Контрольна робота ,,Літературні казки''

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури для учнів 5 класу з теми "Літературні казки". Матеріал містить завдання різнорівневого типу: тестові завдання з однією правильною відповіддю, завдання на встановлення відповідності та завдання, які потребують повної відповіді.
Перегляд файлу

Контрольна робота з української літератури (5 клас)

„Літературні казки. Загадки. Прислів’я. Леонід Глібов’’

 

 ВАРІАНТ 1

І рівень (0,5 б за кожне завдання). Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

  1. Основна відмінність літературної казки від народної полягає в тому, що

А) літературна казка написана віршованою мовою;

Б) у літературній казці є головні й другорядні персонажі;

В) у літературній казці є описи зовнішності персонажів;

Г) літературну казку склала одна людина – письменник.

  1. Віршованою мовою написано казку

А) „Хуха-Моховинка”;

Б) „Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”;

В) „Цар Плаксій і Лоскотон”;

 Г) „Фарбований Лис”.

  1. Грізний, злий, сердитий, сумний – це риси вдачі

А) Лоскотона;

Б) Плаксія;

В) Недороля Десятого;

Г) хухи.

  1. Укажіть, як називається короткий влучний народний вислів повчального змісту

А) загадка;

Б) прислів’я;

В) переказ;

Г) акровірш;

  1. Створюють загадки так

А) придумують цікавий вислів;

Б) описують якийсь предмет;

В) наводять визначення із словника;

Г) у прихованій формі змальовують задуманий предмет.

  1. У творі Леоніда Глібова ,,Що за птиця?’’

...Як пташка, в’ється,

У людей і їсть, і п’є...

А) горобчик;

Б) муха;

В) бабка;

Г) метелик.

 

ІІ рівень (1 б за кожне завдання). Дати коротку відповідь на питання.

  1. Поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка, що читаються згори вниз, утворюють слово чи фразу, - це ...
  2. Рима – це  ...
  3. Що таке літературна казка? Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.

 

ІІІ рівень (2 б за кожне завдання). Встановити відповідність.

  1.  З’єднайте частини прислів’їв
  1. Згода будує,

А) ніж хороше йти.

  1. Людей питай,

Б) а незгода руйнує.

  1. Краще погано їхати,

В) стежка утоптана

  1. До доброї криниці

Г) але й свій розум май.

 

  1.  Установіть відповідність між портретом героя і назвою твору, з якого його взято
  1. ,,..Мав він вдачу теплу й щиру, ще й лукавинку в очах, і була накидка сіра...’’

 

А) ,,Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії’’

  1. ,,..Мордочка була голенька й нагадувала садову жовто-фіалкову квіточку ,,братки’’.

 

Б) ,,Фарбований Лис’’

  1. ,,..Нечуваний синій звір, весь в колючках та з таким здоровенним, мов з міді вилитим, хвостом’’.

 

В) ,,Цар Плаксій і Лоскотон’’

  1. ,,..обличчя її було вимазане попелом, одягнена вона до пояса в старий лантух, а нижче пояса до п’ят пишно спадала шовкова спідниця’’.

 

Г) ,,Хуха-Моховинка’’

 

IV рівень (2 б). Дати повну відповідь на питання.

  1.  Хто ваш улюблений герой літературної казки (на основі вивчених літературних казок)? Хто, на вашу думку, є найбільш негативним героєм літературної казки? Опишіть зовнішні риси та характери цих персонажів.

 

Контрольна робота з української літератури (5 клас)

„Літературні казки. Загадки. Прислів’я. Леонід Глібов’’

 

 ВАРІАНТ 2

І рівень (0,5 б за кожне завдання). Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

  1.     Літературна казка відрізняється від народної тим, що

А) літературна казка написана віршованою мовою;

Б) у літературній казці є головні й другорядні персонажі;

В) літературну казку склала одна людина – письменник;

Г) у літературній казці є описи зовнішності персонажів.

  1.     Повістю-казкою є твір

А) „Хуха-Моховинка”;

Б) „Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”;

В) „Цар Плаксій і Лоскотон”;

Г) „Фарбований Лис”.

  1. Добрий, щирий, веселий, сміливий – це риси вдачі

А) капітана Макаки;

Б) Лиса Микити;

В) Лоскотона;

Г) Першого Недорадника.

  1. Укажіть, як називається невеликий твір, у якому в прихованій формі описується задуманий предмет, котрий слід відгадати

А) загадка;

Б) прислів’я;

В) переказ;

Г) акровірш;

  1. Вислів ,,Пташка красна своїм пір’ям, а людина – знанням’’ є

А) загадкою;

Б) приказкою;

В) прислів’ям;

Г) акровіршем.

  1. У творі Леоніда Глібова ,,Химерний, маленький’’

...В окропі купавсь,

На смак уродився...

 А) завиванець;

 Б) пиріг;

 В) крученик;

 Г) варенник.

 

ІІ рівень (1 б за кожне завдання). Дати коротку відповідь на питання.

  1. Рівномірне чергування наголошених і ненаголошених складів, розміреність і злагодженість у звучанні – це...
  2. Метафора – це  ...
  3. Що таке літературна казка? Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.

 

ІІІ рівень (2 б за кожне завдання). Встановити відповідність.

  1.  З’єднайте частини прислів’їв
  1. Око бачить далеко,

 

А) а людина родом і народом.

  1. Дерево міцне корінням,

 

Б) а на людину, як робить.

  1. Злий плаче від заздрості,

 

В) а розум ще далі.

  1. На дерево дивись, як родить,

 

Г) а добрий – від радості.

 

  1.  Установіть відповідність між портретом героя і назвою твору, з якого його взято
  1. ,,..Голова його мов бочка, очі – ніби кавуни...’’

 

А) ,,Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії’’

  1. ,,..Синій-синій, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то їжаковими колючками’’.

 

Б) ,,Фарбований Лис’’

  1. ,,..Була вона манісінька, як кошенятко, добра, лагідна, слухняна, роботяща’’.

 

В) ,,Цар Плаксій і Лоскотон’’

  1. ,,..Він був увесь перекошений і без лівого вуха, але рчі його сяяли привітно й лагідно...’’.

Г) ,,Хуха-Моховинка’’

 

IV рівень (2 б). Дати повну відповідь на питання.

  1.  Хто ваш улюблений герой літературної казки (на основі вивчених літературних казок)? Хто, на вашу думку, є найбільш негативним героєм літературної казки? Опишіть зовнішні риси та характери цих персонажів.
docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
2895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку