Мова єднає всіх
Інтелектуально-розважальна гра для учнів 6-7 класів
Мета: розширювати опорні знання учнів з української мови та літератури; сприяти розвитку розумових та мовленнєвих здібностей дітей, їхнього мислення, пам’яті, виробленню в них уважності; спостережливості; виховувати почуття любові до рідної мови.
Обладнання: вислови про мову, стінгазети,мультимедійна презентація.
Пісня «Мова моя».
Учитель:
Доброго дня всім присутнім! Раді вітати вас на нашому святі.
Не є таємницею, що всі живі створіння на Землі спілкуються між собою. Одні – мовою жестів, інші – мовою звуків. Лише людям подарований Богом дорогоцінний скарб – мова. Завдяки слову ми можемо порозумітися, розповісти про свої почуття й переживання. За допомогою мови бережемо свою історію, традиції, звичаї, передаємо із покоління в покоління набуті знання та досвід.
Міжнародний день рідної мови започатковано в листопаді 1999 року на ХХХ сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО з метою захисту мовної культурної багатоманітності. Починаючи з 21 лютого 2000 року, цей день відзначають в Україні.
Дата для свята була вибрана на згадку про трагічні події, що сталися в Бангладеші 21 лютого 1952р. Тоді від куль поліцейських загинули студенти, які вийшли на демонстрацію, щоб захистити свою рідну мову бенгалі, вимагаючи визнати її однією з державних мов країни. Відтоді ця дата в Бенгладеші стала днем пам’яті полеглих за рідну мову, а весь світ відзначає День рідної мови.
У світі разом із діалектами існує від 6000 до 7000 мов.
Експерти стверджують, що нині майже половині з них загрожує зникнення. Тож у ЮНЕСКО впевнені, що створення свята – це важливий крок до визнання необхідності захистити різноманіття культур і зберігати повагу до мови як показника культури.
Тож сьогодні ми зібралися, щоб ще раз переконатися в тому, чи добре знаємо рідну українську мову.
В інтелектуальній грі «Мова єднає всіх» братимуть участь команди учнів 6 та 7 класів, які продемонструють знання рідної мови, свої творчі здібності, кмітливість та винахідливість.
Тож побажаємо їм успіхів!
Журі працюватиме у такому складі:
Сьогодні ми будемо думати – спілкуючись, пізнавати нове – розважаючись, усміхатися – радіючи.
Переконана, що завдяки підтримці наших уболівальників ми все зможемо. Учасники гри, ви готові?
І етап – візитівки команд.
Отже, сьогодні змагаються команди «Калина» та «Мальва».
І Конкурс «Розминка».
Учасники команд по черзі відгадують загадки. За кожну відгадку команди отримують по 1 балу.
Запитання для 1 команди
Запитання для 2 команди
ІІ конкурс «Жартівлива торбинка»
Гравці витягають з торбинки номери жартівливих питань і відповідають на них.
За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу.
1. Що має болото, озеро, море, а не має річка? (Звук [о]).
2. Яке слово складається з семи однакових букв? (Сім’я).
3. Яке жіноче ім’я складається з тридцяти букв Я? (ЗОЯ).
4. Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Змінити М на Ч).
5. Як записати слово «робота» п’ятьма літерами? (Праця).
6. Якого маленького коника треба поставити між двома однаковими займенниками, щоб отримати назву країни? (Я+поні+я).
Весела перерва
Інсценізація гуморески Павла Глазового «Кухлик»
III. Конкурс «Прочитай скоромовку»
Конкурс для вироблення чіткої, правильної дикції «Прочитай скоромовку».
Учасникам команд необхідно швидко і правильно прочитати скоромовки. Хто зробить це краще, той і виграє.
Команда 1
Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
Росте липа біля Пилипа.
Бабин біб розцвів у дощ – буде бабі біб у борщ.
Команда 2
Босий хлопець сіно косить, роса росить ноги босі.
Ворона проворонила вороненя.
Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
IV. Конкурс «Закінчи прислів’я»
Цей конкурс доведе нам, що учасники команд пам’ятають українські прислів’я.
Команда 1
Команда 2
Весела перерва
Читання гуморески Павла Глазового «Дядько їсти хоче»
Конкурс V «Фразеологізми»
Завдання: замінити фразеологізми синонімами.
Команда 1
Гаряча голова (запальна, нестримна людина)
За тридев’ять земель (далеко)
Хоч в око стрель (темно)
Моя хата скраю (байдужість)
Зарубати на носі (запам’ятати)
Команда 2
На все горло (голосно)
Намотати на вус (запам’ятати)
Клювати носом (дрімати)
Водити за носа (заплутувати)
Облизня піймати (потерпіти невдачу)
Конкурс VI «Добери риму»
Зараз перевіримо, як ви вмієте римувати слова.
Команда _________________________________________________краса
_________________________________________________________річка
_________________________________________________________коса
_________________________________________________________стрічка
Команда 2
_________________________________________________________роса
_________________________________________________________дзюрчить
_________________________________________________________сльоза
_________________________________________________________блищить
Весела перерва
Інсценування гуморески Павла Глазового «Турок»
VII Конкурс капітанів
За одну хвилину треба дати відповіді на запитання
Команда 1
Команда 2
Читання віршів про мову ( П.Тичина, «Слово», І.Багряний, «Мово рідна», В.Сосюра, «О місячне сяйво і спів солов’я…).
Пісня «Батьківська мова»
Підведення підсумків інтелектуально-розважальної гри.