Контрольна робота
Середньовіччя
І. Вставити пропущене слово:
-
Тисячоліття, що відділяє давній світ від Нового часу, в історії людства називають . . . . .
-
Філософська концепція, за основу якої взято розуміння Бога як абсолютного, досконалого, найвищого буття, називають . . . . .
-
Проголошення ідеалу соціальної гармонії та пошуку засобів досягнення цього ідеалу є основним змістом філософії . . . . .
-
Людина й природа у філософії . . . . . сприймаються як єдине ціле (людина – органічна частина Всесвіту), тому пізнати природу означає пізнати й людину.
-
Чотиривірш, як правило філософського змісту, виражає певну думку, яка підкреслена в останньому рядку строфи, - це . . . . .
-
Ліричний вірш, який складається з чотирнадцяти рядків п'ятистопного або шестистопного ямба, - це . . . . .
ІІ. Установіть відповідність:
1. Між фактом біографії та поетом:
-
Для нього власноруч готувала чорнило дружина імператора, а він за наказом правителя описував її вроду. Утім він був і залишався незалежним у своїх поглядах і вчинках.
-
Він був прибічником політичної сили, яка програла, а його засудили до вигнання з рідного міста. У вироку було сказано, що його навіть спалять, якщо він туди повернеться.
-
Він народився у сім'ї чиновника, був нащадком старовинного китайського роду. Серед його предків – військові , державні діячі, митці.
-
У науці він відомий як автор "Алгебри" та коментатор античного математика Евкліда. Став також одним із розробників календаря.
-
Данте Аліґ'єрі;
-
Лі Бо;
-
Омар Хайям;
-
Ду Фу;
-
Нізамі Гянджеві.
2. Між цитатою та автором:
-
Коли ж іще й всміхається вона,
Марніє розум і мовчать уста.
-
На яшмових сходах
Біліє холодна роса.
-
Про вчора не гадай – воно навік зів'яло,
Про завтра не журись – воно ще не настало.
-
Якби ж ми переплавити могли
Ті лати на орала для землі.
-
Ду Фу;
-
Омар Хайям;
-
Лі Бо;
-
Данте Аліґ'єрі;
-
Рудакі.
3. Між характеристикою героя та героєм народного епосу ("Пісня про Роланда"):
-
Його думки лише про Францію й про те, як утвердити ім'я Бога та християнські ідеї на всій землі. Мудрий, справедливий, рішучий, піклується про своїх воїнів, мститься за них.
-
Ідеальний герой-лицар, захисник батьківщини та християнської віри. Він сміливий, відчайдушний, відданий, уміє воювати, готовий прийти на допомогу, але занадто гарячкуватий та нерозважливий.
-
Розумний, сміливий, але злість і заздрість, підступність і лицемірство призводять його до здійснення ганебного вчинку, за який його було жорстоко покарано. В його образі засуджується жорстокість і свавілля середньовічних феодалів.
-
Хоробрий і рішучий лицар, який виявляє справжню доблесть у війні. Гарний, надійний друг, поміркований у прийнятті рішень та здійсненні вчинків. Не хоче гинути безславною смертю, сподівається на довічну народну пам'ять у піснях.
-
Олів'єр;
-
Карл Великий;
-
Ганелон;
-
Роланд;
-
Турпін.
ІІІ. Написати міні-твір на одну із тем (за вибором учнів):
-
Карл Великий – ідеальний державний правитель.
-
Внесок східних поетів Середньовіччя у розвиток світової літератури.
-
Чим приваблює лірика Омара Хайяма сучасного читача.
-
Що є Кохання для Данте.
Матеріал для вчителя:
І. Вставити пропущене слово:
-
середньовіччям;
-
теоцентризмом;
-
конфуціанства;
-
даосизму;
-
рубаї;
-
сонет.
ІІ. Установіть відповідність:
1. Між фактом біографії та поетом: 1 – б; 2 – а; 3 – г; 4 – в.
2. Між цитатою та автором: 1 – г; 2 – в; 3 – б; 4 – а.
3. Між характеристикою героя та героєм народного епосу ("Пісня про Роланда"):
1 – б; 2 – г; 3 – в; 4 – а.