ЗАВДАННЯ
з історії України
для проведення тематичного оцінювання для учнів 11-х класів
Розділ І . « Україна в першому повоєнному десятилітті.»
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді із запропонованих чотирьох варіантів
( 10 по 0,5 бала)
1. Комуністична влада називала «українськими буржуазними націоналістами»:
А) емігрантів;
Б) усіх, хто походив із буржуазного середовища;
В) усіх, хто виступав за збереження мови, культури, звичаїв українського народу;
Г) усіх, хто виступав проти збереження культурних і мовних традицій українського народу.
2.В якому році було завершено формування території УРСР:
А) 1951 р.; Б) 1944 р.; В) 1945 – 1947 рр. р.; Г) 1954 р.
3. Українську греко-католицьку церкву було ліквідовано в:
А) грудні 1945 р.; Б) березні 1946 р.; В) жовтні 1947 р.; Г) березні 1948 р.
4. Володимира Сосюру було звинувачено в „буржуазному націоналізмі” за твір
А) „Любіть Україну” Б) „Третя рота” В) „Червона зима” Г) « Наш прапор»
5. Політична акція « операція «Вісла» відбулася в..
А) 1963р. Б) 1951р. В) 1947р. Г) 1948р.
6. Яке значення мала зміна кордонів УРСР, що сталася в результаті ІІ світової війни?
А) УРСР стала найбільшою державою Європи
Б) значно зріс економічний потенціал
В) зміцніли позиції УРСР на міжнародній арені
Г) основна маса етнічно українських земель об’єдналася в межах єдиної держави.
7. Вигнання, висилка,переміщення окремих груп чи цілих народів з постійного місця проживання має назву …
А) депопуляція; Б) депортація; В) репатріація; Г) мобілізація
8. Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу, заперечує патріотизм, національну незалежність й висуває ідею створення світової держави, світового громадянства:
А) гегемонізм; Б) пацифізм; В) альтруїзм ; Г) космополітизм.
9. Якими методами здійснювалась відбудова народного господарства УРСР в ІІ пол.40-х-на поч. 50-х рр.?
А) шляхом залучення іноземних інвестицій;
Б) завдяки запровадженню системи реформ;
В) шляхом суспільно-політичних репресій і позаекономічним примусом
Г) шляхом прийняття нового прогресивного законодавства.
10. Перелік яких термінів і понять потрібно використовувати, характеризуючи культурне життя в Україні після ІІ світової війни:
А) масові репресії, “розстріляне відродження”, “соціалістичний реалізм”;
Б) “культурна революція”, літературно-мистецькі об’єднання, “буржуазний націоналізм”;
В) “безрідний космополітизм”, “лисенківщина”, “буржуазний націоналізм”, репресії;
Г) “жданівщина”, “розстріляне відродження”, репресії, “низькопоклонство перед Заходом”.
ІІ. Завдання цієї форми вимагають встановлення відповідності (співвідношення)
«дата – подія»; «персона – посада»
11. Співвіднесіть прізвища з посадами, які обіймали ці особи. ( 2 бала)
А) В. Кук |
1 народний комісар закордонних справ УРСР |
Б) Д. Мануїльський |
2 президент Академії Наук УРСР |
В) О.Палладін |
3 митрополит Української греко-католицької церкви |
Г) Й. Сліпий |
4 один із керівників збройного підпілля УПА |
|
5.розробник МЕОМ(малої електронної обчислювальної машини) |
III. Завдання цієї форми складаються з чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
12. Розташуйте в логічній послідовності такі події: ( 2 бала)
А) ліквідація Української греко-католицької церкви (УКГЦ);
Б) операція «Вісла»;
В) відновлення радянської влади на західноукраїнських землях;
Г) смерть керівника УПА Романа. Шухевича
IV.Завдання цього рівня передбачають правильний вибір трьох відповідей із множинного ряду ( 3 бала)
13.Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початку 1950-х рр.) визначалася:
Завдання з історії України
для проведення тематичного оцінювання для учнів 11-х класів
Розділ І . « Україна в першому повоєнному десятилітті.»
Відповіді
1.В
2.Г
3.Б
4.А
5.В
6.Г
7.Б
8.Г
9.В
10.В
11. А4, Б1, В2, Г3;
12.В,А,Б,Г
13.1,4,7