Контрольна робота "Орфоепічна норма. Практична риторика"

Про матеріал

Контрольна робота для перевірки знань учнів 10 класу з теми "Орфоепічна норма. Практична риторика" містить завдання на знання орфоепічних та орфографічних норм української мови: фонетичний запис слів, уподібнення приголосних та наголошення слів; вправи з вибором нормативних для української мови варіантів з чергуванням у-в, і-й; моделювання словосполучень; редагування словосполучень та речень, роботу з текстом. Підручник: Авраменко О. Українська мова (рівень стандарту): підручн. для 10 кл.закл.загальн.середн. освіти/ Олександр Авраменко. - К. : Грамота, 2018. - 208 с.

Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Орфоепічна норма. Практична риторика. Тести

Варіант 1

Рівень І (2 б.)

1. Виписати слова,  у яких однакова кількість букв і звуків (0,5 б.):

барʼєр, бюджет, Припʼять, принісши, нюанс, Нью-Йорк, якір, мʼята, єдність, армія, мільярд, відсаджувати, розшивати, скотч, поличці. 

2. Виписати слова,  у яких є звук [й ] (0,5):

боєць, земля, єдність, бюро, більярд, тятива, поет, симфонія, зоряний, бязь, пів’яблука.

3. Записати слова з буквою ґ (0,5): 

ма(г, ґ), бур(г, ґ)омістр, (г, ґ)ринджоли,  (г, ґ)орностай, (г, ґ)валт, Ка(г, ґ)арлик,  ма(г, ґ)нолія, (г, ґ)речний, (г, ґ)андж, мамали(г, ґ)а.

4.Установити відповідність (0,5):

Звук, позначений виділеною літерою:

1 [д], 2 [т], 3 [ц′:], 4 [ч:]

Виділена літера: 

А) Тітчин, Б) пошта, В) тюль, Г) в’ються, Д) футбол.

Рівень ІІ (2 б.).

1. Знайти слова, у яких допущено помилки в поділі на склади. Записати правильно, вказати відкриті і закриті склади (1б.):

1. Ба-йрак. 2. Випʼ-ю. 3. Ака-ція. 4. Брод-жу. 5. О-ОН. 6. Рай-он. 7. О-лі-я. 8. Низь-кий. 9. Лукʼ-ян. 10. Бай-ка.

2. Визначити кількість букв і звуків у кожному слові (1б.)

1.Бурятський. 2. Судження. 3. Смієшся. 4. Щавель, 5.Віддача. 6. Хвастливий. 7. Ящик. 8. Приїжджати. 9. Агентство. 10. Тітчин.

Рівень ІІІ (4 б.).


1. Затранскрибувати слова. Підкреслити приголосні, що уподібнюються у вимові (2 б.):

ніжці, поличці, принісши, дужка, екзамен, дігтяр, безініціативний, лічба, відсиджуєшся, зсутулений.

2. Записати слова, поставивши наголос; у словах, що мають подвійний наголос, поставити обидва; підкреслити слова, у яких наголос змінює ЛЗ (2б.):

Загадка, русло, обруч, тигровий, центнер, завжди, видання, листопад, принести, ідемо, порядковий, виходити, псевдонім, одноразовий, щелепа, цінник, чорнозем, середина, симетрія, доповідач.


Рівень 4 (4 б.)

Завдання стосуються діалогу

В аеропорту

(1) - Скажіть, будь ласка, коли почне[ц′:]я реєстрація, у якому віконці можна оформити посадковий талон і де зважити валізу.

(2) - Інформацію про початок і місце реєстрації шукайте у правій частині табло, а валізу можна зважити біля ескалатора.

(3) - Підкажіть, у якому напрямку треба іти, щоб дістатися до паспортного контролю.

(4) - Пройдіть трохи вперед і поверніть одразу за рекламою фу[т]больного ма[ч:]у .

(5) - А …сумкою можна в салон літака?

(6) - Так, якщо вона ле[х]ка.

 

  1. Правило чергування у – в порушено в реченні:

А першому,  Б другому,   В третьому,  Г четвертому.

  1. Правило чергування і – й порушено в реченні

А першому,  Б другому,   В третьому,  Г четвертому.

  1. На місці крапок (речення 5) має бути прийменник:  з,  із, зі, зо.
  2. Помилку допущено у вимові слова:

А почне[ц′:]я,  Б фу[т]больного,   В ма[ч:]у,   Г ле[х]ка 

 


 

doc
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку