Контрольна робота "Романтизм" 9 клас (за новою програмою).Мета: формування предметних компетентностей: перевірити вміння та навички учнів із вивченої теми; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів, уміння систематизувати та узагальнювати; комунікативної: формувати навички аналізу художніх творів; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.
Контрольна робота за темою «Романтизм»
Мета: формування предметних компетентностей: перевірити вміння та навички учнів із вивченої теми; форму-вання ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів, уміння систематизувати та узагальнювати; комунікативної: формувати навички аналізу художніх творів; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів; розширювати кругозір школярів.
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання: тестові завдання та запитання..
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Інструктаж до виконання завдань.
IV. РОБОТА УЧНІВ НАД ЗАВДАННЯМИ.
I – варіант
1. Романтизм зародився на межі:
а) XVI—XVII ст.;
б) XVII—XVIII ст.;
в) XVIII—XIX ст.
2. Представником романтизму НЕ є:
а) Г. Гейне;
б) Ф. Шиллер;
в) Дж. Байрон.
3. Назву збірки «Книга пісень» Гейне запозичив у:
а) Данте;
б) Петрарки;
в) Шекспіра.
4. Легенда про красуню Лорелей стала основою вірша:
а) «Не знаю, що стало зо мною...»;
б) «Коли розлучаються двоє...»;
в) «Вечірні промені ясні...».
5. Мазепа з однойменної поеми Дж. Ґ. Н. Байрона розповів шведському королю про:
а) покарання за кохання;
б) першу виграну велику битву;
в) двобій із польським магнатом.
6. На думку Дж. Байрона, головною рисою Прометея є:
а) гуманізм;
б) терпіння;
в) дух бунтарства.
7. Хто такий романтичний герой? Охарактеризуйте його. (Це людина, яка, зі-
ткнувшись з реальністю, вважає цей світ похмурим, нікчемним та підлим, стає циніком та песимістом. Особистість незвичайна, протиставлена природі, суспільству)
8. Що вам відомо про збірку «КНИГА ПІСЕНЬ».
9. Яку історію розповів Мазепа королю?
10. Напишіть роздум «Чим мені близький ліричний герой віршів Г. Гейне».
Або
Есе «Тема кохання в ліриці Г. Гейне і Дж. Байрона».
II – варіант
1. Для романтизму характерні такі ознаки:
а) суворі правила;
б) зверхнє ставлення;
в) незвичайні герої діють у незвичайних обставинах.
2. Представником німецького романтизму був:
а) Байрон;
б) Гейне;
в) Шиллер.
3. На створення збірки «Книга пісень» Гейне надихнуло кохання до:
а) Терези;
б) Матильди;
в) Амалії.
4. В оригіналі вірша Г. Гейне «На півночі кедр одинокий...» постають поетичні образи:
а) сосни й пальми;
б) кедра й смереки;
в) кедра й пальми.
5. «Байронічним» називають:
а) героя, розчарованого у принадах світу;
б) героя-тираноборця;
в) героя-коханця.
6. Байрон зображує головного героя в поемі «Мазепа» як:
а) історичну постать;
б) романтичного героя;
в) героя фольклорних творів.
7. Запишіть характерні ознаки романтизму.(Заперечення раціоналізму, відмо-ва від суворої нормативності в художній творчості, культ почуттів людини. Його ідеологія спирається на культ індивідуалізму, на підкреслену, загостре-ну увагу до людської особистості, до психологічних проблем її внутрішнього «Я». Звідси — захоплення фольклором і народною мистецькою творчістю, ін-коли втеча від довколишньої дійсності в ідеалізоване минуле або у вимріяне майбутнє чи екзотичні землі)
8. Що, на вашу думку, уособлює образ Лорелеї у вірші Гейне?(Героїня постає як утілення романтичних тривог і скорбот, як уособлення невблаганної до-лі.)
9. Які риси романтичного героя притаманні байронівському Прометеєві?
10. Напишіть роздум «Чим мені близький ліричний герой віршів Г. Гейне».
Або Есе «Тема кохання в ліриці Г. Гейне і Дж. Байрона».
V.Підведення підсумків. «Продовжи речення»:
VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Групові завдання. Підготувати повідомлення «О. С. Пушкін і Україна» (група краєзнавців), «Цікаві факти про О. С. Пушкіна» (група біографів), «Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку світової літератури» (група літе-ратурознавців).