а)О.С Пушкін;
б)Г.К Андерсен;
в)Оскар Уайльд;
г)Т. Шевченко.
8. .Цей образ подано на початку твору; він є традиційним образом у казкових творах різних країн; у давнину люди вважали його добрим духом дому й охоронцем дітей; він бачить вдень і вночі. Про кого йде мова:
а) гном (із казки Г.К. Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик»);
б)зайчик (із казки О. Уайльда «Хлопчик-зірка»);
в)кіт учений (із вступу до поеми «Руслан і Людмила» О.С.Пушкіна ) ;
г)Льодяний Король( із казки Оскара Уайльда «Хлопчик-зірка»).
9. Чарівна істота (негативний персонаж твору) дає можливість задуматися, якими ми є, чи не поселилося в нас самих зло :
а) кіт учений;
б) гном;
в) Хлопчик-зірка;
г) золота рибка.
10 .За рисами характеру вкажіть героя: витривалий, сміливий, мужній, люблячий, відданий, стійкий, мовчазний. Це:
а) Хлопчик-зірка;
б) олов’яний солдатик;
в) дідусь-рибалка;
г) Кай.
11. Установіть відповідність між автором і твором:
1)О.С. Пушкін;
2)Г.К . Андерсен;
3)Оскар Уайльд.
а) «Непохитний олов’яний солдатик»;
б) «Хлопчик-зірка»;
в) «Казка про рибалку і рибку»;
г) «Руслан і Людмила»;
д) «Снігова Королева».
12. Установіть відповідність між твором і цитатою:
1)Вступ до поеми «Руслан і Людмила» ;
2) «Казка про рибалку і рибку»;
3) «Непохитний олов’яний солдатик»;
4) «Хлопчик-зірка»;
5) «Снігова Королева».
а) «Дзеркало розбилось на мільйони скалок… »;
б) «Ти безсердечний і не знаєш жалю…»;
в) «Край лукомор’я дуб зелений…»;
г) «Жив старий зі своєю старою біля самого синього моря…»;
д) «Їх отримав хлопчик у день свого народження й одразу почав розставляти на столі…».
Відповіді до варіанту 1 :
1-б ; 2-г; 3-а; 4-в; 5-а; 6-б; 7-а; 8-в; 9-г; 10-а; 11 – 1)-г, 2)-б, 3)-а, 4)-в, 5)-д; 12 - 1)-б; 2)-а; 3)- в; 4)- д; 5)- г .
Відповіді до варіанту 2 :
1-г; 2-в; 3-в; 4-б; 5-г; 6-б; 7-б; 8-в; 9-б; 10 – б; 11 - 1)-в, г, 2)-а, д, 3)- б; 12 – 1)-в, 2)- г, 3)-д, 4)- б, 5)- а .
V. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивний прийом «Мікрофон»
VI.Домашнє завдання
Творче завдання : створити ілюстрацію (малюнок, аплікацію тощо) до твору, який справив найбільше враження. Пояснити власний вибір.
1