контрольна робота "Лексикологія"

Про матеріал
Конспект розроблений відповідно чинним підручникам і програмам з української мови
Перегляд файлу

Тема.  Контрольна робота № 2 (тестування) за темою

           «Лексикологія»

 

Мета:  - з’ясувати рівень засвоєння учнями знать та вмінь з

              лексикології та фразеології;

                            - удосконалювати вміння й навички користуватися словником,

                               сприяти збагаченню словникового запасу, удосконалювати

                               культуру усного й писемного мовлення;

- виховувати повагу до образності та влучності рідного слова.

 

Тип уроку:  урок перевірки й обліку здобутих мовних знань і вмінь.

 

Обладнання: тести, творче завдання.

 

ХІД  УРОКУ

 

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

«Позитивна хвилинка»:

 

 У процесі роботи над тестами постарайтеся виявити найвищий рівень знань з теми «Лексикологія», показати, як ви вмієте застосовувати свої знання. Працюйте уважно, зосереджено – це запорука доброго результату.

 

ІІ. Виконання тестів.

 

1 варіант

 

  1.  Визначте, яке слово не належить до власне українських слів, а є запозиченим.

     1. Авантюрний.   2. Бентежний.   3. Вибагливий.   4. Вродливий.

 

  2.  З’ясуйте, в якому реченні вжито діалектизми.

     1. Осінь. Вечора огні. Синь і синь навколо…

     2. Очі помутніли, а чоло його подобало на скаламучену криничку при дорозі.

     3. Уже світає. Біла смуга лягла над обрієм.

     4. У нього очі, наче волошки в житі.

 

  3.  Визначте серед поданих загальновживаних слів таке, що належить до професійних.

     1. Багаття.   2. Віз.   3. Вітрильник.   4. Натюрморт.

 

  4.  Вкажіть серед поданих слів застаріле.

     1. Смугастий.   2. Строкатий.   3. Хорунжий.   4. Чепурний.

 

  5.  Визначте, яке з поданих слів є неологізмом.

     1. Байрак.   2. Жоржина.   3. Обрій.   4. Програміст.

  

  6.  Серед поданих слів визначте стилістично забарвлене слово.

     1. Бабахнути.   2. Відгукнутися.   3. Назвати.   4. Хизуватися.

 

  7.  Серед поданих словосполучень укажіть фразеологізм.

     1. Блакитноока дівчина.   2. Давати гостинець.   3. Давати перцю.   4. Сушити білизну.

  8.  Вкажіть лексичний синонім до фразеологізму підкидати хмизу в жар.

     1. Підкорити.   2. Підлещуватися.   3. Підростати.   4. Підсилювати.

 

  9.  У якому рядку всі слова власне українські?

     1. Вареники, дівчина, квітка, перемога.

     2. Вогонь, ґринджоли, життя, земля.

     3. Вода, ім’я, коза, праска.

     4. День, Іван, кіно, півень.

 

10.  У якому рядку всі слова є загальновживаними?

     1. Бароко, епос, плай, романтизм.

     2. Батько, гіпотенуза, ґаздиня, місяць.

     3. Брат, дерево, небо, рік.

     4. Готика, муза, полонина, фортуна.

 

11.  У якому рядку всі слова є застарілими?

     1. Вихователь, кожух, лікар, людина.

     2. Вуйко, граф, король, рало.

     3. Гайдамаки, князь, писар, сап’янці.

     4. Губернатор, казка, мер, мрія.

 

12. Напишіть невелику розповідь «Цікава професія» (5-6речень), використовуючи терміни та професійні слова.

 

   

 

 

2 варіант

 

  1.  Визначте, яке слово не належить до власне українських слів, а є запозиченим.

     1. Обрій.   2. Осоння.   3. Парус.   4. Піддашшя.

 

  2.  З’ясуйте, в якому реченні вжито діалектизми.

     1. І слово своє ламати буду на ясні сонячні промінчики, і замочу його в кожній чіпці, і пускати буду направо.

     2. І так свіжо і синьо у небі й душі, тільки никнуть квітки посмутнілі.

     3. На лаврських кручах, на горбах крутих і на Дніпрі у битвах за причали ми справді бачили людей святих, що смертю смерть перемагали!

     4. На могилі кобзар сидить та на кобзі грає.

 

  3.  Визначте се6ред поданих загальновживаних слів таке, що належить до професійних.

     1. Аут.   2. Примха.   3. Садиба.   4. Спроможність.

 

  4.  Вкажіть серед поданих слів застаріле.

     1. Боржник.   2. Працівник.   3. Радник.   4. Сотник.

 

  5.  Визначте, яке з поданих слів є неологізмом.

     1. Дотеп.   2. Капелюх.   3. Кисень.   4. Слайд.

 

  6.  Серед поданих слів визначте стилістично забарвлене слово.

     1. Блиснути.   2. Зніяковіти.   3. Пришкандибати.   4. Отямитися.

 

  7.  Серед поданих словосполучень укажіть фразеологізм.

     1. Дивитися кінофільм.   2. Облизня піймати.   3. Піймати м’яча.   4. Слухати музику.

 

  8.  Вкажіть лексичний синонім до фразеологізму брати на глум.

     1. Ганьбити.   2. Експлуатувати.   3. Насміхатися.   4. Хвилювати.

 

  9.  У якому рядку всі слова запозичені?

     1. Валіза, клоун, обличчя, око.

     2. Віл, вісь, місто, село.

     3. Директор, портфель, портьєра, театр.

     4. Озеро, океан, річка, степ.

 

10.  У якому рядку всі слова терміни?

     1. Атом, дорога, зошит, ліс.

     2. Байка, лірика, п’єса, повість.

     3. Береза, дискета, дисплей, комп’ютер.

     4. Брокер, вірш, газета, держава.

 

11.  У якому рядку всі слова є діалектизмами?

     1. Ватра, кептар, когут, колиба.

     2. Вершина, вуйко, гора, неньо.

     3. Ґазда, лелека, смерека, хата.

     4. Гачі, добро, панчохи, чумарка.

 

12.  Напишіть невелику розповідь «Україна у 2020 році» (5-6 речень), використовуючи неологізми.

 

ІІІ. Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано).

 

ІV. Домашнє завдання.

   Підготувати кросворд на тему «Лексикологія».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 червня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку