Контрольна робота "Середньовіччя"

Про матеріал
Даний матеріал доречно використати під час підготовки до контрольної роботи з теми "Середньовіччя" або як один з можливих варіантів комбінованої контрольної роботи з цієї ж теми.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Середньовіччя

І. Вставити пропущене слово:

  1. Тисячоліття, що відділяє давній світ від Нового часу, в історії людства називають . . . . .
  2. Філософська концепція, за основу якої взято розуміння Бога як абсолютного, досконалого, найвищого буття, називають . . . . .
  3. Проголошення ідеалу соціальної гармонії та пошуку засобів досягнення цього ідеалу є основним змістом філософії . . . . .
  4. Людина й природа у філософії . . . . . сприймаються як єдине ціле (людина – органічна частина Всесвіту), тому пізнати природу означає пізнати й людину.
  5. Чотиривірш, як правило філософського змісту, виражає певну думку, яка підкреслена в останньому рядку строфи, - це . . . . .
  6. Ліричний вірш, який складається з чотирнадцяти рядків п'ятистопного або шестистопного ямба, - це . . . . .

ІІ. Установіть відповідність:

1. Між фактом біографії та поетом:

  1. Для нього власноруч готувала чорнило дружина імператора, а він за наказом правителя описував її вроду. Утім він був і залишався незалежним у своїх поглядах і вчинках.
  2. Він був прибічником політичної сили, яка програла, а його засудили до вигнання з рідного міста. У вироку було сказано, що його навіть спалять, якщо він туди повернеться.
  3. Він народився у сім'ї чиновника, був нащадком старовинного китайського роду. Серед його предків – військові , державні діячі, митці.
  4. У науці він відомий як автор "Алгебри" та коментатор античного математика Евкліда. Став також одним із розробників календаря.
  1. Данте Аліґ'єрі;
  2. Лі Бо;
  3. Омар Хайям;
  4. Ду Фу;
  5. Нізамі Гянджеві.

2. Між цитатою та автором:

  1. Коли ж іще й всміхається вона,

Марніє розум і мовчать уста.

  1. На яшмових сходах

Біліє холодна роса.

  1. Про вчора не гадай – воно навік зів'яло,

Про завтра не журись – воно ще не настало.

  1. Якби ж ми переплавити могли

Ті лати на орала для землі.

  1. Ду Фу;
  2. Омар Хайям;
  3. Лі Бо;
  4. Данте Аліґ'єрі;
  5. Рудакі.

3. Між характеристикою героя та героєм народного епосу ("Пісня про Роланда"):

  1. Його думки лише про Францію й про те, як утвердити ім'я Бога та християнські ідеї на всій землі. Мудрий, справедливий, рішучий, піклується про своїх воїнів, мститься за них.
  2. Ідеальний герой-лицар, захисник батьківщини та християнської віри. Він сміливий, відчайдушний, відданий, уміє воювати, готовий прийти на допомогу, але занадто гарячкуватий та нерозважливий.
  3. Розумний, сміливий, але злість і заздрість, підступність і лицемірство призводять його до здійснення ганебного вчинку, за який його було жорстоко покарано. В його образі засуджується жорстокість і свавілля середньовічних феодалів.
  4. Хоробрий і рішучий лицар, який виявляє справжню доблесть у війні. Гарний, надійний друг, поміркований у прийнятті рішень та здійсненні вчинків. Не хоче гинути безславною смертю, сподівається на довічну народну пам'ять у піснях.
  1. Олів'єр;
  2. Карл Великий;
  3. Ганелон;
  4. Роланд;
  5. Турпін.

ІІІ. Написати міні-твір на одну із тем (за вибором учнів):

  1. Карл Великий – ідеальний державний правитель.
  2. Внесок східних поетів Середньовіччя у розвиток світової літератури.
  3. Чим приваблює лірика Омара Хайяма сучасного читача.
  4. Що є Кохання для Данте.

Матеріал для вчителя:

І. Вставити пропущене слово:

  1.  середньовіччям;
  2.  теоцентризмом;
  3.  конфуціанства;
  4.  даосизму;
  5.  рубаї;
  6.  сонет.

ІІ. Установіть відповідність:

1. Між фактом біографії та поетом:  1 – б; 2 – а; 3 – г; 4 – в.

2. Між цитатою та автором:  1 – г; 2 – в; 3 – б; 4 – а.

3. Між характеристикою героя та героєм народного епосу ("Пісня про Роланда"):

1 – б; 2 – г; 3 – в; 4 – а.

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку