Контрольна робота. Лексикологія.

Про матеріал
Тематична контрольна робота за розділом "ЛЕКСИКОЛОГІЯ" для учнів 5-х класів (різнорівневі завдання)
Перегляд файлу

Тематична контрольна робота №2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

І варіант

Початковий і середній рівні по 0,5 б.

1. Виберіть рядок, у якому всі слова  вжиті в прямому значенні:

 А  білий сніг, білий голуб, біла заздрість;

 Б  тепле слово, добре серце, гострий ніж;

 В  солодка цукерка, теплий одяг, срібна сережка;

 Г  срібна трава,  гострий кут,  холодний розум.

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А височина, вершина, високий, височінь;

Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

В слово, словник, словотвір, словниковий;

Г мовити, говорити, кричати, слухати.

4. Позначте пару слів, що є антонімами:

А велетень, гігант;                

Б мужній, сміливий;

В велетень, силач;               

Г велетень, карлик.

5. Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:

А крило літака — крило лелеки;

Б моторний хлопець — моторний цех;

В палаючий степ — палаюче сонце;

Г радісний погляд — сумний настрій.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А абрикос, балет, голос, доля;

Б азбука, бігти, говорити, дивуватися;

В голова, дружина, міст, пілот;

Г артист, кипіти, важкий, гарячий.

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А ефектний – ефективний, ясний – темний 

Б адрес – адреса, роздумувати – мислити 

В голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник,

Г досвідчений – освічений, добрий – злий,

8. Омоніми — це слова, що:

А  вживають мешканці певного регіону;

Б  протилежні за значенням;

В  близькі за значенням, але різні за формою; 

Г  мають однакову форму, але різне значення. 

Достатній рівень  - 2 б.

9. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать.                                                                                       

Слова

Лексикологічна група

1. Глибокий-мілкий                             

А  омоніми

2.  Самостійний - незалежний

Б   пароніми

3.  Роман, роман          

В  синоніми

4. Континент-контингент

Г  багатозначні слова

 

Д  антоніми                                   

Високий рівень – по 3 б.

10. Відредагуйте речення.

Подорож тривала дві неділі. Мені дуже невдобно просити тебе допомогти.

11. Складіть речення зі словами музикальний –музичний.                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична контрольна робота №2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

ІІ варіант

Початковий і середній рівні по 0,5 б.

1. Позначте рядок, у якому неправильно вжито слово неділя.

А Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків.

Б Була неділя — тихий час дозвілля.

В У неділю рано зілля копала.

Г У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини.

2. Укажіть рядок, у якому слова ужиті тільки в прямому значенні:

А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;

Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.

3. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

А Лагідний, дивний, сумирний;

Б безмежний, безкрайній, безконечний;

В дбайливий, старанний, жагучий;

Г цікавий, привабливий, привітний.

4. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:

А Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;

Б гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;

В боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

Г заснути — прокинутись, добро — підлість, відкрити — закрити.

5. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є омонімічними:

А Вода з ключа — журавлиний ключ — ключ від дверей;

Б співає завірюха — співає дівчина — співає сопілка;

В вити гніздо — вити на місяць — вити вовком;

Г накреслити коло — знаходиться коло хати — велике коло.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А азбука, бігти, говорити, дивуватися;

Б абрикос, балет, голос, доля;

В артист, кипіти, важкий, гарячий.

Г голова, дружина, міст, пілот;

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник,

Б ефектний – ефективний, ясний – темний 

В досвідчений – освічений, добрий – злий,

Г адрес – адреса, роздумувати – мислити 

8. Антоніми – це слова, що…

А вживають мешканці певного регіону;

Б протилежні за значенням;

В близькі за значенням, але різні за формою;

Г мають однакову форму, але різне значення.

Достатній рівень  - 2 б.

9. Доберіть до слів першої колонки антоніми з другої колонки.                                                             

1. Старатися

А  іти

2. Сохнути

Б  применшувати

3. Перебільшувати

В  мокнути

4. Стояти

Г  лінуватися

 

Д  їхати                                

Високий рівень – по 3 б.

10. Відредагуйте речення                                                                                    

До мами завітали бувші учні. Якщо одягаєш нову річ, спочатку її погладь.

11. Складіть речення зі словами дипломат - дипломант.                                 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лисенко Вікторія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
5879
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку