Контрольна робота. Написання тесту з перевірки основних понять і правил з прямої мови і діалогу

Про матеріал
Контрольна робота для 5-го класу. Написання тесту з перевірки основних понять і правил з прямої мови і діалогу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Контрольна робота. Написання тесту з перевірки основних понять і правил з прямої мови і діалогу Цикл уроків з української мови, 5 клас Підготувала вчитель української мови опорного закладу «Рудківська СЗШ І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного» Мисько Ольга Михайлівна

Номер слайду 2

Тема уроку: Контрольна робота. Написання тесту з перевірки основних понять і правил з прямої мови і діалогу. Мета уроку: перевірити рівень знань, умінь і навичок із синтаксису й пунктуації, вміння записати пряму мову і діалог, сприймати зміст речень; розвивати логічне мислення, пам’ять, інтелект, зосередженість; виховувати повагу до старших людей Тип уроку: контроль і корекція знань.

Номер слайду 3

Варіант 1 Вкажіть речення з прямою мовою. 1. Чує кіт у глечику молоко солодке, та мордва коротка 2. Підіймайте, свині, хвости, бо глибоко морем брести? 3. Анатолій Борисович сказав, що десь недалеко має бути вода. 4.«Колись тут теж ліс був», — озвався Пилипко . 2. Визначте, де знаходяться слова автора у реченні з прямою мовою. - Підійшла лисиця ближче до вовка і питає: «Чого ти, вовче, виєш?». 1.Перед прямою мовою. 2. Всередині прямої мови.3. Після прямої мови. 3.Вкажіть, у якому реченні з прямою мовою неправильно розставлені розділові знаки. 1.Серед дороги стоїть мале хлоп'я й плаче. 2. «Чого ти?»— спитав перехожий. 3. «Заблукав» — відповідає хлоп'я. 4. «А де ж твоя хата?» — «Під шифером» .

Номер слайду 4

4.Знайдіть і виділіть речення з непрямою мовою. 1.Літо запитало в Зеленокосої, чому вона не повернулася в палац. 2.Гукнуло військо хором: «Ми готові йти до бою, краще смерть, ніж вічний сором!» 3.Он бачиш, там питає дика рожа: «Чи я хороша?» 4.А ясень ш киває в верховітті: «Найкраща в світі!» . 5. Яке речення наведено нижче? Бігла мимо лисиця, почула вовче виття і спинилася. 1. З прямою мовою. 2. З непрямою мовою. 3. Діалог. 4. Складне. 5. Просте.

Номер слайду 5

6. При перебудові якого речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущена помилка? 1. «Анатолію Борисовичу,— озвався Олег,— треба, мабуть, риби на юшку наловити». — Олег звернувся до Анатолія Борисовича і зауважив, що, можливо, варто на вечерю риби наловити. 2. «Я не заперечую, однак тут уже є рибалка»,— сказав Анатолій Борисович. — Анатолій Борисович сказав, що я не заперечую, але тут уже є рибалка. 3.«Де?» — озирнулися на всі боки діти. — Діти озирнулися на всі боки і запитали, де той рибалка. 4.«В озері,— засміявся вчений. — Бачите, що плаває на поверхні води?» — Вчений засміявся і звернув увагу дітей на те, що плавало на поверхні води.

Номер слайду 6

7. Чим відрізняється діалог від речення з прямого мовою? 1.Тим, що в діалозі немає слів автора. 2.Тим, що кожна репліка діалога записується з нового рядка. 3.Тим, що перед кожною реплікою діалогу ставиться тире. 4.При діалозі не ставляться лапки, як це робиться при прямій мові. 5.При діалозі не ставляться лапки, кожна репліка діалогу записується з нового рядка, і перед нею ставиться тире. 8. Якому реченню відповідає дана схема? А: „П”. 1.„Земля найкраще пахне восени”, - говорить сам до себе Тимофій. 2.Жінка спитала: „Ну й чого ж ти мовчиш?” 3.„А молодість не вернеться”, - співає дівча.

Номер слайду 7

9. Знайти і правильно записати речення, в якому слова автора розривають пряму мову. 1.Будь здорова, чорноброва, сказав Карпо, легенько кивнувши головою. 2.Дідусь мовив урочисто Щасливі, дітки, ви, що народились в лагідний час. 3.Ой на морі хвиля грала сумно дівчина співала у долині роса впала, поламала цвіт. 10. Знайти і правильно записати речення, в якому пряма мова стоїть після слів автора. 1.Невже командира роти вбито подумав солдат з тривогою. 2. Три біди є у людини - смерть, старість і погані діти вчить українське прислів’я. 3.Великий римський трибун Цицерон сказав Дім, в якому немає книг, подібний до тіла без душі.

