Контрольна робота по темі: « Людина для людей»

Про матеріал
Мета: формувати в учнів вміння дотримувати слово, уявлення про правдивість і брехливість, про те, що не можна брати чуже; розвивати навички аналізувати, робити висновки, оцінювати свої та чужі вчинки з морального боку; виховувати бажання удосконалювати своє «Я», говорити правду. Любити своїх батьків, наставників та допомагати їм.
Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота по темі: « Людина для людей»

Мета: формувати в учнів вміння дотримувати слово, уявлення про правдивість і брехливість, про те, що не можна брати чуже; розвивати навички аналізувати, робити висновки, оцінювати свої та чужі вчинки з морального боку; виховувати бажання удосконалювати своє «Я», говорити правду. Любити своїх батьків, наставників та допомагати їм.

Обладнання:  малюнки, картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

              ІІ. Актуалізація опорних знань

Читання оповідання вчителем

Діти, зараз я прочитаю вам оповідання Бруно Ферреро, священника-монаха, відомого завдяки «Коротким історіям для душі».

Слухайте уважно. А потім скажете мені, чи сподобався вам хлопець?

         Один хлопець, нахилившись над столом, записував свої постанови. Його мати у той час прасувала білизну.

"Коли побачу когось, хто потопає, — писав хлопчина, — то відразу кинуся у воду, аби допомагати йому. Якщо загориться дім, виноситиму з вогню дітей. Коли трапиться землетрус, без жодного страху піду серед будинків, що валяться додолу, рятуватиму людей. А потім все своє життя присвячу бідним цілого світу".

За якийсь час він почув голос мами.

— Синку, будь такий добрий, спустися до крамниці і купи хліба.

— Мамо, хіба ти не бачиш, що надворі дощ? — з докором поспитав син.

Бесіда за змістом оповідання

- Чи сподобався вам хлопець?

- Чому?

-  Яким він себе уявляв?

- Чи виконає він свої постанови, коли виросте?

- Яким він був насправді?

- Яку пораду можна дати хлопцеві? (Треба змалку привчатися робити добро. - Великі діла починаються з малого. Ніколи не хвались).

          ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Загальна мотивація

Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, що означає "дати слово" і як його дотримати, а також навчимося завжди говорити правду та з’ясуємо, чи можна брати чуже.

  1. Робота над прислів'ям.

 

 

 

  •  
  • image001.jpgО     Е            Ж           Й        А          О           О            О            О  С  О    А

 

 

 

 

        д          д            р            у  д  н     г      т       б        ю         л          в

Додержуй даного тобою слова.

              IV. Засвоєння нового матеріалу

Розв'язання проблеми.

- Що означає — дати слово? (Роздуми дітей.)

Робота за підручником (Самостійне опрацювання оповідання "Треба" за Євгеном Дударем)

Зараз ми дізнаємось, як один хлопчик хотів дати слово, стати зразковим  і чи вдалося йому це зробити з першого разу.

Прочитайте самостійно оповідання "Треба".

Бесіда за змістом оповідання

- Яким ви собі уявили хлопчика?

- Що він задумав зробити? (Перевиховатися.)

- З чого він почав змінювати свою поведінку? (Дав собі слово, що стане зразковим.)

 - Що завадило хлопчикові здійснити свій задум? (У хлопчика не було сили волі дотримати слова.)

- Коли у хлопчика " . ніби скеля з плечей зсунулася ."? (Коли він відклав свої справи на завтра.)

- Як ви розумієте значення слова "треба"?

- За яких умов хлопець зможе досягнути своєї мети?

- Чи були у вас ситуації в житті, коли відкладали справи на потім?

Робота в парах. (Самостійно обговорити зображені на малюнках ситуації (с. 48) і скласти розповідь до одного з малюнків.)

- Що об'єднує героїв ваших розповідей?

- Що б ми їм порадили?

-  Який висновок ми можемо зробити для себе?(Треба завжди дотримувати свого слова)

Читання рубрики «Запам’ятай».

Робота за ілюстраціями

Якщо ви дали комусь слово щось зробити і не виконали це. Чи значить це, що ви збрехали?

             V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота за підручником

Прочитайте оповідання «Брехун» на стор. 49 самостійно.

Бесіда за змістом оповідання

- Чому Степан почав дурити людей?

- Чому вперше люди прибігли на допомогу, а потім – ні.

- Прочитайте речення, де висловлена головна думка твору.

- Які ще наслідки можуть бути, якщо брехати? (зневага, недовіра, презирство, насмішки, небажання  дружити).

- Який висновок ми зробимо для себе?

Читання оповідання «Розбита чашка» (Читання учнем вголос)

- За що подякував тато своєму синові? Чому? (За правду не сварять)

Читання рубрики «Народна мудрість»

- Прочитайте приказки, як ви їх розумієте?

VI. Написання контрольної роботи.

VII. Підсумок уроку

VIII. Повідомлення домашнього завдання.

С. 46 – 50

 

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку