Матеріал містить завдання у двох варіантах для контрольної роботи із зарубіжної літератури за темою "Просвітництво" (9 клас). Даний матеріал може бути використаний учителями для контролю навчальних досягнень учнів 9 класів.
Контрольна робота № 1. Просвітництво
І варіант
Початковий рівень
1. Добою Просвітництва називають
А XVII ст. Б XVIII ст. В XVI ст. Г XV ст.
2. Гуллівер, за задумом Дж. Свіфта, був
А винахідником і мандрівником Б письменником і землеробом
В лікарем і капітаном корабля Г військовим та інженером
3. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками
А крислатих і некрислатих капелюхів Б високих і низьких підборів
В широких і вузьких ременів Г монархістів і республіканців
4. «Вільшаний король» у Й. В. Гете є уособленням
А ворогів держави Б чаклунства
В дитячої казки Г темних сил природи
5. Ідея поезії «Травнева пісня» Й. В. Гете
А критика песимістів Б заклик до свободи
В уславлення природи й кохання Г уславлення переможців
6. Ода «До радості» Ф. Шиллера стала Гімном Євросоюзу
А тому що радо вітає веселих і дотепних людей
Б на честь Л. ван Бетховена
В тому що закликає до єднання людей на основі добра й справедливості
Г для вшанування батьківщини Ф. Шиллера
Середній рівень
7. Просвітництво – це…
8. Установіть відповідність між твором і цитатою.
А «Мандри Гуллівера» 1 «Тебе шанувати? Чому?»
Б «Травнева пісня» 2 «Будь твердим в лиху годину, Поміч скривдженим давай…»
В «Вільшаний король» 3 «І в кожнім серці радість, весна: О земле, сонце, любов ясна!»
Г «До радості» 4 «Спочатку я брів, а посередині проплив ярдів з тридцять…»
5 «…Квіти прекрасні знайду тобі я, У злото матуся одягне моя»
9. Установіть відповідність між твором і перекладачем.
А «Мандри Лемюеля Гуллівера» 1 Микола Зеров
Б «Травнева пісня» 2 Микола Лукаш
В «Прометей» 3 Микола Іванов
Г «До радості» 4 Максим Рильський
5 Микола Бажан
Достатній рівень
10. Які просвітницькі ідеї втілено в оді Ф. Шиллера «До радості»?
11. Дайте розгорнуту характеристику образу Гуллівера.
Високий рівень
12. Напишіть есе за однією із поданих цитат:
Контрольна робота № 1. Просвітництво
ІІ варіант
Початковий рівень
А Ф. Шиллер Б Г. Гейне В Дж. Свіфт Г Й. В. Гете
А у 3 рази Б у 20 разів В у 12 разів Г у 10 разів
А «Мандри Лемюеля Гуллівера» Б «Прометей»
В «Вільшаний король» Г «До радості»
А балади Б оди В сонета Г елегїї
А Добра та Зла Б Прометея та Зевса
В Сили та Влади Г Прометея та Геракла
А зверненні до розуму як основного чинника прогресу
Б заклику до загальної освіти
В уславленні оптимізму, гумору, усього радісного
Г заклику до об’єднання людства
Середній рівень
А «Мандри Гуллівера» 1 «Хлопчику любий, іди ж до нас!»
Б «Прометей» 2 «Сміється радо природа мені, Як сяє сонце по зимнім сні!»
В «Травнева пісня» 3 «Шана й слава чесним, мужнім, Згуба підлим брехунам!»
Г «До радості» 4 «Так само віддав я і годинник»
5 «Ну, тут я сиджу і формую Людей на свій образ…»
А «Мандри Лемюеля Гуллівера» 1 Микола Зеров
Б «Травнева пісня» 2 Микола Лукаш
В «Прометей» 3 Микола Іванов
Г «До радості» 4 Максим Рильський
5 Микола Бажан
Достатній рівень
Високий рівень