Номер слайду 8

11.Знайти і правильно записати речення, в якому пряма мова стоїть перед словами автора. 1.Буде буря подумав Тарас і швидко закрокував. 2.Запам’ятай це місце, Євгене, сказав Брянський. Після війни приїдемо сюди відпочивати. 3.Капітан скомандував Звертай, Олеже, на Дніпро. 12. Розставити розділові знаки. Як ти учишся Семене Трійки в табелі у мене Підтягнися, так не гоже Та у п’ятій чверті може.

Номер слайду 9

Варіант 2 1. Вкажіть речення з прямою мовою. 1.— Березового сочку, дядьку Лесь, — простягує дівчина кухоль. 2.Тракторист дістає з кишені жмут паклі, витирає руки. 3.Він пожадливо п'є, аж кадик йому ходить по горлу вгору-вниз. краплина скочується по підборіддю. 2.Визначте, де знаходяться слова автора у реченні з прямою мовою. «Це я, це я! — підіймався в ньому переможний внутрішній голос. — Ніхто інший, тільки я» . 1.Перед прямою мовою. 2. Всередині прямої мови. 3.Після прямої мови. 3 .Вкажіть, у якому реченні з прямою мовою неправильно розставлені розділові знаки. 1.Питає батько трирічного сина «Чому ти надів штанці за­дом наперед?» 2. «То не я, то Оленка мені наділа», — відповідає малий. 3.«А ти ж куди дивився?» — цікавиться батько. 4. «У вікно», — відповідає син.

Номер слайду 10

4. Знайдіть речення з непрямою мовою. 1.За якусь провину мати поставила Петруся в куток. 2.Петрусь насупився й каже: «Коли я виросту і стану будівельником, то будуватиму круглі кімнати, щоб у них жод­ного кутка не було». 3.Анатолій Борисович сказав, що планарії можуть жити понад рік, не отримуючи ніякої їжі. 4.Осінь усьому рахунок веде. 5. Які речення подано нижче? ВЖЕ! - А тепер спробуйте розв'язати задачу,— запропонував учитель, коли пояснив урок. Не минуло й двох хвилин, як один із учнів: -Я вже!.. -Що, вже розв'язав? -Та ні, спробував... І. З прямою мовою. 2. З непрямою мовою. 3. Діалог. 4. Складні.

Номер слайду 11

6. При перебудові якого речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущена помилка? 1. «Ти мене кликав?» — спитала дівчина. — Дівчина спитала, чи я її кликав. 2. «Та ні, не кликав... Просто хотів, щоб ти приїхала»,— від­повів я. — Я відповів, що не кликав, а просто хотів, щоб ти приїхала». 3.Тоді вона попросила: «Прив'яжи, будь ласка, човен, а то по­пливе за водою». — Тоді вона попросила, щоб я прив'язав човен, а то він попливе за водою. 4.«А як ти запливла сюди?» — запитав я. — Я запитав, як вона сюди запливла.

Номер слайду 12

7.Визначте, яке зі тверджень є помилковим. 1.У діалозі немає слів автора. 2. Кожна репліка діалогу записується з нового рядка. 3.Перед кожною реплікою діалогу ставиться тире. 4. При діалозі не ставляться лапки, як це робиться при прямій мові. 5.При діалозі не ставляться лапки, кожна репліка діалогу записується з нового рядка, і перед нею ставиться тире. 8 .Якому реченню відповідає дана схема? Л?”-а. 1. Баба Груня любила поговорити з лелеками: „Як воно, Бузьку, не обіцяєш на завтра дощу?” 2.„Що за дівчина? Де вона взялася в нашому селі?” - думав молодий Джеря. 3.„Колись тут теж був ліс, - ” озвався Пилипко. 9.Знайти і правильно записати речення, в якому слова автора розривають пряму мову. 1.„Так, бачу, ти усім тут добре надоїв”, - Кіт Вовкові сказав. 2 „Сину, сину, - просила мати, - старайся прожити не марно”. 3„Гляньте! Що за чудасія?” - дивувались дівчата..

Номер слайду 13

10.Знайти і правильно записати речення, в якому пряма мова стоїть після слів автора. 1.У давнину говорили: „Який поріг, така і господиня”. 2.„Людина хороша, коли на себе схожа”, - у народі кажуть. 3.„Чому зажурився, мій любий козаче?” - питає дівчина вродлива. 11.Знайти і правильно записати речення, в якому пряма мова стоїть перед словами автора. 1.„Бережи честь змолоду”, - каже народне прислів’я. 2.Настя тихо питає: „Ви з України?” 3.Каторжани питають: „А звідки ти, небого?” 12. Розставити розділові знаки. Ти промокатки не даси Не дам - проси, хоч не проси Ну, коли так трусись над нею Я промокну тоді своєю Підсумок уроку. Домашнє завдання. Скласти твір-мініатюру „Бережи честь змолоду”.

ppt
Додав(-ла)
Мисько Ольга
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку