Контрольна робота на тему: "Вступ. Реалізм. Творчість І.С.Нечуя-Левицького"

Про матеріал
Матеріали для контрольної роботи з української літератури у 10-му класі. Передбачає виконання тестових завдань, написання розгорнутих відповідей.
Перегляд файлу

Вступ. Реалізм. Творчість І.С.Нечуя-Левицького     

Контрольна робота                 10 клас

1 варіант

Питання з одним варіантом правильної відповіді (0,5 бала).

1.Літературний і мистецький напрям другої половини 19 століття з яскраво вираженою настановою на правдиве й точне відображення дійсності у її типових проявах-це

А)реалізм     Б)класицизм    В)романтизм   Г)сентименталізм   Д)бароко

2.Котра із перерахованих ознак не властива реалізму як творчому методу?

А)зображення типових явищ дійсності;

Б)винятковий герой у виняткових обставинах;

В)психологічна та соціальна достовірність людських характерів;

Г)точність у відтворенні побутових деталей.

3. «Кайдашева сім’я»- це

А)гумористична повість                  В)соціально-побутова повість

Б)історична повість                          Г)пригодницька повість

4.Коли відбуваються події, які описані в повісті ?

А)наприкінці 18 ст.   Б)на початку 19 ст.   В)другій половині 19 ст.    Г)на початку 20 ст.

5.Якою є розв’язка повісті у другій редакції?

А)Маруся Кайдашиха  та Омелько Кайдаш помирають;

Б)Мотря та Карпо переїжджають жити в інше село;

В)Груша всохла і дві сім’ї помирились;

Г)Лаврін зрізав грушу і на її місце посадив яблуню.

6.Хто з героїв твору є дуже богомільною людиною і дотримується посту в п’ятницю?

А)Маруся Кайдашиха     Б)баба Палажка  В)Мелашка     Г)Омелько Кайдаш

7.Установіть відповідність між героєм та цитатою з твору.    (2 бали)

А) «Широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима».          1)Омелько Кайдаш

Б)  «Горнувся до духовенства, любив молитись і постувати».                    2) Карпо

В) «Була з поетичною душею, з ласкавим серцем».                                      3)Маруся Кайдашиха

Г) «Вона була дуже богомільна і щороку їла паску в Києві».                       4)Мелашка

                                                                                                                                      5)баба Палажка

8.Установіть відповідність між подіями у творі та елементами композиції.     (2 бали)

А)Опис Карпа та Лавріна, Марусі та Омелька.                              1)зав’язка

Б)Одруження Карпа                                                                          2)експозиція

В)Втрата Кайдашихою ока                                                              3)розв’язка

Г)Усохла груша через яку точились суперечки                          4) кульмінація

                                                                                                                5)розвиток дії

9.Поясніть,як ви розумієте слова І.Франка «Іван Левицький-се великий артист зору, колосальне, всеобіймаюче око України».   (4-5 речень).                                   (1 бал)

10.Порівняйте Мотрю та Мелашку, визначте спільне та відмінне у їх образах  (2 бали).

11.Придумайте і запишіть свій варіант закінчення повісті «Кайдашева сім’я».  (2 бали).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ. Реалізм. Творчість І.С.Нечуя-Левицького     

Контрольна робота                 10 клас

2варіант

Питання з одним варіантом правильної відповіді (0,5 бала).

1.І.Нечуй-Левицький за освітою був

А)письменником  Б)священником  В)учителем    Г)лікарем

2.Яка з проблем, до котрої зверталися письменники-реалісти у другій половині 19 століття, була найгострішою?

А) стосунки в родині;            В)зрада у стосунках між закоханими;

Б)селянин і земля;                 Г)батьки і діти.

3.В останній чверті 19 століття в реалістичній літературі сформувалася нова течія

А)символізм      Б)романтизм      В)натуралізм     Г)класицизм

4.Про що ведуть розмову Карпо та Лаврін на початку твору?

А)про майбутній урожай Б) про дівчат   В)про землю   Г)про стосунки з батьками

5.Якою є розв’язка повісті у першій редакції?

А)Маруся Кайдашиха  та Омелько Кайдаш будують синам окремі хати;

Б)Мелашка та Лаврін переїжджають жити в інше село;

В)Груша все розростається, наче дражниться з Кайдашами;

Г)Маруся Кайдашиха йде з бабою Палажкою на прощу до Києва.

6.Хто з героїв твору в молодості прислуговував у панському будинку?

А)баба Палажка  Б)Омелько Кайдаш  В)Маруся Кайдашиха    Г)Мотря.

7.Установіть відповідність між героєм та цитатою з твору.    (2 бали)

А) «На цілому світі нема таких слухняних дітей, як мої сизопері орли» .          1)Маруся Кайдаш

Б) «Чого ж ти, дочко, так розплакалася? Мабуть, нудилася за Бієвцями» .      2)баба Палажка

В) «Сиділа коло вікна, червона, як жар,і плутала ниткою.                                     3) мама Мелашки

Г) «Влізла в діжу і ніяк не могла вимішати тіста.»                                                    4)Мотря

                                                                                                                                               5)Мелашка

8.Установіть відповідність між героєм та його вчинком

А) Підняв руку на батька .                                                                                              1)Лаврін

Б)Залишилася в Києві у монастирі .                                                                            2)Мотря

В)Вибила Кайдашисі око .                                                                                             3)Мелашка

Г)Виліпив з хліба коника.                                                                                              4)Омелько Кайдаш

                                                                                                                                             5) Карпо

9.Поясніть,як ви розумієте слова українського мецената Є.Чикаленка: «Мало любити Україну до глибини душі, треба любити її до глибини кишені  (4-5 речень).                                   (1 бал)

10.Порівняйте Карпа та Лавріна, визначте спільне та відмінне у їх образах  (2 бали).

11.Придумайте і запишіть свій варіант закінчення повісті «Кайдашева сім’я».  (2 бали).

 

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
2323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку