Контрольна робота ,,Міфи, легенди, перекази, казки''

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури для учнів 5 класу з теми. Матеріал містить завдання різнорівневого типу: тестові завдання з однією правильною відповіддю, завдання на встановлення відповідності та завдання, які потребують повної відповіді.
Перегляд файлу

Контрольна робота з української літератури         (5 клас)

„Міфи, легенди, перекази, народні казки’’

 

 ВАРІАНТ 1

І рівень (0,5 б за кожне завдання). Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

  1. Синонімом до слова фольклор є

А) народний переказ;

Б) усна народна творчість;

В) стародавній міф;

Г) народна казка.

 

  1. У якого героя міфу люди навчилися ткати біле полотно?

А) Берегині;

Б) Сварога;

В) Дажбога;

 Г) Велеса.

 

  1. Непереможну силу Карпові Дніпровському дала

А) віра в добро;

Б) любов до матері;

В) ненависть до ворога;

Г) рідна земля.

 

  1. Серед названих творів НЕ є міфом

А) ,,Неопалима купина’’;

Б) ,,Берегиня’’;

В) ,,Дажбог’’;

Г) ,,Про Зоряний Віз’’;

 

  1.  Шукав, де його щастя закотилося, герой такого твору

А) ,,Летючий корабель’’;

Б) ,,Мудра дівчина’’;

В) ,,Яйце-райце’’;

Г) ,,Неопалима купина’’.

 

 

  1. Дійовими особами у казці ,,Яйце-райце’’ є

А) люди і звірі;

Б) тільки люди;

В) тільки звірі;

Г) жайворонки.

 

ІІ рівень (1 б за кожне завдання). Дати коротку відповідь на питання.

  1. Які види народних казок ви знаєте? До якого виду належить казка ,,Яйце-райце’’?
  2. Міф – це  ... Наведіть декілька прикладів міфів, які ви прочитали.
  3. Що дали в дорогу  з їжі дурневі батьки? Чому? (,,Летючий корабель’’)

 

ІІІ рівень (2 б за кожне завдання). Встановити відповідність.

  1.  З’єднайте уривок твору із його назвою
  1. ,,Як візьмеш мене за жінку, то я все тобі зроблю так, як змія веліла...’’;

А) ,,Летючий корабель’’

  1. ,,Я піду, пане, лише ще раз вам мушу сказати, що я повинен одержати за свою роботу гроші..’’;

Б) ,,Мудра дівчина’’

  1. ,,Та такі стали паляниці білі, що він ніколи й не їв таких: сказано, як у панів’’;

В) ,,Яйце-райце’’

  1. ,,Неси дочці цей льон, нехай вона його вимочить, висушить, поб’є, попряде й витче полотно’’.

Г) ,,Як виникли Карпати’’

 

  1.  Установіть відповідність між описом героя і назвою твору, з якого його взято
  1. щедра дівчина роздала майже всю воду із глечика

А) Дажбог

  1. випробовували молодих хлопців, даючи їм завдання

Б) дівчинка із міфу ,,Про Зоряний Віз’’

  1. родоначальник русинів-українців

В) Орел

  1. провчив Стрільця, опускаючи його з висоти неба

Г) козаки-запорожці із переказу ,,Прийом у запорожці’’

 

IV рівень (2 б). Дати повну відповідь на питання (4-6 речень).

  1.  Хто ваш улюблений герой народної  казки (на основі вивчених казок)? Хто, на вашу думку, є найбільш негативним героєм? Чому? Чи завжди добро перемагає зло у казках?

Контрольна робота з української літератури          (5 клас)

„Міфи, легенди, перекази, народні казки’’

 

 ВАРІАНТ 2

І рівень (0,5 б за кожне завдання). Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

  1.     Серед народних казок НЕМАЄ такої групи

А) соціально-побутові;

Б) про тварин;

В) про природу;

Г) фантастичні (або чарівні).

 

  1.     Восьма найменша зірка (легенда ,,Про Зоряний Віз’’) - це

А) глечик дівчини;

Б) душа собаки;

В) душа дівчини;

Г) душа матері.

 

  1. Серед названих творів НЕ є легендою такий, як

А) ,,Берегиня’’;

Б) ,,Неопалима купина’’;

В) ,,Чому в морі є перли і мушлі’’;

Г) ,,Як виникли Карпати’’.

 

  1. Чому озеро назвали Сеневір (легенда ,,Як виникли Карпати’’)?

А) подобалась назва;

Б) вода була дуже синя;

В) так вирішив Карпо;

Г) ніхто не знає;

 

  1. Сміялися зі своєї дитини, а потім випровадили її з дому зі шматком черствого хліба герої казки

А) ,,Мудра дівчина’’;

Б) ,,Яйце-райце’’;

В) ,,Летючий корабель’’;

Г) ,,Івасик-Телесик’’.

 

  1. Пан із казки ,,Мудра дівчина’’ розсердився на вбогого чоловіка, бо

 А) йому заважали відпочивати;

 Б) не міг прийняти те, що хтось був такий же розумний, як і він;

 В) тепер ніхто його не поважатиме;

 Г) він не сердився.

ІІ рівень (1 б за кожне завдання). Дати коротку відповідь на питання.

  1. Назвіть основні особливості народних казок. Які особливості є у казці ,,Яйце-райце’’?
  2. Легенда – це  ... Назвіть декілька прикладів легенд, які ви прочитали.
  3. Яку загадку загадав пан братам? Яка правильна відповідь? («Мудра дівчина»)

ІІІ рівень (2 б за кожне завдання). Встановити відповідність.

  1.  З’єднайте уривок твору із його назвою
  1. ,,Ви лоша прив’яжіть, а матерів повипрягайте та пустіть...’’;

А) ,,Про походження імені Богдана Хмельницького’’

  1. ,,Почув дід плач у хмелю, підійшов, а там хлопчик маленький, над його головою аж сяє сонце...’’;

Б) ,,Чому в морі є перли і мушлі’’

  1. ,,Як не добуде води живущої..., то не царівни не віддам,  а оце меч – а йому голова з плеч’’;

В) ,,Мудра дівчина’’

  1. ,,Візьми цей камінь, розбий його – і всередині буде голка...’’

Г) ,,Летючий корабель’’

 

  1.  Установіть відповідність між описом героя і назвою твору, з якого його взято
  1. жінка-богиня, яка рятувала людей на землі;

А) Неопалима купина

  1. наслав на людей військо – стадо ящерів

Б) Чорнобог

  1. гілка, яка горіла і не згорала, символізує незнищенність українського народу;

В) Карпо Дніпровський

  1. поборов сильного велетня, бо хотів, щоб все було справедливо.

Г) Берегиня

 

IV рівень (2 б). Дати повну відповідь на питання.

  1.  Хто ваш улюблений герой народної  казки (на основі вивчених казок)? Хто, на вашу думку, є найбільш негативним героєм? Чому? Чи завжди добро перемагає зло у казках?.
docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
7587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку