Контрольна робота. Просте двоскладне речення. Головні та другорядні члени речення.

Про матеріал
Контрольна робота розроблена по рівнях, включаючи тестові та творчі завдання
Перегляд файлу

Контрольна робота. Просте двоскладне речення. Головні та другорядні члени речення. (8 клас)

Варіант I

Початковий рівень

Кожне завдання оцінюється по 1б

1.   У якому реченні правильно визначено підмет?

А Дмитрик з Гаврилком вчепився ззаду за сани і причаївся.

Б Один із партизанів підвівся на стременах. 

В Тихо листом край дороги два соняшники шептали. 

 

2.   Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.

А   Трактором орати — хліба вдосталь мати. (Нар. творч.)

Б   Сто зозуль кувало щовесни. (І. Нехода)

В   Машина спускалася в байрак. (О. Гончар)

Г   Мені осіння ніч короткою здається. (Леся Українка)

3. Поширеним є речення:

А Сашко з Мишком будуть учитися.

Б Маринка вчасно закінчила писати.

В Сотні людей почали співати.

Г Ми з тобою будемо радіти.

 

 

Середній рівень

Кожне завдання оцінюється по 1б

 

4..   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1    обставина

2    означення

3    додаток

А   Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним. (О. Гончар)

Б   Тиша і холод обіймають його. (М. Коцюбинський)

В   Теплохід пішов по Дніпру вниз. (В. Винниченко)

Г   Розквітає калина і стає гарною, як дівчина у весільному вбранні. (Із журналу)

 

5.   Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

1    простий дієслівний

2    складений дієслівний

3    складений іменний

 

А   За рідний край віддать готові вони свою гарячу кров. (В. Сосюра)

Б   Ти вічно цвіти, Батьківщино. (П. Воронько)

В   Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. (О. Гончар)

Г   Шум акацій… Посьолок і гони. (В. Сосюра)

 

6. Тире між підметом і присудком обов’язково слід поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Усе геніальне просте. Б Собор як свіча.   В Мова не полова.

Г Мова одяг думок.  Д Ти втілення добра.

Достатній рівень

7. Відредагуйте речення. Відредаговані речення записати і підкреслити у них граматичні основи.                          (1б)

                Виходячи з вагона, у моєї валізки відірвалася ручка. По долинам, низинам, улоговинам стелився густий, клубочучийся хмарами туман. Підписку на газети і журнали можна  оформити на протязі двох місяців.

8. Виконати повний синтаксичний розбір речення.               (2б)

 

Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю.

 

Ми готувалися переходити лінію фронту.

Високий рівень

9. Складіть і запишіть речення, в яких би слова пісня, сонце, дитинство виступали в одних випадках головними членами речення, а в інших – другорядними (слова підкреслити як члени речення)                                                                       (3 б)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота. Просте двоскладне речення. Головні та другорядні члени речення. (8 клас)

Варіант IІ

Початковий рівень

Кожне завдання оцінюється по 1б

1.  Простий підмет ужито в реченні

А Хвилею зеленою здіймається навесні Батиєва гора.

Б П'ятірка сивих плотарів сиділа в тінях яворів.

В Тут ми з Піратом і кинулися до моркви.

Г Усі ми прагнемо красу природи осягнуть.

Д Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар показує кіно.

2. У якому реченні є складений дієслівний присудок?

А Лейтенант наказав Васютіну йти до казарми.

Б Птахи злетілися на дуб перечекати негоду.

В Дідусь і дня не міг прожити без читання у свої сімдесят п'ять

Г Сашко вийшов сказати кілька слів

3. Якою частиною мови виражено обставину в реченні нижче?

Наша родина поїхала відпочивати.

А) прислівник   Б) дієслово- інфінітив  В) дієприслівник Г) іменник у Р.в.

Середній рівень

Кожне завдання оцінюється по 1б

 

4. В якому рядку тире між підметом і присудком не ставиться в реченні

А Лелека символ батьківщини, сімейного щастя.

Б Чому саме верба одне з найшановніших дерев в Україні? 

В Наша ж історія культури це своєрідний храм, який цінний не тільки працею, що в нього вклали перші його будівники, а й працею всіх прийдешніх поколінь, без якої той храм давно перетворився б на руїни. 

Г Київ це те місце, звідки тягнуться і куди стягуються всі нитки нашого культурного буття, а Софія – його образ.

Д Він надзвичайно відповідальна людина.

5. У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Шумить, не стихає бурхливе море.

б) Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.

в) Вітер пісню співає стоголосо.

6. Тире між підметом і присудком (знаки вилучено) ставиться в реченні

А З неба як розтоплене золото ллється на землю блискучий світ сонця. 

Б Небо над дорогою синій кришталь.

В У букварях ти наряджена і заспідничена поворозками зв’язана ледве жива...

Г От вони ці горожани! 

Д Сталося все що мусило статись.

 

Достатній рівень

7. Відредагуйте речення. Відредаговані речення записати і підкреслити у них граматичні основи.                          (1б)

                Виходячи з вагона, у моєї валізки відірвалася ручка. По долинам, низинам, улоговинам стелився густий, клубочучийся хмарами туман. Підписку на газети і журнали можна  оформити на протязі двох місяців.

8. Виконати повний синтаксичний розбір речення.               (2б)

1.Хлопці приходили на вечорниці завжди пізніше дівчат. 2. Виходить дівчина із хати води в криниці набирати.

Високий рівень

9. Складіть і запишіть речення, в яких би слова пісня, сонце, дитинство виступали в одних випадках головними членами речення, а в інших – другорядними (слова підкреслити як члени речення)                                                                       (3 б)

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 листопада 2023
Переглядів
2088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку