Тема. Перевірка мовних знань і вмінь «Дієслово».
Мета: перевірити знання та вміння учнів з теми «Дієслово».
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Варіант 1
а) зеленіють, вивчають, говорять;
б) зеленіє, вивчає, говорить;
в) зеленіти, вивчати, говорити.
2. Познач правильну кінцівку висловлювання.
До II дієвідміни належать дієслова, які в 3-й особі множини:
а) мають закінчення -уть, -ють, а в інших особових формах — закінчення -е, -є;
б) не мають закінчень;
в) мають закінчення -ать, -ять, а в інших особових формах — закінчення -и, -ї.
а) Стояти, фарбувати, записати;
б) ловити, загубити, варити;
в) співати, накрити, звикати.
а) кам'яніють - тепер, ч., множ., 1-ша ос., І дієвідм.;
б) кам'яніти - майб. ч., одн., 1-ша ос., II дієвідм.;
в) кам'яніти - тепер, ч., одн., 3-я ос, І дієвідм.
Запитала –
Відзначив –
Пробують –
Умовляють -
Запросимо –
Косити –
Збирати –
Лежати –
Наздогнати -
Воз..ш (...), підмета..ш (..), грі..мося (……), замороз..ть (..), прибира..ш (…….),
щебеч..ш (….), ід..те (......), крут..шся (……), застел..те (..).
Коли я (навчатися) у старших класах, мене (записати ) до географічного гуртка.
Варіант 2
а) клекотав, замислишся, відступають;
б) боронити, сперечатися, розмовляти;
в)читають, засинають, зупиняє.
2. Познач правильну кінцівку висловлювання.
До I дієвідміни належать дієслова, які в 3-й особі множини:
а) мають закінчення -уть, -ють, а в інших особових формах — закінчення -е, -є;
б) не мають закінчень;
в) мають закінчення -ать, -ять, а в інших особових формах — закінчення -и, -ї.
3.Познач рядок, у якому всі дієслова належать до ІІ дієвідміни.
а) Стояти, фарбувати, записати;
б) ловити, загубити, варити;
в) співати, накрити, звикати.
а) кам'яніти - майб. ч., одн., 1-ша ос., II дієвідм.;
б) кам'яніти - тепер, ч., одн., 3-я ос, І дієвім;
в) кам'яніють - тепер, ч., множ., 1-ша ос., І дієвідм.
Зашила –
Відскочив –
Пробуджують –
Висипають -
Знімемо –
Косити –
Збирати –
Лежати –
Наздогнати -
Вража..ш (……), поспіша..ш (……), хвал..ш (……), люб..ть (.....), прибира..ш (……), зна..ш (…..), їд..те ( ), воз..ш (……), гада..ш (……).
Я (вивчати) нотну грамоту і (співати) по нотах.
III. Написання мовної теми.