Урок ,, Затишно нам у світі казки чарівної "

Про матеріал
На уроці закріплять та розширять знання про чарівний світ казок інтерес до уснох народної казки .
Перегляд файлу

Конспект уроку « У світі казки – чарівниці » 

1 клас

Мета . Поглибити знання дітей про чарівні казки . Вчити виділяти казкові елементи , вживати логічні наголоси в реченні . Закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів. Розвивати пам’ять , мислення , увагу . Виховувати чуйність , доброзичливість , інтерес до усної народної творчості , зокрема казок .

Обладнання . Збірки українських народних казок , макет замку , макети будинку , ялинки , пеньок ,персонажі замку казок . атрибути до казки « Лисичка і Журавель » - глечик і тарілка , таблиці , слова для швидкочитання .

Хід уроку

I.Організація класу для уроку .

- Сьогодні у нас незвичний урок . Я запрошую вас у подорож . Дорогу допоможе нам вибрати ось ця таблиця . Сполучіть стрілочками букви і прочитайте назву нашої подорожі :

К               З                      А

        А                   К         

Казок чимало є на світі – і веселих , і сумних.

Хіба можемо прожити ми без них ?

-Але щоб потрапити у світ казок , нам необхідно провести мовленнєву розминку .

II. Актуалізація опорних знань .

  1. Артикуляційна зарядка:

-Що просить показати Лікар Айболить , коли перевіряє горло ?

- Як дзижчить мохнатий джміль ?

- Дмухніть на кульбабку .

- Як мукає корова ?

- Як пищать пташенята ?

      2) Повторення віршів . скоромовок .

      3) Врави для вдосконалення техніки читання :

а) Читання складів .

б)Доповнення складів .

Каз … . піс … . сло … . ко … . моло … .

в) Читання слів на одному диханні :

Кінь  кущ  лак  лід  лев  край  лист  люди  коло  луна  курс  карта

( Один учень читає голосно , другий -  голосніше . третій – тихо , тихіше )

г)Розв’язування ребусів :

7’я , 3зуб , с3бок, пі2л, мі100, 100п, ті100 .

III. Основна частина.

- Ми потрапили до Палацу казок . Нас чекають незвичні , фантастичні історії і чудеса .

1. Зустріч з героями казок.

- З якої казки прийшли герої ?

Маленьке , сіреньке біди наробило ,

Щось біле кругленьке хвостиком розбило .

Сумує бабуся , плаче дідусь – витирають сльозу .

А курочка кудкудаче ,, Я вам золоте знесу “.

  • Про яку казку йдеться ?
  • Про кого в ній розповідається ?

( В одному віконечку з’явилась Курочка – Ряба )

  • Хто співає пісеньку :

                 « Я по засіку метений ,

                   Я у печі спечений .

                  Я від баби утік ,

                  Я від діда втік ,

                  То й від тебе утечу …» ?

  • Як він з’явився на світ ?
  • Яка з ним сталася пригода ?

2.Зустріч з улюбленими казками .

- З якої казки цей уривок ?

« От біжить мишка , улізла в рукавичку

Тут я буду жити!

Коли це стрибає жабка та й питає :

  • А хто в цій рукавичці живе ?»
  • Хто ще прибіг де рукавички?
  • Чим закінчилася казка ?
  • Якими були всі звірі ?
  • А яка казка розпочинається такими словами: «Були собі дід і баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу …»
  • Пригадаємо всю казку і спробуємо інсценувати її .

3.Інсценування казки.

- Молодці , гарні були актори , всі старалися .

4. Пригадаємо ще відомі казки. Я показую малюнок , а ви називаєте казку до нього .

- Чудово ! І остання загадка .

        На городі виростала, росту набиралась .

        Непомітно , дуже швидко великою стала .

        Став тут дід усіх гукати ту красуню рвати .

  • Кого кликали дідусь , бабуся, внучка ?

III.Основна частина .

  • Молодці, всі старалися, відповідали , співали , інсцену4вали, а тепер настав час ознайомитися з новою казкою . а з якою саме – спробуйте впізнати її героїв .
  1. Загадки.

Прийшла кума з довгим віником

На бесіду з нашим півником.

Схопила півня на обід.

Та й замела мітлою слід .

                                ( Лисичка)

-З якою казкою ми будемо знайомитися ?

 ( «Лисичка і Журавель»)

2.Читання казки вчителем .

3. Перевірка первинного сприймання.

4. Пояснення незрозумілих слів .Вправляння в читанні :заприятелювали , дзьобом, квасолька, дрібненько, облизується .

5. Читання казки учнями .Гра « Подай руку товаришеві » .

6. Імітація рухів :

- Як Лисичка пригощалась ?

- Як Журавлик ласував ?

IV.Підсумок уроку .

  • Чого навчає нас казка ?
  • Які казки живуть і Палаці ?
  •  Хто їх склав ?
  • Дякую за старанність , активність .

V. Рефлексія: малювання ілюстрації до казки « Лисичка і Журавель »

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку