Контрольна робота
5 клас
Міфи, легенди. Народні казки
І варіант
1. Розповідь, що передає уявлення наших далеких предків про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот – це А легенда Б міф В народна казка Г переказ
2. Подана ілюстрація відповідає твору А «Дажбог» Б «Берегиня» В «Мудра дівчина» Г «Неопалима купина»
3. Його уявляли подібним до сонячного кола, із русявою бородою – промінчиками. Про героя якого твору йде мова? А «Дажбог» Б «Берегиня» В «Як виникли Карпати» Г «Неопалима купина»
4. Назва якої річки згадується у творі «Берегиня»? А Дніпра, Б Дону В Росі Г Бугу
5. Яку назву люди дали озеру, що утворилося в результаті ударів головного героя твору «Як виникли Карпати»? А Синевир Б Світязь В Соледарське Г Синє
6. Що означають, за легендою, сім великих зірок і одна маленька на нічному небі? А сузір’я Малий Віз Б сузір’я Зоряний Віз Г сузір’я Косарі Г сузір’я Чумацький Шлях
7. До якої групи належить казка «Мудра дівчина»? А про звірів, Б побутові, В фантастичні
8. Прислів’я «Друга шукай , а знайдеш - бережи» відповідає твору А «Летючий Корабель» Б «Мудра дівчина» В «Прийом у запорожці» Г «Берегиня»
9. Кого з героїв твору «Летючий корабель» описано в уривку: «Летіли – летіли, коли глянули – аж іде чоловік у село й несе куль соломи»? А Скороход Б Мороз В Об’їдайло Г Стрілець
10. Кульмінацією твору «Неопалима купина» є А напад угорського та польського королів на українців Б посланець у стані ворогів В чарівне зілля, що не горить Г відступ ворогів від міста
11. На що перетворилися краплі крові героїні у вторі «Чому в морі є мушлі та перли»? А на мушлі Б на перли В на діаманти Г на веселку
12. Максимальний ступінь вияву голосу, його напруженість – це… А тембр звука Б дикція В сила голосу Г темп читання
13. Установіть відповідність між жанром та твором
1 «Як виникли Карпати» 2 «Берегиня» 3 «Прийом у запорожців» 4 «Летючий корабель»
А народна казка Б літературна казка В міф Г народний переказ Д легенда
14 . Установіть відповідність між героєм та твором
1 Джура 2 Дурень 3 Силун 4 Сварог
А «Летючий корабель» Б «Берегиня» В «Прийом у запорожців» Г «Як виникли Карпати» Д «Дажбог»
15. Установіть відповідність між темою та твором
1 Щирість та доброта дівчини по відношенню до всіх спраглих.
2 Допомога закоханим, яким став на заваді батько
3 Зображення мудрості та кмітливості Марусі у відгадуванні загадок
4 Уславлення бога Сонця – першого князя і незмінного покровителя русів - українців
А «Мудра дівчина» Б «Летючий корабель» В «Чому в морі є перли і мушлі» Г «Дажбог» Д «Про Зоряний Віз»
16. Установіть відповідність між значенням слів
1 ґринджоли 2 рундук 3 днище 4 груночок
А сани Б ганок В дошка для гребіня Г категорична вимога Д невеликий пагорб
17. Установити відповідність між уривком твору та його назвою.
1 «Сидить Дурень на лаві та й журиться: не їсть, не п’є.»
2 «Дівчина знала батька дуже добре й здогадалася, що той не відступиться від свого задуму віддати її за багатія».
3 «Він узяв із багаття палаючу гілку й підніс її до квітучого куща. У ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полум’ям»
4 «Нехай вона прийде до мене в гості, та так, щоб ні йшла, ні їхала; ні боса, ні взута; ні з гостинцем, ні без гостинця»
А «Чому в морі є перли і мушлі» Б «Як виникли Карпати» В «Неопалима купина» Г «Мудра дівчина» Д «Летючий корабель»
18. Установіть відповідність між засобом виразності та уривком
1 епітет 2 метафора 3 порівняння 4 гіпербола
А Серце нудьгує, і плаче воно
Б Вони обхопили його в гарячі обійми
В Вертиться, як білка в колесі
Г Він ходить з черепашачою швидкістю
Д За що ти караєш її, сироту?