Контрольна робота. «Пряма мова» ІІ варіант
ПІБ:
Клас:
Дата:
б) точно відтворене чуже мовлення, що предається від особи мовця;
в) почуте чуже мовлення.
2. Пряма мова вводиться в речення за допомогою
а) слів автора;
б) складнопідрядних речень;
в) вставних слів, словосполучень, речень.
3. Слова автора у схемі «П, - а, - п». стоять
а)перед прямою мовою;
б) після прямої мови;
в) усередині прямої мови.
4.Реченню А розум каже ти берись до праці ніхто не принесе майбутнього на таці ( розділові знаки пропущено) відповідає схема
а) «П : а. – П!»
б)А : « П!»
в)А : « П!» «П!»
5. Розповідна, питальна, спонукальна інтонація властива
а) тільки прямій мові;
б)тільки словам автора;
в)словам автора та прямій мові.
6.Чуже мовлення можна предати
а) лише прямою мовою;
б) лише непрямою мовою;
в)прямою та непрямою мовою.
а) складносурядним реченням;
б) складнопідрядним реченням;
в) простим реченням.
8. Згадаймо Симоненкові слова: «Народ мій є!»( І.Качуровський). Це
а) пряма мова;
б) непряма мова;
в) цитата.
9. Дослівно відтворена розмова двох або кількох осіб є
а) прямою мовою;
б)діалогом;
в)монологом.
10. У реченні Як гарно в світі говорить сам до себе дід розділові знаки треба ставити за схемою
а) «П !» - а.
б) А : « П !»
в) « П» ! – а.
11. А : «П» є схемою речення ( розділові знаки пропущено)
а) Вовк пішов кричать по світу що Вівці з ним не хочуть в мирі жити;
б) Дід про гідність казав знов і знов Світлим будь перед людом і світом;
в) Як гарно в світі говорить сам до себе дід
1 |
Моя земля – найкраща в світі!» - часто казав мій дід. |
А |
«П,- а, - п!» |
2 |
«Тоді у вас усе вийде», - додав він. |
Б |
А: «П», - а |
3 |
«Виконуй, доню, - мама говорила,- життя закони, істини прості!» |
В |
А : « П!» |
4 |
Дідусь навчав:« Тримайся рідної землі, рідних людей», - помовчавши добавив. |
Г |
« П», - а. |