Презентація до уроку української мови у 6 класі НУШ на тему "Написання складних та складених числівників. Збірні числівники"

Про матеріал
Презентація до уроку української мови у 6 класі НУШ за Модельною навчальною програмою «Українська мова. 5–6 клас», автори Голуб Н. Б., Горошкіна О. М., рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року №795) "Написання складних та складених числівників. Збірні числівники" містить завдання для закріплення навичок відмінювання, написання складних та складених числівників, теоретичні та практичні аспекти вживання збірних числівників, елементи самооцінювання, фізкультхвилинку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доброго ранку

Номер слайду 2

Емоційне налаштування. Скажімо один одному приємні побажання, добрі слова.„Обмін компліментами”.

Номер слайду 3

Написання складних та складених числівників. Збірні числівники

Номер слайду 4

Лист самооцінювання 

Номер слайду 5

Пригадаймо. Які числівники мають паралельні форми відмінювання?(від 5 до 20, 30, кільканадцять)Як відмінюються числівники п’ятдесят – вісімдесят?(тільки друга частина)В чому особливість відмінювання числівників сорок, дев’яносто, сто?(у всіх непрямих відмінках закінчення -а)Чим відрізняється відмінювання числівників на позначення сотень від числівників на позначення десятків?(обидві частини)Як відмінюються складені кількісні числівники?(кожне слово)

Номер слайду 6

Прочитати вголос арифметичні дії: - до … додати …1) 127 + 83.2) 734 + 16.3) 978 + 26.4) 362 + 21.6) 493 + 99.7) 1975 + 18. Чи відчуваєте ви труднощі у вимові? Поміркувати, у зв’язку з чим це відбувається. Потренуймося

Номер слайду 7

Записати подані числівники словами у формі родового, давального та орудного відмінків. Пояснити їх правопис. 49, 185, 233, 1964 Потренуймося

Номер слайду 8

Перевірмо. Сорока дев’ятьох/и, сорока дев’ятьом/и, сорока дев’ятьма/ома. Ста вісімдесяти п’яти, ста вісімдесятьом/и п’ятьом/и, ста вісімдесятьма/ома п’ятьма/ома. Двухсот тридцятьох/и трьох, двумстам тридцятьом/и трьом, двомастами тридцятьма/ома трьома. Тисячі дев’ятисот шістдесятьох/и чотирьох, тисячі дев’ятистам шістдесятьом/и чотирьом, тисячею дев’ятьмастами/дев’ятьомастами шістдесятьма/ома чотирма

Номер слайду 9

ВІДПОЧИНЬМО

Номер слайду 10

Відмінювання збірних числівників. Довідка: збірні числівники можна утворити від 2 до 20, 30

Номер слайду 11

Можуть поєднуватися з іменниками: Чоловічого роду істоти: двоє чоловіків, троє вчителів АЛЕ: назви неістот чоловічого роду не поєднуються: два столи. Середнього роду істоти, неістоти: четверо яблук, троє телят. Спільний рід: шестеро листонош, четверо сиріт. Множина: шестеро окулярів, семеро дверей. НЕ поєднуються: Жіночого роду: дві дівчини, вісім учениць Назви неістот чоловічого роду: п’ять пнів, сім олівців. Важливо

Номер слайду 12

Збірні числівники (двоє, троє і т.д.) у непрямих відмінках мають такі самі відмінкові форми, як і відповідні кількісні числівники (цілі числа). Числівники обидва, обидві, обоє відмінюємо як числівник два.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ціле число (кількісний)Збірний числівник(кількісний)Нчотиричетверо. Рчотирьохчотирьох. Дчотирьомчотирьом. Знчотири, чотирьохчетверо, чотирьох. Орчотирмачотирма. М(на) чотирьох(на) чотирьох

Номер слайду 13

Потренуймося. Від поданих числівників утворіть збірні числівники. Складіть з одним із них словосполучення та провідмінюйте його. Дев’ять, двадцять, тридцять, сімдесят, одинадцять, вісімдесят, дві, сімнадцять. Дев’ятеро, двадцятеро, тридцятеро, одинадцятеро, двое, сімнадцятеро.

Номер слайду 14

Лист самооцінювання 

Номер слайду 15

Напишіть промову, яка починалася б такими словами: “Якби я був (була) чарівником, то…”. Використайте збірні числівники. Домашнє завдання

pptx
Додано
25 березня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку