Дата___________
Підсумкова робота з української мови
( І семестр )
уч_______________
___________________________________
( ПТ ГР1 )
Країна смутку і краси
Україна… В одному вже тільки цьому слові і для нашого вуха, і навіть для вуха чужинців бринить ціла музика смутку й жалю. Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше мають її, країна гарячої любові до народу і чорної його зради, довгої, вікової, героїчної боротьби за волю, у результаті якої – велетенське кладовище. Високі в степу могили та прекрасна на весь світ, безіменна, невідомо коли і ким складена пісня… Тяжкий сон, подвійна неволя і темна ніч, як ворон.
Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки. Україна – це змарнілі, обшарпані, голодні люди. Ідуть на панщину, чорні і німі. Ідуть, дітей ведуть… Україна – це царське та панське безмежне свавілля… Праця до сьомого поту…
Україна – розкішний вінок із рути й барвінку, що над ним світять заплакані золоті зорі. Поема жалю і смутку, краси і недолі.
За С.Васильченком,
1. Прочитайте текст.Випишіть з тексту речення з однорідними членами. (2,5б )
___________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Випишіть з тексту слова утворені префіксальним способом (2 б)
3.Зробіть фонетичний розбір слів: Україна , свавілля , героїчної , гарячої ,
жалю (2б)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Зробити синтаксичний розбір виділених речення. (2,5б)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.Знайти в тексті прикметники найвищого ступеню порівняння (1б)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Знайдіть у тексті дієслова визначте їх вид і час (2б)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________