Пояснювальна записка
Контрольна робота складена відповідно до програми рекомендованої та затвердженої наказом МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р., рівень стандарту, з дисципліни «Біологія і екологія».
У темі 4 «Репродукція і розвиток» розглядається матеріал про механізми забезпечення безперервності існування видів, клітинний цикл, ріст та розвиток клітин; особливості гаметогенезу у людини, репродукції, процесів регенерації організму людини.
Метою контрольної роботи є перевірка і оцінка знань студентів з теми «Репродукція та розвиток» узагальнювати, систематизувати інформацію, застосовувати набуті знання.
Контрольна робота містить 2 варіанти. Один варіант включає 17 завдань.
За кожну правильну відповідь з 1 по 10 завдання студент отримує по 0,5 бали, всього максимальна кількість балів – 5. За кожну правильну відповідь 11- 17 завдання – по 1 балу, всього 7 балів.
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання контрольної роботи з - 12 балів.
Оцінка за написання контрольної роботи виставляється згідно з існуючими критеріями оцінювання знань студентів за 12 – бальною шкалою. В основу критеріїв оцінки виконання завдань покладено вміння продемонструвати глибокі знання програмного матеріалу, що дає можливість об’єктивно оцінити знання студентів з даної навчальної дисципліни.
Контрольна робота розрахована на 35 - 40 хвилин, виконується письмово.
Рекомендується для проведення поточного контролю знань студентів на першому курсі.
Критерії оцінювання контрольної роботи з біології
Тема «Неорганічні речовини. Органічні речовини».
Високий рівень 12 балів – студент виявляє глибокі та міцні знання з біології,
самостійно оцінює та характеризує різноманітні
біологічні явища та процеси, виявляє особисту
позицію щодо них; на питання дані
повні правильні відповіді.
11 балів – студент логічно, усвідомлено відтворює
навчальний матеріал у межах програми,
самостійно аналізує і розкриває закономірності
живої природи, оцінює біологічні явища та
закони, виявляє та обгрунтовує причинно –
наслідкові зв’язки; всі завдання розв’язані вірно, є
неточності у відповідях або незначні помилки у
поясненні.
10 балів – студент дає повні, змістовні відповіді на
запитання, самостійно розкриває суть біологічних
явищ, процесів, аналізує, систематизує,
узагальнює, встановлює причинно – наслідкові
зв’язки, робить логічно побудовані висновки до
роботи висновки до роботи; є незначні помилки у
поясненні.
Достатній рівень 9 балів – студент добре володіє вивченим матеріалом,
застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє
аналізувати і систематизувати інформацію,
використовує загальновідомі докази із
самостійною та правильною аргументацією; на
питання дано вірні відповіді.
8 балів – знання студента є достатніми, він застосовує
вивченим матеріал у стандартних ситуаціях,
встановлює найсуттєвіші зв’язки і залежність між
явищами, фактами, робить висновки, загалом
контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч
і мають неточності; вірно зроблено лише частину
завдань.
7 балів – студент правильно відтворює навчальний матеріал,
вміє наводити окремі власні приклади на
підтвердження власних думок, часто контролює
власні навчальні дії; вірно зроблено лише частину
завдань.
Середній рівень 6 балів – студент виявляє знання і розуміння основних
положень навчального матеріалу; відповіді
правильні, але недостатньо осмислені; вміє
застосовувати знання при виконання завдань за
зразком; вірно виконано частину завдань,
допущено багато суттєвих помилок.
5 балів – студент відтворює основний навчальний матеріал,
здатний із помилками та неточностями дати
визначення понять, сформулювати правило; вірно
виконано лише частину завдань, допущено багато
суттєвих помилок.
4 бали – студент із допомогою викладача відтворює
основний навчальний матеріал, може повторити за
зразком певну операцію, дію; основну частину
завдань або не зроблено, або зроблено невірно.
Початковий рівень 3 бали – студент відтворює частину навчального матеріалу,
з допомогою викладача виконує елементарні
завдання; основну частину завдань не виконано
або виконано невірно.
2 бали - студент відтворює незначну частину навчального
матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт навчання,
лише з допомогою викладача або підручника
наводить елементарні приклади біологічних об’єктів
і їх ознаки; основну частину завдань не виконано
або виконано невірно.
1 бал – студент з допомогою викладача може розпізнати і
назвати окремі біологічні об’єкти; жодне завдання
контрольної роботи не виконане.
Контрольна робота
Тема «Репродукція та розвиток»
І варіант
Дати відповідь на запитання.
( За кожну правильну відповідь – по 0,5 бала).
Вставити пропущені слова.
( За кожну правильну відповідь – по 1 балу).
Контрольна робота
Тема «Репродукція та розвиток»
ІІ варіант
Дати відповідь на запитання.
( За кожну правильну відповідь – по 0,5 бала).
Вставити пропущені слова.
( За кожну правильну відповідь – по 1 балу).
Відповіді
Тема «Репродукція та розвиток»
І варіант
Дати відповідь на запитання.
Вставити пропущені слова.
Відповіді
Тема «Репродукція та розвиток»
І варіант
Дати відповідь на запитання.
Вставити пропущені слова.