Урок № 15
Тема: Контрольна робота №1 з теми «Кількість теплоти та теплообмін »
Мета: начальна: Перевірити знання учнів про види теплообміну , поняття кількості теплоти ; вміння застосовувати формули для розв'язування конкретних задач з теми «Кількість теплоти»
Розвивальна: Розвивати в учнів інтерес до вивчення фізики.
Виховна: Виховувати самостійність, наполегливість, охайність, вміння організовувати свою діяльність і розраховувати затрачений час
Тип уроку: урок контролю знань
І варіант |
ІІ варіант |
Початковий і середній рівень ( 6 балів) |
|
1.Завдяки якій властивості води верхній шар води в ставку прогрівається , а нижній залишається холодним? |
1.Завдяки якій властивості води ввечері пісок біля берега річки остигає швидше за воду? |
А) велика теплоємність; Б) мала теплоємність ; В) Велика теплопровідність ; Г) Мала теплопровідність. |
|
2. Завдяки якому виду теплообміну нагрівається поверхня Землі від Сонця? |
2. Завдяки якому виду теплообміну нагрівається повітря від батареї центрального опалення? |
А) конвекція; Б) теплопровідність; В) випромінювання; Г) випромінювання і конвекція. |
|
3. На одному нагрівачі нагріваються 4 тіла. За графіком визначте,яке тіло має найбільшу масу, якщо всі тіла виготовлені з однакового матеріалу.
|
3. На одному нагрівачі нагріваються 4 тіла. За графіком визначте,якщо маси тіл однакові, то яке з них виготовлене з матеріалу з найменшою питомою теплоємністю.
|
А) перше; Б) друге; В) третє; Г) четверте. |
|
4. Установіть відповідність між фізичною величиною та її одиницею.
|
4. Установіть відповідність між фізичною величиною та її позначенням.
|
5. Установіть відповідність між назвою приладу та його призначенням А) калориметр; 1. Перетворення теплової енергії в Б) термометр механічну; В) обігрівач 2. Підвищення температури навколишнього Г) тепловий двигун середовища; 3. вимірювання температури; 4. запобігання теплових витрат; 5.вимірювання внутрішньої енергії. |
5. Установіть відповідність між видами енергії та їх основними ознаками А) внутрішня енергія; 1.енергія тіл, що взаємодіють та рухаються Б) механічна енергія ;2.енергія, пов’язана з хаотичним рухом В)кількість теплоти; молекул Г) робота; 3. міра зміни енергії; 4. енергія, яку тіло отримує чи втрачає при теплопередачі; 5. енергія пружно деформованого тіла |
6.Запишіть означення конвекції. |
6. Запишіть означення теплопередачі. |
Достатній рівень (3 бали) |
|
7. При повному згорянні 2 кг антрациту виділяється 60 МДж теплоти. Скільки треба спалити антрациту, щоб отримати 45кДж теплоти? |
7. При повному згорянні 2 кг антрациту виділяється 60 МДж теплоти. Скільки треба спалити антрациту, щоб виділилося 15 МДж енергії. |
8. Визначте, на скільки градусів нагріється тіло, отримавши 90кДж теплоти, якщо тіло має масу 20 кг і виготовлено із заліза. |
8. Визначте, на скільки градусів нагріється тіло, отримавши 90кДж теплоти, якщо тіло має масу 10 кг і виготовлене з алюмінію. |
9.Для нагрівання тіла від 10·С до 30·С було витрачено 24 кДж теплоти. З якого матеріалу виготовлено тіло, якщо воно має масу 1,5 кг? |
9.Для нагрівання тіла від 10·С до 30·С було витрачено 24 кДж теплоти. З якого матеріалу виготовлено тіло, якщо воно має масу 5 кг? |
Високий рівень ( 3 бали) |
|
10. У сталевій каструлі масою1,2кг налито 2 літри води з температурою 20 ·С. Необхідно нагріти воду до 25·С. Скільки води з температурою 80·С треба долити в каструлю? |
10. У сталевій каструлі масою1,2кг налито 2 літри води з температурою 25·С. Необхідно нагріти воду до 35·С. Скільки води з температурою 85·С треба долити в каструлю? |